Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
För det första: inget "gaskammarvittne" har talat om att lokalerna faktiskt bevisligen användes som bårhus, även under den påstått mest intensiva "gasningsperioden".
För det andra: det påstås av "gaskammarvittnen" att judarna som skulle "gasas" lurades och lugnades med att de skulle duscha. Svårt att genomföra den bluffen mitt i ett bårhus i fullt bruk, eller hur? En tvålbit och en handduk och varsågod att spatsera in bland liken?
För det tredje: bekämpandet av tyfusepidemier och andra sjukdomar i lägren, inklusive Auschwitz, är väl dokumenterat.
Jag tror du får hejda dig i din glädjeyra lite....
De dokument du visade är givetvis intressanta (nej jag har ännu inte haft tid eller ork att lusläsa om dem, men jag ska, sen) och skall så klart tas i beaktning om de är äkta och tolkade på rätt sätt.
Men, bara för att dessa dokument skulle finnas, och kanske är äkta med. Så är det inte säkert de bevisar så mycket ändå.
Hur tungt ett möjligt bevismaterial väger, eller ens blir ett bevis. Beror ju givetvis på om detta kan kopplas till och styrkas av andra indicier, vittnesmål dokument och annat. För om det så står i feta bokstäver på pappret att bårhusen bara användes som bårhus, med sigill underskrift och allt om så från guds fader själv. Så kan det bli värdelöst eller överkört om det finns en mängd trovärdiga som oberoende av varandra samstämmigt återger att bårhusen ändå användes som gaskammare. Finns det sen andra dokument som visar på att dessa utrymmen modifierats och utrustats på sådant sätt (nätkolumner gastäta dörrar med tittögon m.m.) för tiden det talas om. Ja då kanske man kommer till slutsatsen att "dina" dokument förvisso finns och är äkta i sig. Men ändå värdelösa för verkligheten såg inte ut som "ditt" dokument hävdar.Och orsaken till det kan vara flera. Dokumentet kanske efterföljdes av andra dokument som visar beslut om att bårhusen ska ändras till att användas som gaskammare. Bara som ett exempel. Men då är det om så är fallet, väldigt talande för varför revisionister bara visar det dokument som passar deras påståenden, ärliga sanningssökare som de säger sig vara...
Dr Tinnitus