2011-12-19, 03:24
Medlem
Mandic!s avatar
Klart Guidetti ska med till EM, inget snack om saken. Han är ingen startspelare än, men kan säkert bli hur bra som helst bara han får speltiden han behöver. Att iallafall få åka med till EM och träna ihop med de andra landslagsspelarna är viktig rutin oavsett om han får speltid eller ej.
Citera
2011-12-19, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Han får ändå mer fitta än dig. Livet suger va?

Borde dom inte gå och vinna Allsvenskan först?

Hysén spelar mest på vänsterkanten när han hoppar in. Jag tror att om Guidetti fortsätter sin målform så kan han nog få inhopp i em.

Ja för livet går verkligen ut att få fitta. Nej vara det tredje eller fjärde bästa lag i sverige räcker för att vinna den skitligan. ps sug min kuk.
Citera
2011-12-19, 04:27
Medlem
ScrantonStranglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Helt ärligt så förstår jag inte vad du skriver och jag orkar inte tyda det heller. Du får helt enkelt skriva om.
Han pratar om Zlatan Muslimovic som medierna fick nys om för ett gäng år sedan. Denna Zlatan lirade i Udinese i början av 00-talet men blev utlånad till Perugia där han stapplade omkring i 4-5 år. Den enda gången denna lirare gjort nåt väsen av sig var i Rimini i Serie C1 då han gjorde 15 mål en säsong. Senast lirade han i PAOK. Han har dubbla medborgarskap, bosniskt och svenskt och det var därför det var snack ett tag om honom. Han valde dock att representera Bosniens landslag
Så, nu hoppas jag du förstår bättre
För övrigt så var det en värdelös jämförelse mellan John och denna Zlatan Muslimovic.
Citera
2011-12-19, 04:28
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youwishmsaplayer
Ja för livet går verkligen ut att få fitta. Nej vara det tredje eller fjärde bästa lag i sverige räcker för att vinna den skitligan. ps sug min kuk.

Holländska lag spelar CL varje år och gör bra ifrån sig i Europa, medan svenska lag presterat nada de senaste åren. Okej, Helsingborg slog Galatasaray och Malmö slog Rangers, men det är väl allt.

Elfsborg skulle förmodligen fått stryk mot både Venlo och Excelsior. Där någonstans skulle jag placera dem

Att ligan suger överlag kan jag köpa, men toppen håller en annan klass och lag som PSV, Ajax, AZ och Twente är nog ganska så överlägsna samtliga lag i AS.
Citera
2011-12-19, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Holländska lag spelar CL varje år och gör bra ifrån sig i Europa, medan svenska lag presterat nada de senaste åren. Okej, Helsingborg slog Galatasaray och Malmö slog Rangers, men det är väl allt.

Elfsborg skulle förmodligen fått stryk mot både Venlo och Excelsior. Där någonstans skulle jag placera dem

Att ligan suger överlag kan jag köpa, men toppen håller en annan klass och lag som PSV, Ajax, AZ och Twente är nog ganska så överlägsna samtliga lag i AS.
Nja, jag håller med om att holländska ligan är klart bättre än den svenska när det gäller topplagen så tror jag ändå att de sämsta lagen i Holland är helt värdelösa.

I stort sett alla svenska spelare som var bra i Allsvenskan har varit ännu bättre i den holländska ligan, det tyder på att det knappast är en bra liga för annars hade inte spelare som Markus Berg och Afonso Alves kunnat vräka in mål i den ligan trots att de spelade för mittenlag.
Citera
2011-12-19, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SelenaGomez
Nja, jag håller med om att holländska ligan är klart bättre än den svenska när det gäller topplagen så tror jag ändå att de sämsta lagen i Holland är helt värdelösa.

I stort sett alla svenska spelare som var bra i Allsvenskan har varit ännu bättre i den holländska ligan, det tyder på att det knappast är en bra liga för annars hade inte spelare som Markus Berg och Afonso Alves kunnat vräka in mål i den ligan trots att de spelade för mittenlag.

Tror det har med att göra med att anfallarna du räknar upp får spela med mer kompetenta mittfältare och framspelare som kan lassa bollarna på dom än i Allsvenskan, samt att holländska ligan är känd för sin offensiva fotboll snarare än den defensiva..
Citera
2011-12-19, 16:18
Medlem
marchisios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naning
Jag har absolut inte fått intrycket av att han tror att han är bättre än alla andra. Han är ingen Bendtner. Däremot tror han att han kan bli bättre än alla andra. Och det är bara positivt. Killen ska till EM. Som avbytare.

Denna intervjun sammanfattade min uppfattning om honom rätt bra. Dock FK men tror knappast att de hittat på svaren...

http://www.fotbollskanalen.se/1.2463548/2011/12/19/guidetti_pa_sin_plats_med_storklubbar_fran_la_liga _och_serie_a
Citera
2011-12-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nu är jag inte särskilt insatt, men rent teoretiskt så blev tidigare alla barn till italienska medborgare per automatik italienska medborgare. Däremot var det inte möjligt att bli svensk medborgare och samtidigt vara medborgare i ett annat land. Därför var pappan tvungen att avsäga sig sitt italienska medborgarskap för att kunna bli svensk.

Barnen däremot…

Numera finns inte längre dessa regler i Sverige.

Vad som gäller i fallet Guidetti har jag ingen aning om.
Italien har liberala medborgarlagar, så jag tror inte det vore något problem. Problemet är nog att det finns 20-tal italienska anfallare som är bättre än John.
Klart han skall med i Sveriges EM-trupp, tunt med bra anfallare, han är en komplement spelare ingen som skall starta.
Citera
2011-12-19, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wallahitung
Jag har alltid vetat att John kommer gå långt, redan i BP såg man vilka kvaliteér han har. Hoppas dock av hela mitt hjärta att han inte förstör sin karriär genom att gå tillbaks och nöta bänk i City. Men smart och målmedveten som han är så tror jag att han kommer ta dom rätta besluten i sin karriär.
Det bestämmer väl City, inte han själv. Vill dom ha honom i truppen och han har kontrakt så är det bara att göra så.
Citera
2011-12-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleRFK
Folk glömmer bort vad som hände med Berg.

Kan nog hända samma sak med Guidetti..
Berg är 10x så skadebenägen. Dessutom är Berg bra på lägre nivå och håller inte mot de bästa. Med Guidetti e de tvärt om. Han dominerar inte mot div 6 lag men han är bra oavsett vilken nivå han spelar på.
Citera
2011-12-19, 21:29
Medlem
swaydizzles avatar
Guidetti kan mycket väl bli vår nya storstjärna om han fortsätter att prestera, men än så länge imponerar hans statistik inte. Han måste prestera vecka ut och vecka in om han vill vara nära en EM-plats, det är gott om konkurrens just nu med bl.a. Berg och Rosenberg tillbaka. 11 mål på 10 matcher imponerar bara om han fortsätter såhär.

Detta säger jag eftersom att jag minns medias (Robert Laul tror jag var i täten) hetsjakt på att Sebastian Rajalakso skulle få en EM-plats efter en fantastisk start på 2008 års säsong med mål åtta matcher i rad. Har Rajalakso ens gjort något mål sen den där åttonde matchen?

MVH
Citera
2011-12-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
EM denna sommaren som kommer är nog lite för tidigt. Man bör nog avvakta och se hur han bibehåler denna utveckling. Mycket hänger på vilken klubb han spelar i till våren. Han måste visa lite mer under en längre tid. Just nu ligger Zlatan, Elmander, Rosenbrg och Hysén först i kön ganska klart.

Rosenberg är inte han typ petad?

Har inte sett han i landslaget på jätte länge, eller är det bara jag som har missat honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in