2013-11-18, 18:31
  #1093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmatador27
Han är väl som de andra helsvenska spelarna (Kristoffer peterson också t.ex) Som gillar att bryta utan någon som helst anledning även om de bodde i de mest svenska områdena i Sverige..

Men hans statistik talar själv för honom. Fantastisk i Holland och när han väl var i storform kom infektionen. Att han sedan i klippet försöker att dissa Zlatan gör honom till en stor pajas... Han har pratat lite för mycket tycker jag. En framtida landslagsspelare iallafall!

Tyckte inte han dissade Zlatan alls. Var ju Zlatan som gav honom en liten känga. Tyckte Guidetti var hur ödmjuk och trevlig som helst, speciellt för att vara Guidetti .

Hoppas han kommer tillbaka. Han och Hrgota kan förhoppningsvis bli ett riktigt vasst anfallspar 2018!
Citera
2013-11-18, 20:15
  #1094
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kul att det äntligen kommer lite positiva nyheter kring honom.

På senaste tiden har man tänkt ifall det inte vore lämpligare att byta om tråden till "Guidetti vår nya Bojan Djordjic med undantaget att John presterade som 19-åring".

Att redan börja snacka snacka om en VM plats för Guidetti är att ta ut hundra saker i förskott, för det första är vi inte ens kvalificerade och för det andra har inte John spelat sen i april förra året och för det tredje kommer han inte få tillräckligt med speltid i City.
Håller med. Guidetti har väldigt mycket att bevisa innan det är ens är tal om att bli uttagen i A-truppen. En bra vårsäsong, och så ska han dessutom lyckas peta Hysén. Som dels har varit med i hela kvalet och bidragit till ett eventuellt VM-slutspel. Och som dels gjorde det väldigt bra mot Tyskland i hans senaste landslagskamp.
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Om sverige går till vm så tycker jag att Guidetti borde komma med i truppen, de brukar väl ta med 5 anfallare så då tycker jag att Zlatan,Elmander,Toivonen,Hysen och Guidetti borde vara de fem anfallare som Erik Hamren tar ut.
Nej, oftast brukas det bara tas ut fyra stycken anfallare.

Ska förövrigt ändå bli kul att se Guidetti imorgon från start mot Malta. Precis att man hinner hem från jobbet till matchen. TV4 sport, kl 18:00.
Citera
2013-11-18, 20:28
  #1095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmatador27
Han är väl som de andra helsvenska spelarna (Kristoffer peterson också t.ex) Som gillar att bryta utan någon som helst anledning även om de bodde i de mest svenska områdena i Sverige..

Men hans statistik talar själv för honom. Fantastisk i Holland och när han väl var i storform kom infektionen. Att han sedan i klippet försöker att dissa Zlatan gör honom till en stor pajas... Han har pratat lite för mycket tycker jag. En framtida landslagsspelare iallafall!
Haha klart han har en anledning till att bryta? Han spelade i BP och blev bra kompis med Milosevic t.ex., så han hängde mycket i förorterna.
Citera
2013-11-19, 10:28
  #1096
Medlem
Det där är inte "att bryta." Vilket språk bryter han på? För att bryta krävs det att det finns något motpol språkmässigt.

Det där är en dialekt som många i förorten utvecklar och behöver nödvändigtvis inte vara en brytning.

Om ni kollar på gamla dokumentärer som "Dom kallar oss mods" och liknande så märker ni att även där har (förorts)ungdomarna någon slags självutvecklad dialekt.

John har visserligen växt upp i Bromma, men han har naturligtvis hängt med mycket betongbarn.
Citera
2013-11-19, 11:21
  #1097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Det där är inte "att bryta." Vilket språk bryter han på? För att bryta krävs det att det finns något motpol språkmässigt.

Det där är en dialekt som många i förorten utvecklar och behöver nödvändigtvis inte vara en brytning.

Om ni kollar på gamla dokumentärer som "Dom kallar oss mods" och liknande så märker ni att även där har (förorts)ungdomarna någon slags självutvecklad dialekt.

John har visserligen växt upp i Bromma, men han har naturligtvis hängt med mycket betongbarn.

Fast han snackade inte alls så där när han var yngre. Finns gamla klipp med honom som 16-åring där han snackar helt ren svenska.
Citera
2013-11-19, 13:43
  #1098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Fast han snackade inte alls så där när han var yngre. Finns gamla klipp med honom som 16-åring där han snackar helt ren svenska.

Ja det är ju det jag tänkte fortsätta utveckla med "dialekt". Dialekter kan ju uppkomma, precis som en Norrlänning som flyttar till Stockholm och bara umgås med Stockholmare, så växer värmlandsdialekten ofta sakta men säkert bort.
De senaste åren har han väl bara umgåtts med förortsbarn som snackar så där och då är det lätt att det påverkar en.
Citera
2013-11-19, 14:06
  #1099
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Ja det är ju det jag tänkte fortsätta utveckla med "dialekt". Dialekter kan ju uppkomma, precis som en Norrlänning som flyttar till Stockholm och bara umgås med Stockholmare, så växer värmlandsdialekten ofta sakta men säkert bort.
De senaste åren har han väl bara umgåtts med förortsbarn som snackar så där och då är det lätt att det påverkar en.

Nja, jag vet inte riktigt. Jag har hört honom snacka så många olika dialekter genom åren, oftast beroende på vem han umgås med. Är han i Kenya då bryter han på engelska, precis som lokalbefolkning gör där. Är han i Manchester försöker han snacka mer med brittisk dialekt.

Han var trots allt 16 år och cirka två år senare så snackade han med en förortsdialekt. Trots att han har bott i Manchester under den tiden...

Men men, du kanske har rätt.



EDIT: Ursäkta, men Värmland, i Norrland?
Citera
2013-11-19, 15:21
  #1100
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Fast han snackade inte alls så där när han var yngre. Finns gamla klipp med honom som 16-åring där han snackar helt ren svenska.

Tja..Sen undrar man hur det påverkar att han bott utomlands så mycket med. Det slår väldigt olika från person till person. Lärt sig snacka i Afrika, tex? John känns inte direkt som någon "betongkille".

Finns också svenska ungdomar utvecklar speciella dialekter i vissa miljöer. Finns även här i Göteborg som jag hört och vet då jag vuxit upp med vissa sådana. Det låter betong/ghettoaktigt...men ändå ingen "brytning" som invandrarna håller på med.

Alla personer har en "grunddialekt" som skapas från början. Sen byggs denna på efter hand fram till i slutet av tonåren..sen är man "låst" i regel resten av livet..såvida man inte gör sig till eller lägger till med vissa manér..
__________________
Senast redigerad av Steff83 2013-11-19 kl. 15:26.
Citera
2013-11-19, 16:07
  #1101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Fast han snackade inte alls så där när han var yngre. Finns gamla klipp med honom som 16-åring där han snackar helt ren svenska.
Det var väl vid 16-årsåldern som han flyttade till England, då började han alltså börja prata mycket mer Engelska och mindre Svenska. När han åker tillbaks till Sverige så hänger han runt i förorterna, t.ex. Rissne och spelar fotboll. Han var ju med och arrangerade Vem äger förorten senast och han har väl representerat någon ort innan också? Fullt förståeligt att han pratar som han gör
Citera
2013-11-19, 16:15
  #1102
Medlem
när spelar u21 matchen mot malta och var sänds matchen? behöver en dos super-guidetti
Citera
2013-11-19, 17:03
  #1103
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
när spelar u21 matchen mot malta och var sänds matchen? behöver en dos super-guidetti
http://www.tvmatchen.nu/
Citera
2013-11-19, 18:17
  #1104
Medlem
TimTebows avatar
Gudde gör mål dirr i landslagscomebacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in