2013-01-05, 21:47
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user
Min gymnasieskola hade samarbete med både kronfågel och santa maria eftersom vi hade en stor hotell & restaurang-inriktning. Därför fick vi någon väldigt god kyckling minst en gång i veckan. Försökte gå dit och äta för en tid sen eftersom dom alltid hade god mat (under hela andra årskursen gick jag enbart till skolan för att äta trots att jag hade mat hemma och gott om pengar till att äta ute.) Dock var det nästan samma personal som när jag gick där och det skreks om polisanmälan med mera. Tänkte ju att jag bara skulle ta igen för någon av dom många gångerna jag skippat lunchen.

Brukar säga att "there are no free lunches", men nu visar det sig att jag hade fel. Kul med en positiv rapport.

Trist att du gick till skolan bara för krubbet, hoppas du lärde dig nåt åxå.
Citera
2013-01-06, 00:10
Medlem
users avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Brukar säga att "there are no free lunches", men nu visar det sig att jag hade fel. Kul med en positiv rapport.

Trist att du gick till skolan bara för krubbet, hoppas du lärde dig nåt åxå.
Var otroligt omotiverad av många anleningdar och flyttade utomlands istället, ångrar det inte och tar det på komvux när jag känner för det. No stress.
Citera
2013-01-06, 01:09
Medlem
christerys avatar
Citat:
Var otroligt omotiverad av många anleningdar och flyttade utomlands istället, ångrar det inte och tar det på komvux när jag känner för det. No stress.

Fan, ibland ångrar jag att jag inte bara... Hoppas du får det bra.

Vad var det sämsta i skolan då? maten alltså, kan inte varit kyckling alla dagar.

Vill liksom bara hitta igen saker jag förträngt. Det är lite lättare för dig, för mig ligger det jäkligt långt bort.
Citera
2013-01-06, 01:52
Medlem
Skolmaten var bra överlag på min tid. Förutom god husmanskost som man knappt kommer sig för att laga själv längre så fanns det ett par rätter som stod ut. Pizzan var tjock och god och så serverades det någon asiatisk kycklinggryta som var helt enormt god.
Absolut sämst av allt var Mexicanasoppan som är typ spaghetti i vatten med ett par grönsaker och möjligen lite köttfärs.
Citera
2013-01-06, 03:57
Medlem
christerys avatar
Mexicana soppan (dom recept jag använt) är så.

typ http://www.food.com/recipe/black-bean-and-onion-soup-mexicana-style-435625 hade suttit bättre.
Citera
2013-01-06, 09:36
Medlem
users avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Fan, ibland ångrar jag att jag inte bara... Hoppas du får det bra.

Vad var det sämsta i skolan då? maten alltså, kan inte varit kyckling alla dagar.

Vill liksom bara hitta igen saker jag förträngt. Det är lite lättare för dig, för mig ligger det jäkligt långt bort.
Det äckligaste var nog "pizzatorsk" tror jag. Det var typ någon torskliknande fisk i tomatsås med massa krydda. Hade kunnat vara gott men dom misslyckades verkligen. Pannkakor var något som dom flesta andra gillade men jag hade väldigt svårt för halvfabrikaten som hade en sån där frasig kant ända in till mitten av allt smör men nästan alltid var kalla, och så jordgubbssylt utan spår av jordgubbar i.

Måste också slå ett slag för ungspannkakan, den var väldigt god och innehöll mycket fläsk, brukade äta nästan en hel plåt ibland.
Citera
2013-01-06, 11:20
Medlem
DrickaLattes avatar
Där jag går nu lagas maten i skolan, så inget jävla kokeri här inte

Tycker själv att 90 % av all mat är god, men så är jag heller inte så petig. Fast de flesta lärda är överens om att maten är god. Det råder bara otro hos enstaka individer.

Minns när jag gick i grundskolan, och maten inte alltid var såhär god som den är nu. Men oftast var det okej, men vissa skulle ju klaga. Gnäll och tjat hela tiden, som om det serverades aphjärna. "Usch, det här ser inte så gott ut", "Det här kan man inte äta", "Ser lite konstigt ut", "Vad är det här?" etc. Söndercurlade barn som gnällde som små kärringar med andra ord
Citera
2013-01-06, 13:34
Medlem
Cliffaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Ja just det - korv stroganoff med ris - vilka berg jag åt av det!

Allt som innehöll namnet "Stroganoff" var totalt värdelöst. Lågkvalitativt kött/korv med totalt smaklös sås och kruttorrt ris.
Citera
2013-01-07, 01:33
Medlem
christerys avatar
Citat:
Det äckligaste var nog "pizzatorsk"<klipp>

Jo fisk förutom fiskpinnar fick dom mig att inte gilla under många år.

Tur att man kan ångra sig. pizzatorsk har jag inte råkat ut för men den låter som en dålig ide som jag skulle kunnat fixa om jag var i köket.

Kan bli min nästa utmaning, fast jag lagar inte torsk pga att det är inte många kvar.
Får väl bli pizzalax. Eller pizzapollock.

En värdig utmaning, tack.
Citera
2013-02-14, 16:44
Medlem
Mat ni tyckte om/hatade i skolan?

Vad tyckte ni om för skolmat? Själv var jag ett fan av, pannkaka, fiskgratängen, och schnitzeln!
Tyckte inte om:
Potatisbullarna - Allmänt tråkiga, hade varit fint med bacon till men det kom inte på frågan.
Spaghetti och köttfärsås - Överkokta spaghettis, väldigt lite färs i såsen, allmänt tråkigt.
Falukorvs skivorna - Som dom körde i någon form av ugn, så ena halvan av korven var stenhård medans resten var pissljummen, nej det sög...
Citera
2013-02-14, 16:47
Medlem
ScarLeetJohanzens avatar
Den där panerade fisken med vit sås den va god någon som vet va det va för något?
Citera
2013-02-14, 16:47
Medlem
Kungensbordells avatar
Jag gillade pannkakor (med krispig kant alá halvfabrikat) och korvstroganoff.

Det enda jag inte gillade riktigt var potatisen och riset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in