2011-12-20, 17:23
Medlem
OldWolfs avatar
FB är konspirationsteoretikernas paradis. Inget fel i det. En teori måste dock ledas i bevis för att ha någon bäring. Fram till dess är den just bara en teori. Det gäller i denna tråden, precis som i andra
Citera
2011-12-20, 17:28
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hon är bara sur för att republikanerna inte kunde vräka omkull monarkin i Sverige den här gången heller.
Äh, jag är inte enbart mamma, jag är även republikan. Jag tycker att monarki som styrelseskick är ovärdigt en modern demokrati som Sverige då monarki i sig själv är ett ytterst odemokratiskt styrelseskick.
Med detta sagt dock, så vill jag se monarkin avvecklad med ärliga och demokratiska medel, och inte pga av ett misslyckat utpressningsförsök av en jugoslavisk gangster. Så de' så!
Citera
2011-12-20, 17:28
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
FB är konspirationsteoretikernas paradis. Inget fel i det. En teori måste dock ledas i bevis för att ha någon bäring. Fram till dess är den just bara en teori. Det gäller i denna tråden, precis som i andra

Vad är bevis då?
Citera
2011-12-20, 17:30
Medlem
Eurynomoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Vad är bevis då?

Bilder?
Citera
2011-12-20, 17:32
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Med detta sagt dock, så vill jag se monarkin avvecklad med ärliga och demokratiska medel, och inte pga av ett misslyckat utpressningsförsök av en jugoslavisk gangster. Så de' så!

Det står dig fritt att tycka - men just nu finns det inte en majoritet för det - det är därför
mindre nogräknade republikaner kör såna här kampanjer.
Citera
2011-12-20, 17:34
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det står dig fritt att tycka - men just nu finns det inte en majoritet för det...
Det vet vi faktisk inte förrän den dagen det sker en folkomröstning.
Citera
2011-12-20, 17:35
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag tycker att monarki som styrelseskick är ovärdigt en modern demokrati som Sverige då monarki i sig själv är ett ytterst odemokratiskt styrelseskick.

Äsch du är bara avundsjuk att du inte föddes till prinsessa Men det kan vi ta i en annan tråd.
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Vad är bevis då?
Det är ganska svårt, för som vi sett kan fotografier vara montage, det kan även en film vara. Inte ens ett vittnesmål om porrklubbsbesök från kungen själv behöver vara ett vattentätt bevis. Men skulle man få fram några foton och en filmsnutt som ser bra ut, och en kung som säger att han besökt en porrklubb vore det ganska nära ett bevis. Nu finns dock inget av det.
Citera
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Äh, jag är inte enbart mamma, jag är även republikan. Jag tycker att monarki som styrelseskick är ovärdigt en modern demokrati som Sverige då monarki i sig själv är ett ytterst odemokratiskt styrelseskick.

Så jävla snusförnuftig brorduktigkommentar du fick till

Själv är jag jävligt besviken på att bilden var så jävla dåligt gjord - hur sämst får man vara. Mille Marcovic är en ynklig liten klåpare till bildredaktör. Han kunde ju lätt ha spegelvänt huvudet, ändrat ögonbryn lite, klippt håret, retuscherat bort näsblänket, fixat mimiken, och ändå lyckats få fram att det var kungen.

Kungen verkar i vilket fall ganska svävande huruvida han varit på sexklubb eller inte, eller rättare sagt, jag blir väldigt förvånad och besviken om han under sitt pågående playboyliv aldrig sett en naken kvinna i närheten av en bardisk.
Citera
2011-12-20, 17:37
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan
Så jävla snusförnuftig brorduktigkommentar du fick till
Pfffth... Systerduktig om jag får be.
Citera
2011-12-20, 17:50
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror att jag hittat källan till ansiktet som klippts in i Expressens publicerade bild på kungen. Bilden har med andra blivit ord terjad.

Så här ser det ut om man klipper in originalbilden i Expressens bild.

Notera följande:
  1. Ansiktets rotation matchar exakt. Jag har inte roterat ansiktet, utan klippt in det direkt från videon. Förhållandet mellan bredd och höjd är något felaktigt i videon, så det har jag justerat.

2. Den gröna soffan i bakgrunden följer exakt linjen på axeln i Expressens bild, där den inte syns eftersom bilden är svartvit.

3. Ansiktsuttrycket är identiskt. Ögon, näsa och mun stämmer in exakt.

4. Hårfästet stämmer exakt. I Expressens bild är håret något större, men det kan givetvis vara redigerat.

5. "Skrattvecket" på kungens vänstra kind (högra på bilden) syns i videon, precis som i Expressens bild.

6. Ljuset kommer från samma håll. Pannans ljushet har "plattats ut" i Expressens bild, kanske för att dölja att ljuset på ansiktet inte kommer från samma riktning som i resten av bilden.

Originalet återfinns som en bildruta i en video från 1976, där kungen blir intervjuad med Silvia. 2 minuter och 7 sekunder in i denna video, precis efter att man klipper till en annan vinkel.

Grattis men hoppas att du kontaktade Expressen/Aftonbladet innan annars är du korkad
kan lova att du skulle få minst 10000:- säkert mkt mer om du kontaktade dom och sa att du vet hur allt har gått till
sen tar du bara fram bilderna och har pengarna på kontot efter några timmar
Citera
2011-12-20, 17:51
Medlem
Mortsbo Slims avatar
Har denna varit uppe?
-
SVT: "Flashback stärker sin roll som alternativ journalistisk grävsajt."
-
http://svt.se/1.2653979/flashback_pe...bild_som_bluff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera