2013-09-26, 11:43
  #961
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Du kan ju bara glömma Guidetti i en potentiell VM-trupp. Det borde varje normalt fotbollsinitierad människa förstå.
Du läste uppenbarligen inte vad jag skrev.
Citera
2013-10-02, 12:56
  #962
Medlem
Mellbergans avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article17583418.ab

Ny artikel om Guidetti. Guidetti är alltså fortfarande inte i full träning...
Citera
2013-10-02, 13:21
  #963
Medlem
Steff83s avatar
Lägg ner hajpen kring detta tag..det är tipset. Tills han är "frisk" och visar och får visa vad han kan i ett A-lag.

För detta likar Bojan Djordjic mer och mer. Och ni som säger.."det gör inte alls", säger jag.."jo, det gör det visst" Och Bojan spelade faktiskt en del matcher i Uniteds A-trupp...något som Guidetti inte varit nära i City..Han lever sitt rykte på året i Feyenoord helt. Ni som värjer er mot var antagligen lite för unga för att inse.

Personligen tror jag att svensk media har förstört för dom. Blir farligt när man bygger en sådan Messiasstatus kring så unga spelare som dom egentligen inte vet mycket om i förväg då dom hamnat utomlands tidigt. Media vill så gärna ha talangfull stockholmskille som dom får att säga lite sköna citat att skriva om. Spelaren i fråga tappar lätt ödmjukheten, och det är livsfarligt det skedet av karriären.
Citera
2013-10-02, 13:24
  #964
Medlem
Silliss avatar
Sedan han skrev på för City som ung tonåring har jag alltid vetat att han kommer bli Sveriges nya storstjärna. Han visade stora tendenser på det när han gjorde succé i Feyenoord. Blir han bara kvitt skadorna så är det ingen tvekan att han kommer bli en mycket bra spelare.
Citera
2013-10-02, 13:37
  #965
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lägg ner hajpen kring detta tag..det är tipset. Tills han är "frisk" och visar och får visa vad han kan i ett A-lag.

För detta likar Bojan Djordjic mer och mer. Och ni som säger.."det gör inte alls", säger jag.."jo, det gör det visst" Och Bojan spelade faktiskt en del matcher i Uniteds A-trupp...något som Guidetti inte varit nära i City..Han lever sitt rykte på året i Feyenoord helt. Ni som värjer er mot var antagligen lite för unga för att inse.

Personligen tror jag att svensk media har förstört för dom. Blir farligt när man bygger en sådan Messiasstatus kring så unga spelare som dom egentligen inte vet mycket om i förväg då dom hamnat utomlands tidigt. Media vill så gärna ha talangfull stockholmskille som dom får att säga lite sköna citat att skriva om. Spelaren i fråga tappar lätt ödmjukheten, och det är livsfarligt det skedet av karriären.
Det här liknar ju inte alls fallet Bojan. Då var det väl mycket snack och liten verkstad. Guidetti är ju borta pga skada. Bojan hade helt enkelt inte vad som krävdes.
Citera
2013-10-02, 14:17
  #966
Medlem
BokenTPs avatar
Är det bara jag som tror att skadorna är bullshit?
Hade det varit pga dem så hade han åtminstone gjort comeback någon gång det senaste året.. Jag tror att han har dopat sig eller något och det upptäckte City efter Feyenord säsongen och därför hållit han som skadad för att inte bli testad..
Citera
2013-10-02, 14:20
  #967
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det här liknar ju inte alls fallet Bojan. Då var det väl mycket snack och liten verkstad. Guidetti är ju borta pga skada. Bojan hade helt enkelt inte vad som krävdes.

Liten verkstad? Nja..han fick ju faktiskt spela del i A-laget...sen tappade han på något sätt, och kunde inte ta nästa steg. Han var mycket längre fram än Guidetti (som givetvis hämmats av sina sk skador, eller vad det nu är frågan om). Vad Guidetti har på allra högsta nivå vet vi inte...Nej, holländska ligan räknas inte. Bra och lovande, men knappast någon unik insats i den ligan. Dessutom måste räkna med skadorna i CV:t nu..Det är klart som fan han har ett handikapp att ta igen på denna nivån som han knappt fått känna på än egentligen. I Guidettis fall är det väl inte så mycket han själv som snackar mer än om sina skador och rehabar..men media, och folk (inte minst här) snackar ju om honom ständigt..Det var likadant med Bojan..PLUS att han själv gjorde uttalanden då om sin förträfflighet.
Citera
2013-10-02, 14:29
  #968
Medlem
skrudiss avatar
Fallet med Bojan berodde ju bara på att snacket inte följdes upp av några resultat. Bojan spelade väl bara en riktig match för Utd, väl? I vart fall grusades inte karriären av skador på samma sätt som för Guidetti.

Likheten spelarna emellan är främst kaxigheten, men där det verkar som att rädslan att bli en ny "Bojan" fått Guidetti att ligga lägre.

Först när eller om Guidetti kommer igång kan vi närmare jämföra de två åt. Trist är det i alla fall att det blivit såhär. Det kanske värsta i dagsläget är väl att en kille yngre än John redan har debuterat i City.
Citera
2013-10-04, 16:35
  #969
Medlem
Guidett kommer varken bli en Zlatan eller en Djordjic. Djordjic har ju max varit en hyfsad spelare i allsvenskan. Guidetti är redan bättre än vad Djordjic någonsin varit. Dock kommer han inte bli en Zlatan. Han har ingen spetskompetens. Inte särskillt snabb, inget märkvärdigt spel-sinne eller teknik. Han kan bli
en måltjuv, om allt går som det ska skulle han kunna bli en etablerad landslagsspelare.
Citera
2013-10-04, 16:55
  #970
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxtakeiteasy
Guidett kommer varken bli en Zlatan eller en Djordjic. Djordjic har ju max varit en hyfsad spelare i allsvenskan. Guidetti är redan bättre än vad Djordjic någonsin varit. Dock kommer han inte bli en Zlatan. Han har ingen spetskompetens. Inte särskillt snabb, inget märkvärdigt spel-sinne eller teknik. Han kan bli
en måltjuv, om allt går som det ska skulle han kunna bli en etablerad landslagsspelare.

Man tycker ju att en boxspelare borde ha en inbyggd förmåga att göra mål. Jag har alltid sett honom som detta, a la Ruud (med viss reservation för kvalitativa skillnader). I mina ögon är detta det enda som får mig att hoppas. Att när han är tillbaka, så ska han kunna stänka in skitmål regelbundet.

Spelsinne besitter han väl? Inne i boxen?
Citera
2013-10-04, 19:49
  #971
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lägg ner hajpen kring detta tag..det är tipset. Tills han är "frisk" och visar och får visa vad han kan i ett A-lag.

För detta likar Bojan Djordjic mer och mer. Och ni som säger.."det gör inte alls", säger jag.."jo, det gör det visst" Och Bojan spelade faktiskt en del matcher i Uniteds A-trupp...något som Guidetti inte varit nära i City..Han lever sitt rykte på året i Feyenoord helt. Ni som värjer er mot var antagligen lite för unga för att inse.

Personligen tror jag att svensk media har förstört för dom. Blir farligt när man bygger en sådan Messiasstatus kring så unga spelare som dom egentligen inte vet mycket om i förväg då dom hamnat utomlands tidigt. Media vill så gärna ha talangfull stockholmskille som dom får att säga lite sköna citat att skriva om. Spelaren i fråga tappar lätt ödmjukheten, och det är livsfarligt det skedet av karriären.

Skitsnack. Bojan spelade EN match i United. En ligacupmatch. Han fick även ett inhopp i en betydelselös ligamatch. Det var allt. Ligacupen har även Guidetti spelat.
Det är väl inte så konstigt om han lever på ryktet från året i Feyenoord, det var ju trots allt då han senaste spelade. En säsong som för övrigt inte är jämförbar med någon säsong i hela Djordjics karriär.

Det är märkligt att Guidetti varit borta såpass länge som han ha varit. Men om inte du har väldigt väl insatta källor som vi andra och media inte fått ta del av, så vet vi ju egentligen ingenting. Kan för övrigt inte minnas att Guidettis attityd på något sätt förändrats ända sedan det först började talas om honom. Han har väl alltid varit på ungefär samma sätt. Men det är ju inte första gången du skrivit ned Guidetti, vet inte riktigt vad du har emot honom. Att sedan komma med "ni är nog lite för unga-argumentet" är ju bara trams, för övrigt.
Citera
2013-10-04, 23:38
  #972
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Skitsnack. Bojan spelade EN match i United. En ligacupmatch. Han fick även ett inhopp i en betydelselös ligamatch. Det var allt. Ligacupen har även Guidetti spelat.
Det är väl inte så konstigt om han lever på ryktet från året i Feyenoord, det var ju trots allt då han senaste spelade. En säsong som för övrigt inte är jämförbar med någon säsong i hela Djordjics karriär.

Det är märkligt att Guidetti varit borta såpass länge som han ha varit. Men om inte du har väldigt väl insatta källor som vi andra och media inte fått ta del av, så vet vi ju egentligen ingenting. Kan för övrigt inte minnas att Guidettis attityd på något sätt förändrats ända sedan det först började talas om honom. Han har väl alltid varit på ungefär samma sätt. Men det är ju inte första gången du skrivit ned Guidetti, vet inte riktigt vad du har emot honom. Att sedan komma med "ni är nog lite för unga-argumentet" är ju bara trams, för övrigt.

Väl talat. Klass går inte ur kroppen även om utvecklingen har stoppats av. Men efter lite träning så borde han vara tillbaka på samma nivå igen. Han har också mognat som människa, och det är något som han kan ta med sig in på planen. Guidettis främst egenskap - näsan för mål - kommer inte försvinna.

Bojan var inte längre fram än vad Olsson är i Arsenal idag. Bara lite kaxigare. Denne Olsson har förresten en fantastik möjlighet att bli vår nästa storstjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in