Citat:
Ursprungligen postat av quark
Jag tittade på det - skulle inte kalla det för en "lugn och sansad genomgång". En massa utropstecken, en massa kursivt, "lögn" här och "lögn" där.
En lögn ska kallas vid sitt rätta namn, det kallas "uppriktighet" att inte använda förskönande politiskt korrekta omskrivningar i onödan. Kursiveringar, utropstecken...gillar du inte lite temperament?

Vi har ju den stora glädjen, förmånen, nöjet etc. att dagl. få ta del av GWB:s MYCKET agiterade prosa!!!!!????

Och jag tackar Herren storligen för hans energiska medverkan och lägger som böneämne fram att GWB må sluta dodga och att även du, quark, må finna reda på några borttappade

frågor du glömt bort. Orkar du fortsätta skriva i tråden så orkar du banne mig också svara på relevanta frågor. Eller är det inte ett diskussionsforum vi befinner oss på, där vi alla har en sorts skyldighet att göra debatterna bra och läsbara?
Citat:
O ja, Höss hade inte bra koll på antalet gasade i Auschwitz. Hans miljoner var vad han kom ihåg ur konversation med Eichmann.
http://www.mazal.org/archive/H%d6SS/TEXT/HOS2-014.htm
Lägerkommendanten Höss hade alltså inte den blekaste aning om det var 130.000 eller fyra miljoner eller nio miljoner människor som dog i Auschwitz-Birkenau? Hade han någon koll på transporterna och administrationen alls, tror du? Oswald Pohl, Albert Speer, Hans Frank och Ernst Kaltenbrunner hade inte minsta aning om att en "judeutrotning" försiggick i Auschwitz, och där pratar vi alltså om SS ekonomi-och byråkratiansvarige, rustningsministern, generalguvernören och chefen för Reichssicherheitshauptamt...
Det låter väldigt underligt. Höss berättar sagor, han var van att lyda order, när hans nation nu besegrats underkastade han sig sina tortyrmästares och Sovjetpropagandans mest hutlösa lögner - och en fritt tänkande, ideologiskt neutral människa år 2005 förväntas acceptera det nonsens han och Gerstein kläckte ur sig som om det vore "sanning"? Och de historiker som manipulerat Höss och Gersteins helt overifierade utsagor i en strävan att om möjligt göra dem lite mindre absurda, anser du att de ger prov på en "vetenskaplig etik" som är beundransvärd?
Citat:
Detta "it was repeatedly told to me" kom antagligen från förhörsledare.
Skulle kunna tro det, ja.

Och hade de sagt åt honom att berätta att jorden är platt och huvudsakligen består av cigarrettaska och att zigenarna i Auschwitz (som inte alls dödades, fast de inte kunde sättas i något reguljärt arbete, så vitt jag förstår) förts bort av aliens i flygande tefat som aldrig kunde få nog av att undersöka samtliga deras kroppsöppningar så skulle han ha gjort det med. En skåderättegång är en skåderättegång, den torterade och mentalt knäckte, vars familj ofta också hotats, säger vad överheten befaller.
På 1600-talet gick snacket i de "socialt kathartiska" skåderättegångarna ungefär så här:"-Har du varit på häxsabbaten, satans avskum? -Ja, herr domare, men jag var inte någon av de värre häxmästarna, och jag ångrar mig och skäms."

Och alla samhällets stöttepelare trodde på skiten, lögnerna om Satan och helvetet och Herren Sebaots benägenhet för att tala i enfaldiga gåtor och kräva blind tro. Den som inte trodde var kättare, då som nu, som alltid. Och domstolar, överhet eller pöbel har aldrig avgjort en historisk eller kulturell fråga, det är bara en fråga om tid.