2009-07-01, 23:01
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Om de gick i den riktning som personerna på bilderna har de ju passerat saunan.
Det är IV man ser i bakgrunden, eftersom man kan se en lastbil, och det gick en väg mellan dessa två krematorier.

Vi ser fyra nyanlända judiska fångar som griper in och håller upp en tant en bit förbi Centralsaunan/Kanada under förutsättning att denna nalkades från söder, vilket är troligt. Enligt uppgift har hon kommit bort från sina släktingar. Kanske har hon stuckit iväg på egen hand för att leta upp dem? I bakgrunden ser det ut som om några SS-officerare närmar sig för att hjälpa till.

Var är alla hundratals judar som köar för att bli gasade i Krematorium IV/V? Det ser rätt tomt och dött ut på planen bakom tanten. Är det bara dessa fem judar som har selekterats för gaskammaren?

Saken är den att bilden faktiskt inget säger om Krematorium IV egentligen är en mordinstallation.

Citat:
Det ser ut som om kvinnan fått panik.

Inte omöjligt. Hon kanske trodde att "dusch" och "avlusning" betydde att hon skulle gasas eller att hennes släktingar har förts bort för att dödas. Rykten om gaskammare och liknande förekom ju lite överallt i den judiska miljön.
Senast redigerad av Överliggaren 2009-07-01 kl. 23:05.
Citera
2009-07-01, 23:22
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Vi ser fyra nyanlända judiska fångar som griper in och håller upp en tant en bit förbi Centralsaunan/Kanada under förutsättning att denna nalkades från söder, vilket är troligt. Enligt uppgift har hon kommit bort från sina släktingar. Kanske har hon stuckit iväg på egen hand för att leta upp dem? I bakgrunden ser det ut som om några SS-officerare närmar sig för att hjälpa till.

Var är alla hundratals judar som köar för att bli gasade i Krematorium IV/V? Det ser rätt tomt och dött ut på planen bakom tanten. Är det bara dessa fem judar som har selekterats för gaskammaren?

Saken är den att bilden faktiskt inget säger om Krematorium IV egentligen är en mordinstallation.
Jag vet. Men den och resten av bilderna indikerar att den officiella versionen kan vara korrekt. Och framför allt så bevisar bilderna att vissa identifierade personer faktiskt var i Birkenau.
Citera
2009-07-02, 00:02
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Jag vet. Men den och resten av bilderna indikerar att den officiella versionen kan vara korrekt. Och framför allt så bevisar bilderna att vissa identifierade personer faktiskt var i Birkenau.
Vet något varthän personerna på bilden tog vägen sen?

/VV
Citera
2009-07-02, 00:25
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vet något varthän personerna på bilden tog vägen sen?

/VV

http://inquery.ushmm.org/uia-cgi/uia_doc/query/156?uf=uia_vKawqE

Åtminstone fyra personer på denna bild av åtta identifierade överlevde. Men som sagt, de tillhörde ju inte gruppen åldringar och barn.
Senast redigerad av FritzDaCat 2009-07-02 kl. 00:28.
Citera
2009-07-02, 01:19
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Jag vet. Men den och resten av bilderna indikerar att den officiella versionen kan vara korrekt.

Visst, håller med. Bilderna i sig kan ju inte fastslå att människor inte gasades i Birkenau och någon form av selektion/uppdelning tycks ju också försiggå vid rampen.
Vad din huvudpoäng beträffar, att vissa nyanlända fortsatte förbi Centralsaunan/Kanada och in på krematorieområdet för Krema 4 och 5, kan dessutom förstärkas med de många bilder som visar vuxna och barn samlade i vad som tydligen är skogsdungen i anslutning dessa krematorier.

Det sagt så finner inte jag något som tyder på en utrotningsaktion i full gång. Det är dessutom rätt frapperande att bilderna utstrålar ett sånt lugn. Många ser avslappnade ut och en del nyanlända ler mot kameran. Kvinnorna och barnen i skogsdungen sträcker ut sig i gräset och softar.

Citat:
Och framför allt så bevisar bilderna att vissa identifierade personer faktiskt var i Birkenau.

Kan du inte utveckla detta lite? Vilka var/är dessa identifierade personer och vilka bilder visar sådana?
Citera
2009-07-02, 16:57
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Det sagt så finner inte jag något som tyder på en utrotningsaktion i full gång. Det är dessutom rätt frapperande att bilderna utstrålar ett sånt lugn. Många ser avslappnade ut och en del nyanlända ler mot kameran. Kvinnorna och barnen i skogsdungen sträcker ut sig i gräset och softar.
Ja, man har bemödat sig om att inte skrämma upp dessa människor.
Citat:
Kan du inte utveckla detta lite? Vilka var/är dessa identifierade personer och vilka bilder visar sådana?
Här - och på den tidigare länkade siten - kan man hitta en del namn:
http://books.google.se/books?id=DqoexYtp1cQC&dq=Gutman+Geschichte&printse c=frontcover&source=bl&ots=i0v-m-VVWw&sig=-5ShVkyM3SgEit83A9C2WCg3A9o&hl=sv&ei=jslMSqjHB4qasg ariIy1BA&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=4
Citera
2009-07-10, 16:51
Medlem
Citat:
Jag har aldrig hört talas om att hundratusentals judar som försvann under kriget senare har återupptäckts levande. Det räcker för mig.

Om man inte har gjort någon systematisk uppföljning i syfte att ta reda på vad som har hänt med de hundratusentals judar som deporterades vet man ju inte om de lever eller inte. Bara för att folk har deporterats till Auschwitz och du inte har hört talas om vad som sedan hände med dem kan man inte dra slutsatsen att de blev ihjälgasade. Som jag har framhållit tidigare i tråden finns det ju flera andra tänkbara scenarier. Du kan inte räkna med att få höra talas om varenda jude som visar sig ha överlevt Auschwitz.

Vad beträffar dina övriga argument rörande de ungerska judarna orkar jag inte ge mig in i någon övergripande diskussion kring huruvida det är troligt att gasningar ägde rum i Auschwitz. (Därmed inte sagt att dina argument inte förtjänar att bemötas, jag hinner bara inte med att diskutera fler aspekter av frågan just nu.)
Citera
2009-07-10, 17:05
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffe
Om man inte har gjort någon systematisk uppföljning i syfte att ta reda på vad som har hänt med de hundratusentals judar som deporterades vet man ju inte om de lever eller inte.

I Yad Vashems databas finns massor av namn och uppföljning:
http://www.yadvashem.org/wps/portal/!ut/p/_s.7_0_A/7_0_FL?last_name=&first_name=&location=hungary&nex t_form=results

Citat:
På de foton jag har refererat till syns några tiotal identifierade personer från Karpaterna inne i Birkenau. Några få av dem överlevde, och samtliga jag känner till tillhörde den grupp som skildes åt från barn och åldringar.
Varför överlevde bara dessa?
Varför sorterade man människorna?
Varför stod de fyra personerna på en av bilderna utanför ett krematorium (även innehållandes gaskammare enligt samstämmiga uppgifter)?
Varför jobbade Eichmann så ihärdigt med att sända åldringar och små barn till ett arbetsläger?

Mot bakgrund av vad Hitler sade till Horthy 1943 är det uppenbart vad det hela handlade om.
En samling argument som visar på det mest sannolika av vad som hände. Varför ska man tro på det minst sannolika scenariot, att halva världen ljuger?
Senast redigerad av FritzDaCat 2009-07-10 kl. 17:13.
Citera
2009-07-10, 23:40
Medlem
Citat:
http://www.yadvashem.org/wps/portal/!ut/p/_s.7_0_A/7_0_FL?last_name=&first_name=&location=hungary&nex t_form=results

Massor? Exakt hur många finns det egentligen? Det enda man kan se här är 1000 personer. Det är ganska långt ifrån de 300 000 - 450 000 ungerska judar som du påstår är "försvunna".

Citat:
En samling argument som visar på det mest sannolika av vad som hände. Varför ska man tro på det minst sannolika scenariot, att halva världen ljuger?

Som jag sade i ett tidigare inlägg, jag orkar för tillfället inte ge mig in i en diskussion om övriga aspekter rörande de ungerska judarna.
Senast redigerad av Groffe 2009-07-10 kl. 23:50.
Citera
2009-07-10, 23:57
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:

Om halva världen ljuger, då talar halva världen sanning. Vilket är mest sannolikt då?
Citera
2009-07-11, 14:59
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groffe
Massor? Exakt hur många finns det egentligen? Det enda man kan se här är 1000 personer. Det är ganska långt ifrån de 300 000 - 450 000 ungerska judar som du påstår är "försvunna".
Nej då, det finns fler namn för den som orkar söka.
Citat:
Som jag sade i ett tidigare inlägg, jag orkar för tillfället inte ge mig in i en diskussion om övriga aspekter rörande de ungerska judarna.
Det kan jag förstå. Jag skulle inte heller orka ta på mig uppdraget att försöka hitta en alternativ förklaring till folkmordet när bevisningen är så överväldigande:

Hitler 1943: 'Wenn sie nicht arbeiten könnten, müßten sie verkommen. Sie wären wie Tuberkilbazillen zu behandeln, an denen sich ein gesunder Körper anstecken könne'.

Eichmanns verksamhet med att samla ihop judar i Ungern och sända dem till Auschwitz är väldokumenterad.

Bilderna på horder av barn och åldringrar i Birkenau (ett 'arbetsläger') talar sitt tydliga språk.

Men jag måste motvilligt erkänna en viss beundran för revisionisternas kampvilja för att försöka motbevisa något så självklart.
Senast redigerad av FritzDaCat 2009-07-11 kl. 15:06.
Citera
2009-07-11, 17:21
Medlem
blackie_lawlesss avatar
Citat:
Hitler 1943: 'Wenn sie nicht arbeiten könnten, müßten sie verkommen. Sie wären wie Tuberkilbazillen zu behandeln, an denen sich ein gesunder Körper anstecken könne'.

Eichmanns verksamhet med att samla ihop judar i Ungern och sända dem till Auschwitz är väldokumenterad.

Bilderna på horder av barn och åldringrar i Birkenau (ett 'arbetsläger') talar sitt tydliga språk.
Vad tycker du att detta bevisar, menar du?
Släng gärna fram lika luddiga bevis för massgasning i Auschwitz också, så är du klar sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in