2005-04-03, 16:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Den första länken handlar ju om ett helt annat brev.

Den andra långa länken vet jag inte vad du skulle syfta på.

Jag citerade dokumentet 28 juni 1943.
Jag gav en länk till en Abschrift i facsimile.
På sista raden tecknar någon "für die Richtigkeit der Abschrift".

Vad har du att komma med?

Angående Danuta Czech: här finns en italiensk översättning av hennes Kalendarium on line.

Okej, jag var stressad och trodde det var januaribrevet, som jag har för mig diskuterats tidigare.

Carlo Mattogno argumenterar för att juniaktstycket inte är autentiskt:

http://www.vho.org/VffG/2000/1/Mattogno51-56.html

Den gasningstroende Fritjof Meyer (som försöker rädda gasningsmyten genom att förlägga den utanför Auschwitz-Birkenau, i "bondhusen" av vilka inget existerar och som kanske aldrig funnits, definitivt inte som "gaskammare" i alla fall) berör junidokumentet (är det ett brev eller endast ett utkast till ett brev som inte sändes?) i polemiken med gamle bolsjeviklögnaren och förvaltaren av "helgedomen" Franciscek Piper:

http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/Osteuropa/Meyer_replies.html
Citera
2005-04-03, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det finns inte en enda tegelsten på denna (g)jord som skulle palla det tryck du så envist försvarar! Hur fel eller rätt de än används i byggnationen!

Hur gör dom i Stålverk där temp. är upp till 1500°??? fast dom ugnarna kanske inte existerar, stålet kommer väl från någon annan planet.
Dom ugnarna som jag vet har körts i 3 år i sträck 24 h / dygn 365 dagar om året.

Ja teknik är inget du skall ge dig in på....
Citera
2005-04-03, 18:09
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Okej, jag var stressad och trodde det var januaribrevet, som jag har för mig diskuterats tidigare.

Carlo Mattogno argumenterar för att juniaktstycket inte är autentiskt:

http://www.vho.org/VffG/2000/1/Mattogno51-56.html
Nej, det säger Mattogno inte. Han argumenterar mot en artikel av någon Manfred Gerner, som anser att dokumentet är en förfalskning.

Jag länkade tidigare till avskriften i arkivet i Durnburg som Pressac gav i facsimile. Mattogno har en bild på originalet i Moskva-arkiven.

Mattogno slingrar sig i en argumentation som är svår att följa, men det verkar gå ut på att den som skrev dokumentet i Auschwitz inte visste vad han talade om.

Citat:
Den gasningstroende Fritjof Meyer (som försöker rädda gasningsmyten genom att förlägga den utanför Auschwitz-Birkenau, i "bondhusen" av vilka inget existerar och som kanske aldrig funnits, definitivt inte som "gaskammare" i alla fall) berör junidokumentet (är det ett brev eller endast ett utkast till ett brev som inte sändes?) i polemiken med gamle bolsjeviklögnaren och förvaltaren av "helgedomen" Franciscek Piper:
http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/Osteuropa/Meyer_replies.html
Jag tror att junidokumentet är en vanlig genomslagskopia. Varför skulle registrator hålla kopior på inte skickade brev?
Citera
2005-04-03, 18:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Många av de mördade var bara små barn.

Det är nog därför att kampkommandanten Höss kan ge högre siffror.

Men vilken fantasivärld du tycks leva i, du har ju inte minsta hårda fakta eller någon autentisk dokumentation för några "gasningar" överhuvudtaget, vare sig på vuxna eller barn. Att barn vistades, och även föddes, i lägret har ju bevisats, det finns inga som helst belägg för att de systematiskt skulle ha likviderats. Både judiska, zigenska och polska barn fanns i lägerkomplexet. Och dvärgar. Men vilka "gasningssiffror" tror du på för Auschwitz-Birkenau, ska det vara så omöjligt för dig att tala klarspråk? Att "ögonvittnena" konsekvent berättar sådant som strider mot kända naturlagar och att inga fysiska spår efter detta påstådda massmord existerar är något jag sett att du inte bryr dig det minsta om, allt för att behålla "tron".

http://www.yourforum.org/revforum/viewtopic.php?t=896&highlight=children+auschwitz

http://www.yourforum.org/revforum/viewtopic.php?t=1744&highlight=children+auschwitz

http://www.yourforum.org/revforum/viewtopic.php?t=287&highlight=children+auschwitz

http://www.yourforum.org/revforum/viewtopic.php?t=1326&highlight=children+auschwitz

http://www.yourforum.org/revforum/viewtopic.php?t=845&highlight=children+auschwitz
Citera
2005-04-03, 18:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Nej, det säger Mattogno inte. Han argumenterar mot en artikel av någon Manfred Gerner, som anser att dokumentet är en förfalskning.---

Jag tror att junidokumentet är en vanlig genomslagskopia. Varför skulle registrator hålla kopior på inte skickade brev?

Mattogno lägger i god vetenskaplig anda fram en alternativ förklaringsmodell till det förvirrade aktstycket (fel tjänstegrad på en överordnad anges i det, och det är inte undertecknat av Bischoff, exempelvis). Inget tyder på att det sändes till SS Zentralbauleitung. Huruvida det är ett falsarium eller någon som skrivit i det blå utan att ha sakkunskap om krematorierna går kanske inte att slutgiltigt fastställa.

Citat:
"---Der letzte hier zu untersuchende Punkt ist: wurde dieses Schreiben vom 28. Juni 1943 überhaupt an das SS-WVHA gesandt? Dies hätte, wie zuvor ausgeführt, unweigerlich zu einem Briefwechsel geführt haben, von dem sich im Archiv der Zentralbauleitung aber keine Spur findet. Die Tatsache, daß der Brief von Bischoff nicht unterschrieben wurde, weist zudem darauf hin, daß Bischoff, der diese gravierenden Mängel des Schreibens erkannt hatte, ihn als wertlos ansah und verlangte, daß er in der vorgeschriebenen Form neu verfaßt werden müsse, also ohne Angabe der Krematoriumskapazität, aber mit Hinweis auf die Übergabeverhandlung. Es gibt durchaus andere Beispiele umgeschriebener Briefe, die natürlich die gleiche Brieftagebuchzeile enthalten, zum Beispiel der Aktenvermerk vom 13. September 1943, von dem es eine Fassung ohne Unterschrift und voller Fehler gibt, die handschriftlich korrigiert sind,[23] sowie eine korrigierte Fassung mit der Unterschrift Kirschnecks und Bischoffs.[24]---"
Citera
2005-04-03, 19:04
Medlem
quarks avatar
Citat:
Mattogno lägger i god vetenskaplig anda fram en alternativ förklaringsmodell till det förvirrade aktstycket (fel tjänstegrad på en överordnad anges i det, och det är inte undertecknat av Bischoff, exempelvis). Inget tyder på att det sändes till SS Zentralbauleitung. Huruvida det är ett falsarium eller någon som skrivit i det blå utan att ha sakkunskap om krematorierna går kanske inte att slutgiltigt fastställa.
Fortfarande stressad? - Det var ju ett brev från Zentralbauleitung.

Brukar du skriva under kopior av de brev du skickar iväg? Inte jag.

Mattogno må veta en del, men jag förstår inte hur han kan argumentera att han vet bättre än personen som skrev detta i Auschwitz juni 1943.

Och vem skulle ha fel tjänstegrad?
Citera
2005-04-03, 19:14
Avslutad
Varför svarar du inte på mina frågor, quark?

Ur Rudolf Höss "vittnesmål" i Nürnberg:

Citat:
Ursprungligen postat av Rudolf Höss
...våra [Auschwitz] gaskammare hade en kapacitet av 2000 människor åt gången..."

(William L. Shirer, "Tredje Rikets uppgång och fall", del 4, s. 79)

Bruchfeld och Levine:

Citat:
Ursprungligen postat av Bruchfeld/Levine
...angränsande gaskammaren som rymmer upp till 2000 människor.

(Stéphane Bruchfeld/Paul A. Levine, "...om detta må ni berätta...", Stockholm 1998, s. 59)

Titta på bilden på s. 57 i "...om detta må ni berätta...". Jag ser 4 krematorier.

1.) neues Krematorium i.K.G.L.II - 5 x 3 Muffelöfen - 1440 Personen

("Gaskammer" für 2000 Personen, Nasse-Sosses Anmerkung)

2.) neues Krematorium III - 5 x 3 Muffelöfen - 1440 Personen

3.) neues Krematorium IV - 8 Muffelöfen - 768 Personen

4.) neues Krematorium V - 8 Muffelöfen - 768 Personen

quark, haben Sie das verstanden?
Citera
2005-04-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasse-Sosse

Ur Rudolf Höss "vittnesmål" i Nürnberg:

(William L. Shirer, "Tredje Rikets uppgång och fall", del 4, s. 79)

Bruchfeld och Levine:

(Stéphane Bruchfeld/Paul A. Levine, "...om detta må ni berätta...", Stockholm 1998, s. 59)

Titta på bilden på s. 57 i "...om detta må ni berätta...". Jag ser 4 krematorier.

Läs inläggen lite bättre:
Citat:
The [two] gas chambers could hold three thousand people, but this number was never achieved,since the individual transports were never that large.
http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=2064069&postcount=829
Citera
2005-04-03, 19:26
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nasse-Sosse

Om jag minns rätt hade gaskammarna i Krema IV och V en mindre golvyta än gaskammarna för Krema II och III.

Exakta mått får du leta upp själv.

(Det finns revisionister som säger att de är för små för att rymma så många människor.)
Citera
2005-04-03, 19:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Fortfarande stressad? - Det var ju ett brev från Zentralbauleitung.

Både stressad och smått febrig av influensa i dag. Vad är det för åkomma som gör att du kroniskt tycks oförmögen att svara på frågor? Det är ditt beteende, och inte exempelvis Nasse-Sosses, som är en "upphakning".
Men du undviker konsekvent som ett tjurigt litet barn alla obekväma frågor.

Citat:
Brukar du skriva under kopior av de brev du skickar iväg? Inte jag.

Nej, men det finns inga spår av att det nått fram till Wirtschaftsverwaltungshauptamt, och ingen svarskorrespondens. Men det är väl det bästa halmstrå du har, antar jag, att klamra dig fast vid, det sitter ju som i sten att får ur dig en någorlunda sammanhängande berättelse om detta fabulösa massmord, som är lika fiktivt som de "gaskammare" man påstod användes i Dachau och Buchenwald. Men du tror kanske på dem också, annars kunde du ju kanske bekväma dig att svara varför Auschwitz "ögonvittnen" (som aldrig korsförhördes under rättegångarna på 40-och 60-talen) förtjänar mer tilltro än de i Ravensbrück och Mauthausen?
Citera
2005-04-03, 19:59
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Om jag minns rätt hade gaskammarna i Krema IV och V en mindre golvyta än gaskammarna för Krema II och III.

Exakta mått får du leta upp själv.

(Det finns revisionister som säger att de är för små för att rymma så många människor.)

Krema II och III var 2500 kvadratfot, Krema IV mindre, 1875 av samma måttenhet, Krema V mer än dubbelt så stor som II och III (5125 kvadratfot).
Vi litar på quarkos omvandlingsförmåga av måtten (tamigsatan i sömnen! ) till kvadratmeter.

http://www.zundelsite.org/english/leuchter/report1/birkenau.html

6-12 burkar Zyklon B hälldes alltså enligt din trosövertygelse in genom icke befintliga takhål på de olyckliga i dessa Kremas (varav Krema IV och V om jag minns rätt inte hade någon ventilation alls? och Filip Müller säger att IV och V "vädrades ett par minuter"?)

Skulle du vilja vara vänlig och tala om för oss, på grundval av din kemiska sakkunskap, hur länge dessa cyanvätekristaller enligt din mening torde avgivit gas?
Citera
2005-04-03, 20:03
Medlem
quarks avatar
Citat:
Det finns inga spår av att det nått fram till Wirtschaftsverwaltungshauptamt, och ingen svarskorrespondens.
Arkivet på Wirtschaftsverwaltungshauptamt i Berlin finns kanske inget kvar av?

Svarskorrespondens skulle jag inte förvänta mig av det här brevet. Det var ju ingen förfrågning, bara en rapport. Vad skulle Berlin ha svarat - "duktiga ni är!"?
Citat:
Men det är väl det bästa halmstrå du har, antar jag, att klamra dig fast vid, det sitter ju som i sten att får ur dig en någorlunda sammanhängande berättelse om detta fabulösa massmord, som är lika fiktivt som de "gaskammare" man påstod användes i Dachau och Buchenwald. Men du tror kanske på dem också, annars kunde du ju kanske bekväma dig att svara varför Auschwitz "ögonvittnen" (som aldrig korsförhördes under rättegångarna på 40-och 60-talen) förtjänar mer tilltro än de i Ravensbrück och Mauthausen?
Kanske för att vad ögonvittnen säger om Auschwitz stämmer så bra med vad som står i arkiven?

Det här dokumentet från 28 juni 1943 är ett bra exempel på det.

Kry på dig, förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in