2005-04-03, 20:05
Medlem
Tycker att revisionisterna verkar tvärsäkra på hur kremering/likhantering går till!
Om så är fallet så kan ni få i hemläxa att undersöka:
1. Vad som hände med alla kroppar under belägringen av Leningrad.
2. Vad som hände med kropparna efter bombningarna av Dresden.
3. Vad hände med alla ko-kadaver i England under galnako-sjukan?
Annars är er trovärdighet inte speciellt stor, men det har ni väl insett?
Citera
2005-04-03, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snackaren
Crematories [2 and 3] both had underground undressing rooms and underground gas chambers in which the air could be completely ventilated. The bodies were taken to the ovens on the floor above by an elevator. The [two] gas chambers could hold three thousand people [...].

Jaha? Höss, Levine och Bruchfeld ljuger alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av quark
Om jag minns rätt hade gaskammarna i Krema IV och V en mindre golvyta än gaskammarna för Krema II och III.

Så hur många ansåg nazisterna sig kunna rymma där?

Citat:
Läs vad Höss sa.

Ja, läs vad Höss sa!

Citat:
Ursprungligen postat av Rudolf Höss
En annan förbättring i jämförelse med Treblinka var att våra [4] gaskammare hade en kapacitet av 2000 människor åt gången medan Treblinka bara kunde ta emot 200 människor i var och en av sina tio gaskammare.

2000 människor åt gången i var och en av de 4 gaskamrarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Både stressad och smått febrig av influensa i dag.

Ezzelino, krya på dig!
Citera
2005-04-03, 20:18
Medlem
Det verkar som det är möjligt med lite högre siffror..

Citat:
The scientifically planned crematoria should have been able to handle the total project, but they could not. The whole complex had forty-six retorts, each with the capacity for three to five persons. The burning in a retort lasted about half an hour. It took an hour a day to clean them out. Thus it was theoretically possible to cremate about 12,000 corpses in twenty four hours or 4,380,000 a year.

But the well-constructed crematoria fell far behind at a number of camps, and especially at Auschwitz in 1944. In August the total cremation reached a peak one day of 24,000, but still a bottleneck occurred. Camp authorities needed an economic and fast method of corpse disposal, so they again dug six huge pits beside Crematorium Five and reopened old pits in the wood.

Thus, late in 1944, pit burning became the chief method of corpse disposal. The pits had indentations at one end from which human fat drained off. To keep the pits burning, the stokers poured oil, alcohol, and large quantities of boiling human fat over the bodies.
http://www1.us.nizkor.org/faqs/auschwitz/auschwitz-faq-07.html
Citera
2005-04-03, 20:20
Medlem
Ezzelinos avatar
Det finns ju belagt att krematorierna inte alls fungerade friktionsfritt (utan minsta slitage, som quark tycks mena ):

http://vho.org/GB/Books/dth/fndcrema.html

Citat:
However, the Topf cremation ovens of Birkenau suffered constantly from defects, which interrupted their activity frequently and sometimes for long periods of time.

Crematorium II was subjected to the first serious repairs a little more than a week after it started operating. On March 24 and 25, 1943, the Topf engineers Prüfer and Schultze came to Auschwitz to verify the extent of the damages.[166] At the beginning of April, it was discovered that the damage was not restricted to the three forced-draft blowers, which had burned out, but that parts of the refractory material of flue and chimney had collapsed,[167] so that the Auschwitz Central Construction Office asked Prüfer during his visit (between April 4 and 9) for a "new suggestion regarding the chimney lining".[168] From a drawing of the Central Construction Office, it turns out that the damage had affected parts of the walls delimiting the chimney's center smoke channel.[169] Thus, this crematorium remained inactive from May 17[170] to September 1, 1943,[171] and was doubtlessly operated only at reduced load between the beginning of April and May 16.

Crematorium III was in service from June 25 to December 31, and crematorium IV from March 22 to May 10.[172] As for crematorium V, it was most likely in service at least until crematorium III was put into operation, in other words for less than three months, from April 4 to June 24.[173]---"

Och den utrotningstroende Pressac lägger sig på en lägre nivå när han spekulerar om krematoriekapacitet än det dubiösa Bischoff-Kammlerdokumentet från 28:e juni 1943 - Mattogno visar förstås att även Pressac ägnar sig åt önsketänkande gissningar för att stödja sin tes:

Citat:
"---Aside from the Revisionists, Jean-Claude Pressac is the only researcher to have approached the historical problem of the cremation of bodies in Auschwitz and Birkenau from a technical perspective. In his book Auschwitz: Technique and Operation of the Gas Chambers[8] he comes to the following conclusions:

The three double-muffle ovens in crematorium I of Main Camp Auschwitz had a capacity of 340 cremations in a 24-hour period.[9] In 1993, he reduced this figure down to 200-250 per day.[10]
The five three-muffle ovens in crematoria II and III of Birkenau each had a maximum capacity of between 1,000 and 1,500 cremations per 24 hours,[11] but their normal capacity was 1,000 to 1,100 cremations each per 24 hours.[12] In 1993, he reduced this figure down to 800-1,000 per day.[13]
The two eight-muffle ovens of crematoria IV and V each had a capacity of 500 cremations per 24 hours.[14]
Pressac thus puts the total capacity of the crematoria of Auschwitz and Birkenau at 3,540 cremations per day. From a technical perspective this figure is completely unrealistic
.[15]

Among the Revisionists it was particularly Fred A. Leuchter who, in his well-known Leuchter Report,[16] turned his attention to the issue of the cremations. Relying primarily on the statements of Ivan Lagacé, the manager and operator of the Bow Valley Crematorium in Calgary, Canada,[17] Leuchter erroneously arrived at a figure of 156 bodies per day as the total cremation capacity of the crematoria of Auschwitz and Birkenau. This figure is actually far below the actual capacity.

Pressac and Leuchter arrived at conclusions which, though diametrically opposed, are equally unfounded because no serious, fundamental studies have been conducted of the crematoria ovens at Auschwitz and Birkenau, whether by the orthodox historians or by the Revisionists. We intend to close this debilitating gap.---"
Citera
2005-04-03, 20:39
Medlem
quarks avatar
Citat:
Krema II och III var 2500 kvadratfot, Krema IV mindre, 1875 av samma måttenhet, Krema V mer än dubbelt så stor som II och III (5125 kvadratfot).
Vi litar på quarkos omvandlingsförmåga av måtten (tamigsatan i sömnen! ) till kvadratmeter.
jag trodde att IV och V var spegelbilder?
En fot är ungefär 30 cm, så 2500 fyrkanta fot är ungefär 250 kvadratmeter (så mycket mer exakt är nog inte originaltalen).
Citat:
6-12 burkar Zyklon B hälldes alltså enligt din trosövertygelse in genom icke befintliga takhål på de olyckliga i dessa Kremas (varav Krema IV och V om jag minns rätt inte hade någon ventilation alls? och Filip Müller säger att IV och V "vädrades ett par minuter"?)

Skulle du vilja vara vänlig och tala om för oss, på grundval av din kemiska sakkunskap, hur länge dessa cyanvätekristaller enligt din mening torde avgivit gas?
Hålen har ju nyligen utretts:
http://www.holocaust-history.org/auschwitz/holes/die-welt.shtml

Hur snabbt cyanväte desorberar från bäraren i Zyklon B beror mycket starkt på temperatur, diffusionshastigheten påverkas mindre - svårt att säga vad det skulle bli. Men med 2000 nakna människor på 250 kvadratmeter blir temperaturen förstås mycket snabbt högre än de 15 grader Celsius som Germar Rudolf utgår ifrån.

Förutom hos Rudolf hittar jag inga data on-line om desorptionshastigheten av Zyklon B.
Citera
2005-04-03, 20:47
Bannlyst
Litet om de allierades flygfotograferingar av Auschwitz och vad som observerades.

http://veritas3.holocaust-history.org/see-no-evil/

Det verkar som "fotoexperten" (???) John Ball retuscherat bort röken av de hundratusentals ungerska judar som eftersom krematorierna inte räckte till måste brännas utomhus.

Men eftersom revisionisterna givetvis med allehanda krumbukter försöker prata bort detta blir frågan:

OM alla dessa ungerska judar (och transporterna till Auschwitz är vad jag förstår väl dokumenterade) inte gasades ihjäl i Auschwitz, hur kan det komma sig att få av dem sedermera avhörts?

Har också de, som revisionisterna t.o.m. verkar vilja påstå beträffande 34000 holländska judar som "försvann" vid ankomsten till Sobibor också fått en lycklig men för omvärlden hemlig framtid i Sovjetunionen?

Liksom de c:a 2 miljoner polska judarna som kom till Belzec, Treblinka och Sobibor och även där "försvann"?

I sanning märkliga och ouppklarade försvinnanden......

Men som sagt: Förklara gärna!
Citera
2005-04-03, 21:02
Avslutad
Följande har jag kommit fram till:

1.) neues Krematorium i.K.G.L.II - 5 x 3 Muffelöfen - 1440 Personen (24 stündiger Arbeitszeit)

Förbränningstid: 1440 judar/24 h = 60 judar/h. 60 judar/60 min = 1 jude/min.

2.) neues Krematorium III - 5 x 3 Muffelöfen - 1440 Personen (24 stündiger Arbeitszeit)

Förbränningstid: 1440 judar/24 h = 60 judar/h. 60 judar/60 min = 1 jude/min.

3.) neues Krematorium IV - 8 Muffelöfen - 768 Personen (24 stündiger Arbeitszeit)

Förbränningstid: 768 judar/24 h = 32 judar/h. 32 judar/60 min = 0,5 jude/min.

4.) neues Krematorium V - 8 Muffelöfen - 768 Personen (24 stündiger Arbeitszeit)

Förbränningstid: 768 judar/24 h = 32 judar/h. 32 judar/60 min = 0,5 jude/min.

Homo Sapiens Hebraeus har en förbränningtid på 1 resp. 2 minuter i Auschwitz fantastiska krematorier.

Jawohl mein Führer!

Citat:
Det var ju ett brev från Zentralbauleitung.

Vad sägs om Alice i Underlandet?
Citera
2005-04-03, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krosson
OM alla dessa ungerska judar (och transporterna till Auschwitz är vad jag förstår väl dokumenterade) inte gasades ihjäl i Auschwitz, hur kan det komma sig att få av dem sedermera avhörts?

Varje år dyker det upp nya överlevande som överlevt "genom ett mirakel".

Citat:
Ursprungligen postat av Norman Finkelstein
Men om det nu förhåller sig så som Förintelseindustrin påstår att hundratusentals judar överlevde denna slutliga lösning kan den alltså inte ha varit särskilt effektiv.

Läs Finkelsteins bok "Förintelseindustrin" på s. 120.

Kom ihåg att juden Finkelstein inte förnekar "Förintelsen" som han kallar "den nazistiska förintelsen".

Var kommer alla "som genom ett mirakel" överlevande och ljugande, nazisthatande och nazistförföljande judar som Wiesenthal ifrån?
Citera
2005-04-03, 22:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Hur snabbt cyanväte desorberar från bäraren i Zyklon B beror mycket starkt på temperatur, diffusionshastigheten påverkas mindre - svårt att säga vad det skulle bli.

Hur länge skulle du gissa att gasutvecklingen pågick, med de omständigheter du tror rådde? Någon sorts uppskattning av tidsutdräkten kan du väl ge? Tre minuter, tjugo minuter, fyrtio minuter, en timme, mer?
Citera
2005-04-03, 23:26
Medlem
quarks avatar
Citat:
Hur länge skulle du gissa att gasutvecklingen pågick, med de omständigheter du tror rådde? Någon sorts uppskattning av tidsutdräkten kan du väl ge? Tre minuter, tjugo minuter, fyrtio minuter, en timme, mer?
Det är mycket svårt att säga något utan data.

Men klart är att man kastade in ämnet i ett mycket överfullt rum där det var kvavt och svettigt och varmt. Ämnet spriddes ut, och det desorberades allt snabbare medan temperaturen på zyklon-grynen gick upp (fast desorptionen i sig tar energi, så att uppvärmningen inte går lika snabbt som "tomt" bärarmaterial).

Sedan, när människorna är döda, går temperaturen ner förstås, när det ventileras. Då blir desorptionen säkert mycket långsammare.

Jag hittade en inscannad bok på 70 sidor: Blausäure zur Schädlingsbekämpfung (1933) av Gerhard Peters.
Jag har bara tittat på kapitel "Flüssige Blausäure in aufgesaugter Form".
sida 64 står att ur ett skikt vid på 0,5 till 1 cm tjockt vid rumstemperatur har "största delen" efter en halv timme desorberats.
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrich Rössler
Now, _der größte Teil der Blausäure_ is by no means only 50% - it means rather NEARLY ALL of the HCN. Rudolf refutates not only his own assumptions about the rate of evaporation of Zyklon-B by these original technical data, he, moreover, misquotes them also.

Citat:
Ursprungligen postat av Germar Rudolf
Die Verdunstung des Giftgases vom Träger erfolgt je nach Trägermaterial recht unterschiedlich. Mitte der zwanziger Jahre bestand das Trägermaterial von Zyklon B fast komplett aus Kieselgur, das der Patentanmeldung zur Folge die Blausäure innerhalb von zehn Minuten fast ganz abgab.
http://www.vho.org/D/rga/verdampf.html (Ja, jag citerar Rudolf lite selektivt.)
Citera
2005-04-04, 00:09
Avslutad
Hur man förfalskar historien

Lägg märke till de fyra hålen i taket till "gaskammaren" vid krematorium II som ska ha funnits där 1944.

http://www.holocaust-history.org/auschwitz/pressac/technique-and-operation/page431.shtml

Idag 2005, samma tak, och två (inte fyra) hål som uppenbarligen inte fanns där 1944 (slarvigt uthuggna för att "besanna" quarks virriga tes):

http://www.air-photo.com/english/altered.html

quark, varför inte inse att din "Förintelse" faller på sin egen omöjlighet och orimlighet?
Citera
2005-04-04, 03:17
Avslutad
Citat:
Det finns ett brev från Auschwitz till Generalmajor Kammler i Berlin 28 juni 1943.

Det finns ett brev från Alice i Underlandet daterat den 28 juni 1943, där det står följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Alice i Underlandet
Leistung der nunmehr vorhandenen Krematorien bei einer 24 Stündigen Arbeitszeit:

2.) neues Krematorium i.K.G.L.II - 5 x 3 Muffelöfen - 1440 Personen

(Förbränningstid: 1440 judar/24 h = 60 judar/h. 60 judar/60 min = 1 jude/min.)

3.) neues Krematorium III - 5 x 3 Muffelöfen - 1440 Personen

(Förbränningstid: 1440 judar/24 h = 60 judar/h. 60 judar/60 min = 1 jude/min.)

1 jude i minuten!

Citat:
Ursprungligen postat av Jürgen Graf
Kremeringen av ett lik tar också i de flesta moderna krematorier omkring en och en halv timme och gick avgjort inte fortare 1944.

1, till aska förvandlad jude på 60 sekunder. Auschwitz 1944? Förintelsen – det ofattbara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in