Ezzelino blir bara fetare och fetare...
http://www.smb.nu/pos/02/12_ss_staten.asp
Eller skamset tagit den ur handeln?
Citat:
Kogon är ju död (1987). Det finns fortfarande intresse för boken, så den har tryckts igen.
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du har inga problem med att siffran 3,5-4,5 miljoner döda i Auschwitz fortfarande prånglas ut i ett "självupplevt standarverk" som Eugen Kogons SS-staten, år 2002 i nytryck på Berghs förlag?
Vart tog de propagandahopfantiserade miljonerna vägen i relation till den heligförklarade sexmiljonerssiffran, vill du vara så vänlig att upplysa tråden om det? Borde inte de sex miljonerna (som för Raul Hilberg var fem miljoner, och detta år 1961) ha räknats ner radikalt? Gäller inte den västerländskt standardiserade aritmetiken för påstådda judiska offer, är det en kabbalistisk talmystik vi ska underkasta oss när det kommer till dem?
Vart tog de propagandahopfantiserade miljonerna vägen i relation till den heligförklarade sexmiljonerssiffran, vill du vara så vänlig att upplysa tråden om det? Borde inte de sex miljonerna (som för Raul Hilberg var fem miljoner, och detta år 1961) ha räknats ner radikalt? Gäller inte den västerländskt standardiserade aritmetiken för påstådda judiska offer, är det en kabbalistisk talmystik vi ska underkasta oss när det kommer till dem?
http://www.smb.nu/pos/02/12_ss_staten.asp
Citat:
Har Leuchter (som fotfarande lever) anpassat sin rapport efter all förödande kritik?
Eugen Kogon började skriva redan kort efter att Buchenwald befriats av amerikanska trupper i april 1945. Kogon ingick i den grupp av fångar som fick i uppdrag att skriva en objektiv rapport av lägersystemet som förelåg redan följande månad. På uppmaning satte han genast igång med att skriva om rapporten till "en sociologisk studie av koncentrationslägerssystemet". Boken skrevs mellan juni och december 1945 och utkom för första gången 1946. 1974 kom den ut i en ny upplaga som omgående blev en bästsäljare i Tyskland, och räknas i dag som en av de stora klassikerna för förståelsen av det Tredje riket, med ständiga nytryck.
Första svenska översättningen utkom 1977 och nytrycktes 1989. Kogons bok har inför nyutgivningen, som initierats av SMB, försetts med illustrationer från Krigsarkivet, men också från de tyska och amerikanska arkiven. Den militärhistoriske illustratören Samuel Svärd har tillfogat en lång rad kartor och planscher.
Första svenska översättningen utkom 1977 och nytrycktes 1989. Kogons bok har inför nyutgivningen, som initierats av SMB, försetts med illustrationer från Krigsarkivet, men också från de tyska och amerikanska arkiven. Den militärhistoriske illustratören Samuel Svärd har tillfogat en lång rad kartor och planscher.
Eller skamset tagit den ur handeln?
:
Och många frågor blir det att besvara, i och med att du så envetet försöker sabotera debatten. Men vill du fortsätta sänka din trovärdighet, och trovärdigheten i dina argument, så be my guest.
Du har en helt enastående talang för misstag, men jag ska inte räkna upp alla de dussinvis praktexempel på dumheter du levererat. De finns ju att beskåda i de trådar du bemödat dig om att sabotera.
. Tänka sig, jag som trodde att du menade allvar med att debattklimatet skulle förbättras! Jag tänkte som så att "GWB är väl säkert en hyvens kille som inte har nåt att dölja och inte behöver slingra sig, klart att han svarar på frågor när han alltid vänligt och hövligt får svar på sina frågor av mig". Men ack vad jag misstog mig...
: är du klar över att alla dessa provtagningar inte ger något stöd åt påståendet om "industriella massgasningar"?