2011-12-20, 17:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Deanne Rauscher litade uppenbarligen på Mille innan det blev bevisat att han är en lögnhals. Eller erkänner hon indirekt att de använde sig av Mille som källa utan att tro på sin källa?

Hon ljuger som en blå, och har jagat Mille innan boken den motvillige. Hon har vetat om att det inga bilder finns, och hon har som sagt avsagt sig bilderna och riktar sig helt till boken.
Klart hon ljuger det har hon alltid gjort.
Citera
2011-12-20, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Karin Olsson på Expressen fortsätter näthata Flashback denna glädjens dag:

http://bloggar.expressen.se/karinols...och-flashback/

Dock inte i Expressens kulturdel, utan nu är hon förvisad till bloggplats verkar det
Låter som att hon insinuerar att det är kungahusets eget fel att Expressen går kriminellas ärenden och publicerar manipulerade bilder?
Vidarespinn på tramsrepublikanernas älsklingsargumt "prinsessor hör hemma i sagor". Hur många nöjes- och gullartiklar har inte Expressen skrivit om president Obama?
Citera
2011-12-20, 17:03
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hon följer iaf Stig-Britt på Twitter! https://twitter.com/#!/StigBritt/followers (Stig-Britt, du måste börja följa några av dina followers så dom kan skicka medelanden till dig)

Hon skriver "Kritiken gäller att storögt, som Sveriges Radio, försöka klä det i en publicistisk dräkt. För varje avslöjande går det hundra anonyma övertramp, kränkningar och tveksamma uppgifter, som ingen behöver ta ansvar för."

Vad är skillnaden mellan oss och er i antalet övertramp?
Kommer du med oriktiga uppgifter här blir du ovillkorligen avslöjad och utskämd? Tror du i likhet med flera av dina kollegor att ni är mer värda när ni egentligen bara har feltolkat FN´s stadgar?

/Provokatör

Denna sprutdiarré av sammansatta ord avslöjar att Karin är kvasiintellektuell. Som tur är så tror jag inte att hon förstår innebörden av ordet utan faktiskt skulle ta det som en typ av komplimang.

Citat:
Kritiken gäller att storögt, som Sveriges Radio, försöka klä det i en publicistisk dräkt.

Karin Olsson avslutar vackert sitt blogginlägg:

Citat:
Men ”Stig-Britt” har gjort en insats genom att gå vidare på Expressens avslöjande om att bilden sannolikt var manipulerad. Att gangstern Mille Markovic bild nu visar sig vara klipp-och-klistrad från ett nöjesprogram på Kanal 5 säger egentligen allt om den dokusåpa som monarkin har blivit. Familjen Bernadotte är fiktionaliserad till den grad att även skandalerna visar sig vara skådespel.

Ingenstans finns tecken på någon ironi eller sarkasm, eller ens ett kallt konstaterande. Det är nästan så att man tycker att Karin Olsson borde få årets "kasta sten i glashus"-pris. Om det nu är så att hon faktiskt inte har förstått att hennes arbetsgivare, Expressen, betalar hennes lön genom att sälja och utveckla den "fiktionaliserade" sensationen, så borde damen rimligtvis få sparken för sin grava inkompetens och naivitet.
Citera
2011-12-20, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Det kan jag inte svara på. jag har enbart skrivit rakt av vad som står i dagens Expressen om saken.
Haha, skrev bara ut relevanta frågeställningar efter att ha läst intervjun du citerade. Hon kom billigt undan i den intervjun.
Citera
2011-12-20, 17:10
Medlem
polisbrickans avatar
Här tar Karin Olsson årets "surt-sa-räven-om-rönnbären"-pris.

Citat:
Det är ironiskt att det är just Sveriges Radio, med skyhöga förtroendesiffror och en restriktiv policy för namngivning, som dubbar Flashbacktrådar till journalistiska mästerverk.
Citera
2011-12-20, 17:12
Medlem
mb20guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KchefenL
Ok, för lång tråd för att läsa allt.

Men har Teorin att detta är planerat kommit upp

Mille har fått pröjs, släpper en fuskad bild på kungen, alla hurrar och locket är på. Om det bara blivit tyst så skulle ju misstankarna öka mot kungahuset. Det här var enda sättet att tysta folket, att släppa en fejkad bild som alla tror att det handlade om hela tiden.. För mig är det uppenbart att det är så det gått till..

även flashback spelar kungen i fatet

Ja jag tog upp det tidigare i tråden. Känns som en ganska trolig teori faktiskt. Det finns enorma ekonomiska intressen kring kungen. Många har mycket att förlora på att hans förtroende bland folket rasar...
Citera
2011-12-20, 17:14
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan

Det är inte så konstigt. Det finns väl en överrepresentation på bortåt tio gånger av
republikaner i journalistkåren jämfört med svenska folket i allmänhet.

Hon är bara sur för att republikanerna inte kunde vräka omkull monarkin i Sverige den här
gången heller.
Citera
2011-12-20, 17:14
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan

Omm, nomm, nomm lilla Karin. Finns det de som gör ett bättre journalistiskt jobb än vad du gör och världen börjar förstå det? Stackars liten kicka.
Citera
2011-12-20, 17:16
Medlem
black-swans avatar
Karin Olsson är och förblir ett slössinnat sliddjur. Precis som Deanne Rauscher.

Värt att notera att de inlägg Stig-Britt skriver i nek-forumet är vida överlägset dessa damer skulle kunna producera.
Senast redigerad av black-swan 2011-12-20 kl. 17:18.
Citera
2011-12-20, 17:19
Medlem
Captchas avatar
Detta är det mest pinsamma försök till övertygande bildmanipulation jag någonsin sett. Maskinens mediakupp (med de påstådda kungafilmerna) var ju mera trovärdig förfan.

Skulle vara intressant om även den andra originalbilden ser offentlighetens ljus.
Måste samtidigt erkänna att jag nog kommer tycka lite synd om stackaren som döljer sig bakom "kungamasken". Han kommer få torsk-stämpel och hela Sveriges uppmärksamhet upptryckt i ansiktet hur man än vrider och vänder på det.
Kung för en dag visserligen men i alla fall .

Hur som helst, vad jag ville komma fram till var: bilden känns så dåligt manipulerad att jag börjar tvivla på att detta är på riktigt. Det luktar skumt lång väg.

Mina slantar två
Senast redigerad av Captcha 2011-12-20 kl. 17:27.
Citera
2011-12-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Fota med vaddå? Jag är en fattig pensionär, och äger ingen digitalkamera. Köper du en åt mig?

haha, åja, du är visserligen en av de äldre här, men pensionär är du då inte. :P
Fråga Terje, han har säkert någon till övers. Mille kan alternativt sälja en billig till dig
Citera
2011-12-20, 17:21
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är inte så konstigt. Det finns väl en överrepresentation på bortåt 90% av republikaner i journalistkåren jämfört med svenska folket i allmänhet.

Hon är bara sur för att republikanerna inte kunde vräka omkull monarkin i Sverige den här
gången heller.

Ajdå - hur du kom fram till att Karins poäng var att dra kungen i rännstenen är faktiskt svår att förstå. Det är nog enklare än så. Hon är helt enkelt jävligt avundsjuk på Flashback, att hon paraderar för den enskildas rätt är helt enkelt ljug, hon får sin lön från Expressen, om hon hade lite råg i ryggen skulle hon ju enkelt kunna söka sig till en mer respekterad nyhetskälla.

EDIT: Det vill säga att hon är mer än välkommen att börja skriva på Flashback
Senast redigerad av polisbrickan 2011-12-20 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in