Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Verkar som att ett par stycken i den här tråden har någon slags övertro på Guidetti.
Nåväl, man får väl hoppas att han går långt. Men jag vet inte riktigt.
Nåväl, man får väl hoppas att han går långt. Men jag vet inte riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag tycker att han verkar vara riktigt bra. Förutom att han gör mål så har han en intelligens i sitt spel och i sina mottagningar. Dessutom teknik och fart. Jag tycker man ser mycket mer kvalitet i honom än andra så kallade skyttekungar som kommit fram senaste åren (toivonen, berg, rosenberg etc). Frågan är ju om uppehållet kommer att påverka hans karriär negativt och om han klarar av att producera i tuffare miljöer. Han är väldigt spännande i alla fall.
Förhoppningarna är verkligen skyhöga på honom. Tycker somliga seglar iväg lite, speciellt när dom jämför hans egenskaper i förhållande till andra spelare. Det man reagerade på redan innan han slog igenom i Feyenoord var att han spelade väldigt moget, dvs hans sätt att värdera situationer både med och utan boll. Ser man till hans tid i Holland så ser ju nästintill alla målsituationer ut på samma sätt: 1) ta löpning 2) komma före eller hålla undan backen 3) grisa eller placera in bollen i mål. Det återstår att se om han kan få samma utväxling mot mer organiserade försvar än virrhönorna i Eredivisie.
Personligen ser jag både Guidetti och Armenteros som två av de mest spännande anfallarna vi har fått fram på många år. Två spelare som skiljer sig rätt väsentligt och där den senare inte alls fått någon speciell uppmärksamhet här hemma i Sverige, trots att han briljerat många matcher i Holland.