Citat:
Ursprungligen postat av Liberale Lejonborg
"Vor dem Holocaust zählte die Jüdische Gemeinde Berlins 173.000 Mitglieder, hatte 16 Gemeindesynagogen, war die größte Deutschlands und die fünftgrößte der Welt. Während der NS-Zeit wurden 55.000 Berliner Juden ermordet, 90.000 konnten auswandern, unzählige verübten Selbstmord und nur 1.500 überlebten in der Illegalität. 1946 zählte die Stadt ca. 6.000 Überlebende und zurückgekehrte jüdische Mitbürger. Heute hat die Gemeinde bereits wieder über 11.000 Mitglieder, von denen viele aus Osteuropa kommen. "
Alltså inga Berlinjudar omkomna under kriget av "naturliga orsaker", det gällde bara andra folkslag? Judarna "mördades", varenda en, eller drevs till självmord av de onda tyskarna? Låter lite för melodramatiskt.
Citat:
Det var ju från början meningen att judiska pensionerade krigsdeltagare i WW I med familjer (vilka deporterades till Theresienstadt) skulle behandlas relativt hyggligt och anständigt där, men när lägret blev överfyllt där transporterades sammanlagt c:a 70.000 judar,därifrån till Auschwitz där de tydligen efter en del tvehågsenhet slutligen gasades ihjäl. Många av de 1167 överlevande var troligen blandäktenskap med barn. Sedan kan det ha funnits smärre familjeläger för de många "vanliga" tvångsarbetarna i Auschwitz, alltså sådana som deporterades dit av icke rasmässiga skäl, och som var goda arbetskrafter.
Det är alltså bara ett förmodande från din sida att det till stor del rörde sig om "blandäktenskaps-Mischlinge" från Theresienstadt? Det tror inte jag på förrän jag ser det dokumenterat.
Inga av dessa Theresienstadtdeporterade "gasades" förstås, sannolikt transiterades många av dem till andra läger, men åtskilliga torde också ha dött av de trots desinfektionsprocedurerna grasserande epidemierna (t.o.m. den famöse Oskar Groening påstår ju att han var borta från sin kontorstjänst i stamlägret ett halvår p.g.a. att han drabbats av fläcktyfus, och att många fångar i Birkenau dukade under för den sjukdomen är ju bevisat).
Mina första inlägg i revisionismtrådarna för ungefär ett halvår sedan tror jag bestämt handlade om "Mischlinge", där jag såg att dina föregångare
Varg-Olle(?) och Dr Mabuse ursinnigt men i sak felaktigt förnekade att en rätt stor grupp delvis judiska soldater tjänstgjorde i Hitlertyskland, med rang ända upp till fältmarskalk (Luftwaffes Erhard Milch):http://academic.kellogg.edu/mandel/pritchard_rev.htm
Citat:
"As an undergraduate student studying in Berlin, author Bryan Mark Rigg watched the film Europa, Europa to improve his German. When speaking with an elderly man in the audience who had helped him translate some of the dialogue, Rigg discovered that the man's own story was similar to the one in the film. Thus began Rigg's "nine-year obsession" that became Hitler's Jewish Soldiers.
Rigg interviewed over four hundred former soldiers and documented more, finding people and documents that were previously unknown, to come to the conclusion that perhaps up to 150,000 Mischlinge served in the Wehrmacht during Hitler's reign.---"
Rigg interviewed over four hundred former soldiers and documented more, finding people and documents that were previously unknown, to come to the conclusion that perhaps up to 150,000 Mischlinge served in the Wehrmacht during Hitler's reign.---"
Citat:
"---
Om dessa märkliga diskussioner hos naziledarna berättar historikern Michael Zimmermann i ”Rassenutopie und Genozid die nationalsozialistische Lösung der Zigeunerfrage”. Han har också följt arkivspåren och kan konstatera att lokala myndigheter ofta struntade i Himmlers undantag. In i zigenarlägret tvingades
omkring 25 000 människor, däribland uniformerade frontsoldater på hempermission, krigsveteraner med järnkorset, gamla nazipartimedlemmar och även en ledare för Bund Deutsches Mädel.
Lägret i Auschwitz existerade från början av 1943 till 2 augusti 1944 då alla kvarvarande lägerfångar gasades ihjäl för att skaffa utrymme för de stora skaror av ungerska judar som var på väg mot förintelsen."
Om dessa märkliga diskussioner hos naziledarna berättar historikern Michael Zimmermann i ”Rassenutopie und Genozid die nationalsozialistische Lösung der Zigeunerfrage”. Han har också följt arkivspåren och kan konstatera att lokala myndigheter ofta struntade i Himmlers undantag. In i zigenarlägret tvingades
omkring 25 000 människor, däribland uniformerade frontsoldater på hempermission, krigsveteraner med järnkorset, gamla nazipartimedlemmar och även en ledare för Bund Deutsches Mädel.
Lägret i Auschwitz existerade från början av 1943 till 2 augusti 1944 då alla kvarvarande lägerfångar gasades ihjäl för att skaffa utrymme för de stora skaror av ungerska judar som var på väg mot förintelsen."
Ja, Himmlers sintisvärmeri är en intressant aspekt av den gubbens rasteoretiska spekulationer.
Inte heller några zigenare "gasades" i Auschwitz, Mattogno har redogjort för den mytens uppkomst genom statistiska manipulationer (eller missförstånd?) begångna av Danuta Czech.
Citat:
Slutligen - jag frågar igen om du har något svar på det som hände i Kaunas i Litauen i nov. 1941 med bl.a. 900 deporterade Berlin-judar, män, kvinnor och barn, kallblodigt arkebuserade och som också finns återgivet under mitt inlägg 1213 i denna tråd!
Vad gäller Einsatzgrupperapporter råder stor osäkerhet om autenticitet, de sakliga anledningarna till det revisionistiska tvivlet diskuteras i tråden om die Einsatzgruppen. Vilka var dessa 900 deporterade judar från Berlin, var de måhända kriminella? Var de tyska medborgare? Om man tror sig veta när och var de arkebuserades måste det ju vara en smal sak att visa upp en dokumenterad massgrav och inte bara ett suspekt dokument?
Andra "officiella" beteckningar från lägertjänst inbegriper klassiker som "guldjude" och "dödsjude", och de judiska nasare som köpte upp kvinnohår på svenska landsbygden under 1800-tal och tidigt 1900-tal kallades "hårjudar".
av mina vänner). Men denna Kaunastransport skulle ju ha kunnat bestå av kriminella, det vet man väl inte om det inte specificerats?
, nu såg jag i en annan tråd att du började personangreppsbitcha igen.