2013-03-22, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det är nästan lite tragiskt att se honom spela en riktig B-match med ett B-lag när han för exakt ett år sedan var den största stjärnan, den mest intressanta personligheten och den mest omtalade spelaren i Holland. Man vill gråta när man ser honom lira på ett sportfält där bilar kör bakom och när han gör mål hör man inte mer än lite applåder från avbytarbänken
Jo, men av januarifönstrets rykten att döma så blir den tillvaro mycket kortvarig. En handfull PL-klubbar rapporterades ville låna honom resten av säsongen men City ansåg att hans rehabilitering skulle förlöpa bättre hos det egna läkarlaget.

Med tanke på att ligan med största sannolikhet är avgjord, och om City kan dra ifrån de jagande lagen så är det troligt att vi får se John spela i PL under någon (eller kanske flera) av ligans fyra sista omgångar där sämre motstånd väntar (West Ham, Swansea, Reading och Norwich).
Citera
2013-03-22, 17:00
Medlem
Ferry31s avatar
Vore kul att se honom i Feyenoord nästa säsong som släpande forward bakom Pellé. Fan, det vattnas i munnen när jag tänker på det
Citera
2013-03-22, 17:03
Bannlyst
http://www.mcfc.co.uk/citytv/Match-highlights/2013/March/Norwich-U21s-v-City-Match-highlights
Highlights från matchen släppte.

Första målet fin rörelse lite turlig och en tap in.
Andra målet, kolla in nick skarven från guidetti där, riktigt fint spelat, sen hittar han ytan i straffområdet och får tillbaka bollen prickar in kvitteringen, det var klass
Citera
2013-03-22, 20:36
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
http://www.mcfc.co.uk/citytv/Match-highlights/2013/March/Norwich-U21s-v-City-Match-highlights
Highlights från matchen släppte.

Första målet fin rörelse lite turlig och en tap in.
Andra målet, kolla in nick skarven från guidetti där, riktigt fint spelat, sen hittar han ytan i straffområdet och får tillbaka bollen prickar in kvitteringen, det var klass

Ber till gudarna att han kan utvecklas till en fin boxspelare. Sekvenserna visar ju antydan på det.
Citera
2013-03-24, 12:05
Bannlyst
Hans egentligen enda utmärkande egenskap är hans förmåga att tjöta. I övrigt är han genomgående rätt slätstruken. Att vi får se honom utgöra anfallspar med Henok Goitom i AIK inom tre år känns ärligt talat mer troligt än att vi får se honom ha en framträdande roll i en klubb i någon utav de större ligorna.

Nu är jag å andra sidan rätt likgiltig till ifall han lyckas eller inte utan att för den sakens skull önska grabben olycka. I motsats till Zlatan och Wernbloom exempelvis så är han inte det minsta originell och framstår som rentav opersonlig med sin tillgjorda brytning, medvetet degenererade svenska och sina töntiga målfiranden som han sett idolerna göra på tv. Han vet inte hur han ska förhålla sig till sin kändisstatus och gör då allt för att inte framstå som "den där tråkiga svensken". När någon noterar detta så reducerar han dessa personer till "hatare" och ska "tacka" dom av ren försvarsmekanism.

Han är vid detta laget mest tröttsam och förutsägbar och jag ryser allt som oftast av pinsamhet när jag ser hans nylle uppenbara sig i tv-rutan.
Citera
2013-03-24, 12:48
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosh
Hans egentligen enda utmärkande egenskap är hans förmåga att tjöta. I övrigt är han genomgående rätt slätstruken..

Jag ser Guidetti som en anfallare som både har kvalitéer, men också en del svagheter givetvis. Vad som är hans plussidor, respektive minussidor har redan diskuterats flera gånger här på forumet och behöver knappast repeteras återigen. Däremot håller jag inte med om att han saknar en viss spetsegenskap som många verkar tro. Under sin tid i Holland visade åtminstone Guidetti att han gör mål på en stor andel av sina avslut. Det är inte alla forwards som är effektiva och gör mål så ofta som Guidetti.
Citera
2013-03-24, 13:28
Medlem
Mellbergans avatar
Har han spelat eller ska han spela under helgen?
Citera
2013-03-24, 14:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Jag ser Guidetti som en anfallare som både har kvalitéer, men också en del svagheter givetvis. Vad som är hans plussidor, respektive minussidor har redan diskuterats flera gånger här på forumet och behöver knappast repeteras återigen. Däremot håller jag inte med om att han saknar en viss spetsegenskap som många verkar tro. Under sin tid i Holland visade åtminstone Guidetti att han gör mål på en stor andel av sina avslut. Det är inte alla forwards som är effektiva och gör mål så ofta som Guidetti.

Jo...Men dom flesta spelare har sina spetsegenskaper....haken ligger bara i hur bra dessa är. På hur hög nivå kan man göra sig gällande med dessa..Det är frågan. Han visade sin potential i Feyenoord...men däremot har inte bevisat något speciellt ännu enligt mig. SKulle han klara sig i England, Spanien, Tyskland, Italien eller kanske Frankrike? Eller är han bara ännu en i raden som håller till på nivån strax under som bäst?
Citera
2013-03-24, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Har han spelat eller ska han spela under helgen?
landslagsuppehåll som sagt det är en EDS match en dag innan en PL match och vi vet inte vilken av dem han ska vara med i kan mycket väl se han på bänken för City.

Sen vet jag inte om han kallas in i truppen mot Slovakien, Zlatan är inte med iaf så de måste in med en anfallare till
Citera
2013-03-24, 15:35
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
landslagsuppehåll som sagt det är en EDS match en dag innan en PL match och vi vet inte vilken av dem han ska vara med i kan mycket väl se han på bänken för City.

Sen vet jag inte om han kallas in i truppen mot Slovakien, Zlatan är inte med iaf så de måste in med en anfallare till
Okej tack för svar. Skulle dem inte skita i att ta ut ytterligare mer folk till Slovakien matchen om jag inte minns fel?
Citera
2013-03-25, 17:32
Avslutad
David Platt verkar tro på en comeback innan säsongens slut.

http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/manchester-city-forward-guidetti-ready-1943785
Citera
2013-03-26, 12:44
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article16481380.ab

Nu sägs han vara aktuell för Espanyol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in