Citat:
Ursprungligen postat av
Obscene1
Ja det är ju det jag tänkte fortsätta utveckla med "dialekt". Dialekter kan ju uppkomma, precis som en Norrlänning som flyttar till Stockholm och bara umgås med Stockholmare, så växer värmlandsdialekten ofta sakta men säkert bort.
De senaste åren har han väl bara umgåtts med förortsbarn som snackar så där och då är det lätt att det påverkar en.
Nja, jag vet inte riktigt. Jag har hört honom snacka så många olika dialekter genom åren, oftast beroende på vem han umgås med. Är han i Kenya då bryter han på engelska, precis som lokalbefolkning gör där. Är han i Manchester försöker han snacka mer med brittisk dialekt.
Han var trots allt 16 år och cirka två år senare så snackade han med en förortsdialekt. Trots att han har bott i Manchester under den tiden...
Men men, du kanske har rätt.
EDIT: Ursäkta, men Värmland, i Norrland?