• 16 804 online
  • 1 176 305 medlemmar
  • 60 691 972 inlägg
2011-12-08, 23:41
Medlem
KchefenLs avatar
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pas...kungen-pa-gang

varför dras det ut på det så mycket, vem vinner på det?

kanske fel del av Flashback, sorry i såfall
Citera
2011-12-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pas...kungen-pa-gang

varför dras det ut på det så mycket, vem vinner på det?

kanske fel del av Flashback, sorry i såfall
Deanne Rauscher... Tove Meyer... Varför syns det alltid en massa judiska namn i samband med hatartiklar mot kungen? Hade man inte vetat bättre (jag är Moondyrkare, sverigedemokrat och Israelvän) hade man ju nästa kunnat tro att det pågick en judisk konspiration mot kungahuset.
Citera
2011-12-08, 23:52
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Helt klart lite märkligt beteende att på det där utannonsera vad man kommer publicera om en månad eller två.

Kan inte heller riktigt se någon vinst med det, existerar bilderna så kommer de vara av sådant intresse att man inte behöver haussa upp dem på förhand. Existerar de däremot inte eller om man inte har bilderna i sin ägo så skjuter man sig ju rätt rejält i foten genom att påstå att de kommer publiceras i "framtiden".
Citera
2011-12-08, 23:56
Medlem
Hur har hon tänkt att publicera dem? Det kan väl inte vara lagligt utan måste vara förtal, om inte allmänintresset anses tillräckligt starkt, men det kan det väl inte göra?
Citera
2011-12-08, 23:57
Medlem
Gäsp.....
Om jag fattade rätt så hade C-G TITTAT på en lesbisk akt för ca 30 år sedan ?
Är det någon annan än hans fru som bryr sig ?
Av henne har han nog redan "fått sina fiskar varma" !
Deanne R. verkade helt besatt.....vilda ögon etc.
Citera
2011-12-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Hur har hon tänkt att publicera dem? Det kan väl inte vara lagligt utan måste vara förtal, om inte allmänintresset anses tillräckligt starkt, men det kan det väl inte göra?

Allmänintresset kan nog anses vara mycket stort.
Och en kvällstidningspublikation kan ju ske på ett sådant sätt att man censurerar könsdelar och kvinnobröst ifall de drar sig för att visa hårdporr.
Citera
2011-12-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Allmänintresset kan nog anses vara mycket stort.
Och en kvällstidningspublikation kan ju ske på ett sådant sätt att man censurerar könsdelar och kvinnobröst ifall de drar sig för att visa hårdporr.
Ja, jag undrar jag, privat tagna bilder på en privat situation, vilket är allmänintresset? Jag tror nog att en publicering skulle kunna fällas, tänk på europakonventionens skydd för privatlivet och Caroline av Monaco-domen.
Citera
2011-12-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ja, jag undrar jag, privat tagna bilder på en privat situation, vilket är allmänintresset? Jag tror nog att en publicering skulle kunna fällas, tänk på europakonventionens skydd för privatlivet och Caroline av Monaco-domen.

Bilder som bevisar att vår statschef medvetet har ljugit för media och förlängningen svenska folket.
Jag skulle utan tvekan säga att allmänintresset är ganska högt.
Citera
2011-12-09, 00:19
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Är väl ändå skillnad när Sveriges högsta, om än maktlös, man beter sig på detta viset?
Citera
2011-12-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Bilder som bevisar att vår statschef medvetet har ljugit för media och förlängningen svenska folket.
Jag skulle utan tvekan säga att allmänintresset är ganska högt.
Men, om man nu tycker det så behöver ju inte bilderna för en skull publiceras? Det räcker väl med att konstatera att han ljugit, om man nu tycker det är så intressant... Att han ljugit om sina fritidsintressen?

Hans offentliga tjänsteutövning ska granskas, men hans privatliv är skyddat enligt europakonventionen.
Citera
2011-12-09, 00:20
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohhnoyoudidnt
Hej jag är ny här hur går jag tillväga ifall jag vill skapa en ny tråd??
Gå in i det delforum du vill skapa tråden, leta dig allra längst ner under trådarna på första sidan, under listan har du en knapp där det står "nytt ämne"

Gällande tråden: Jag är inte det minsta förvånad över att det ska finnas sådana bilder, märkligare att dessa inte dykt upp tidigare
Men varför ska man vänta nu när man påstått sig ha sådana bilder?
Citera
2011-12-09, 00:24
Medlem
Citat:
Men, om man nu tycker det så behöver ju inte bilderna för en skull publiceras? Det räcker väl med att konstatera att han ljugit, om man nu tycker det är så intressant... Att han ljugit om sina fritidsintressen?

Hans offentliga tjänsteutövning ska granskas, men hans privatliv är skyddat enligt europakonventionen.

Skulle du ta en författares eller journalists ord för att bilderna existerar utan att ha sett dem eller ens delar av dem?
Vad statschefen gör på fritiden är kanske inte nödvändigtvis av intresse, men att han medvetet ljuger om vad han gör är fan i mig det.
Citera