2013-02-01, 23:16
Medlem
oceanwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Verkar som att ett par stycken i den här tråden har någon slags övertro på Guidetti.

Nåväl, man får väl hoppas att han går långt. Men jag vet inte riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag tycker att han verkar vara riktigt bra. Förutom att han gör mål så har han en intelligens i sitt spel och i sina mottagningar. Dessutom teknik och fart. Jag tycker man ser mycket mer kvalitet i honom än andra så kallade skyttekungar som kommit fram senaste åren (toivonen, berg, rosenberg etc). Frågan är ju om uppehållet kommer att påverka hans karriär negativt och om han klarar av att producera i tuffare miljöer. Han är väldigt spännande i alla fall.

Förhoppningarna är verkligen skyhöga på honom. Tycker somliga seglar iväg lite, speciellt när dom jämför hans egenskaper i förhållande till andra spelare. Det man reagerade på redan innan han slog igenom i Feyenoord var att han spelade väldigt moget, dvs hans sätt att värdera situationer både med och utan boll. Ser man till hans tid i Holland så ser ju nästintill alla målsituationer ut på samma sätt: 1) ta löpning 2) komma före eller hålla undan backen 3) grisa eller placera in bollen i mål. Det återstår att se om han kan få samma utväxling mot mer organiserade försvar än virrhönorna i Eredivisie.

Personligen ser jag både Guidetti och Armenteros som två av de mest spännande anfallarna vi har fått fram på många år. Två spelare som skiljer sig rätt väsentligt och där den senare inte alls fått någon speciell uppmärksamhet här hemma i Sverige, trots att han briljerat många matcher i Holland.
Citera
2013-02-01, 23:45
Medlem
Någon som vet om det finns highlights från matchen?
Citera
2013-02-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
kanske
dock har ju ranegie spelat fyra minuter i serie A iår och blev uttagen

...

Ranegie har dock 421 minuter i Udineses a-lag den här säsongen, så han är ju i ett helt annat läge.
Citera
2013-02-02, 00:34
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Verkar som att ett par stycken i den här tråden har någon slags övertro på Guidetti.

Nåväl, man får väl hoppas att han går långt. Men jag vet inte riktigt.
Kan du inte beskriva denna "övertro"? Jag tror inte jag sett någon här skriva att han kommer att bli som Zlatan direkt. Jag tror dem flesta bara hoppas på att han kommer bli en klasspelare likt Henrik Larsson. Sånt får man hoppas på och det är inte en omöjlighet även om fallet kan bli totalt tvärtom.

Zlatan har hållit på länge nu. Han har varit givande i landslaget i säkert 10 år nu. Klart som fan att folk hoppas att det kommer någon någorlunda bra ersättare till honom.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-02-02 kl. 00:51. Anledning: fel
Citera
2013-02-02, 02:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Kan du inte beskriva denna "övertro"? Jag tror inte jag sett någon här skriva att han kommer att bli som Zlatan direkt. Jag tror dem flesta bara hoppas på att han kommer bli en klasspelare likt Henrik Larsson. Sånt får man hoppas på och det är inte en omöjlighet även om fallet kan bli totalt tvärtom.

Zlatan har hållit på länge nu. Han har varit givande i landslaget i säkert 10 år nu. Klart som fan att folk hoppas att det kommer någon någorlunda bra ersättare till honom.

Lite min tanke också.
En spelare med zlatans storhet är väl inte riktigt vad alla går och tror om honom.
Zlatan är och har varit helt otroligt stor.

Däremot en riktigt klassanfallare som är etablerad spelare i Man city hoppas vi mer på.
Henrik Larsson var ett bra exempel.
Citera
2013-02-02, 14:29
Medlem
Citat:
Lite min tanke också.
En spelare med zlatans storhet är väl inte riktigt vad alla går och tror om honom.

Däremot en riktigt klassanfallare som är etablerad spelare i Man city hoppas vi mer på.

Precis.
En anfallare som är ordinarie i en bra klubb i en toppliga och GÖR MÅL.
En anfallare som faktiskt kan göra mål mot motstånd i världsklass och inte som Toivonen, Berg etc bli helt osynliga när det blir tuffare motstånd.
Citera
2013-02-04, 16:11
Medlem
Jag hoppas verkligen att han blir våran nya stjärna för det behövs, men tvekar lite om han har tillräckligt med potential för att lyckas på högsta nivå...
Citera
2013-02-04, 17:27
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Lite min tanke också.

Visst, Z är en riktig stjärna. Fast Henrik Larsson är egentligen inte så väldigt långt efter. Större legend i Celtic än Zlatan någonsin kommer bli i någon klubb, avgjort en CL-final och för att inte att tala om Henkes landslagskarriär.
Om Guidetti blir lika stor som Henke är jag mer än nöjd!
Citera
2013-02-13, 15:56
Medlem
Ferry31s avatar
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=V16DpGHKCJ4

Guidetti är i Rotterdam under onsdagen och man får väl säga att han inte är bortglömd direkt. Fint att se honom få ett sånt varmt mottagande av fansen.
Citera
2013-02-14, 01:53
Medlem
Egentligen känns det mest tråkigt att Guidetti blir kvar i city då han troligen ändå bara kommer hamna i skuggan av Tévez och Aguero. Tror hans utveckling skulle må bättre av en flytt till ett något sämre lag där han kan få mer speltid. Typ ett lag i stil med Arsenal, Lazio, m.fl. alternativt gå tillbaka till holland eller dylikt.
Citera
2013-02-14, 08:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edyll
Egentligen känns det mest tråkigt att Guidetti blir kvar i city då han troligen ändå bara kommer hamna i skuggan av Tévez och Aguero. Tror hans utveckling skulle må bättre av en flytt till ett något sämre lag där han kan få mer speltid. Typ ett lag i stil med Arsenal, Lazio, m.fl. alternativt gå tillbaka till holland eller dylikt.
Mancini har ju sagt att han tror väldigt mycket på John så det är alltid en bra grej, men att han i dagsläget är fjärdeanfallare är både bra och dåligt. Tyder ju på en jäkla talang hos honom men tveksamt om han får spela så mycket vid undantag av inhopp eller någon eventuell skada om han har tur.

En utlåning nästa Silly Season till ett lite sämre lag vore klockrent. Men man får komma ihåg också att grabben bara är 20 år så fortsätter hans utvecklingskurva i denna takt kan han bli riktigt nyttig för Sverige i framtiden.

Tror som som flesta andra att han inte kommer komma upp i Zlatans nivå men det är de väl ingen som förväntar sej av John?
Citera
2013-02-14, 11:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror som som flesta andra att han inte kommer komma upp i Zlatans nivå men det är de väl ingen som förväntar sej av John?
Nej, folk här verkar ju rätt nöjda om han BARA kommer upp i Henke Larssons nivå... Kanske Sveriges näst bästa spelare genom tiderna, hur skulle det kunna vara något problem för Guidetti? Avdelning hybris..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in