Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vem bedömer det, och vilka bestämmer att det motbevisas? Är det du och en klase revisionister eller den samlade etablerade kåren av seriösa historiker och forskare?
Vem bedömer det, och vilka bestämmer att det motbevisas? Är det du och en klase revisionister eller den samlade etablerade kåren av seriösa historiker och forskare?
Hade Mattognos påståenden verkligen hållit för en seriös granskning mot den enorma mängd av samlade fakta och vittnesmål av alla slag, som bildar beviset för den rådande etablerade historieskrivningen om förintelsen och nazisternas illdåd, ja då hade vi också fått se en revidering av den rådande historieskrivningen. När vi nu inte gör det, så är det p g a att Mattogno som vanlig kör med egna tolkningar och rökridåer vars enda mål är att försöka sopa nazisternas övergrepp under mattan.
Det går inte att komma och gnälla på att det är en världsomspännande konspiration av judarna som gör att Mattognos eller andra revisionisters påståenden inte får genomslagskraft, det är helt enkelt oerhört befängt.
Dr Tinnitus
För det första, vem har sagt nåt om en världsomspännande konspiration? Lägg inte ord i munnen på mig.
För det andra, har jag noterat nåt intressant. Du har inga problem att delta i diskussioner och lägga fram en massa saker som du menar är "inkriminerande" eller bevis för gaskamrar och dylikt, såsom inventarielistor, ombyggnationer och vad det nu kan vara, men när man hänvisar dig till någon som ger dig svar på tal, ja då duger det inte. Då ska det direkt börjas med "den samlade seriösa historieforskningen" och det ena med det andra. Vad sägs om att du sätter igång och förklarar varför Mattogno har fel istället, för så vitt jag kan se så demoleras det mesta av det du brukar ta upp, i hans arbete.
För det tredje, vem förutom Van Pelt & Co har överhuvudtaget brytt sig om att läsa några av Mattognos genomgångar av Auschwitz? Om den "seriösa vetenskapen" som du kallar den, inte ens bryr sig om att kritiskt granska dem, hur kan du då hävda att de inte håller för detta? Sen kan man givetvis inte, som du gör, dra slutsatsen att bara för att Mattogno inte får genomslag, så är hans arbeten värdelösa. Det om något är befängt.