Citat:
Ursprungligen postat av norfinswe
Och hur många heroinister vet du som INTE har slutat upp med att skada människor?
Jag är ganska öppen och folk får gör precis som dem vill, jag själv röker gräs,dricker alkohol och kommer att använda steroider.
Jag är väluppfostrad och har alltid varit omtyckt i mitt liv och har en handfull människor jag kanske inte går ihop med.
Om det just kunde vara på detta viset med heroinister så har jag inga problem i huvudtaget. Men faktumet är att det aldrig händer.
Känner två f.d. heroinister som tagit sig ur det och en har barn idag och lever ett vanligt liv.
Men dom flesta gräver sin grav efter första sprutan, om dom sen kunde lägga sig i den utan att stjäla och vara allmänt farliga för samhället hade det vart okej.
Ja som sagt, så länge de inte skadar någon annan är det helt okej för mig, likväl är det inte alls okej om de nu skadar någon annan genom heroin.... så jag personligen avråder ju självklart starkt från att börja med skiten. Sa varken att det var bra eller att just heroinister inte skadar människor.
Sen så spelar det tyvärr ingen roll hur mycket folk på detta forumet säger åt TS att inte börja med skiten, har han bestämt sig så kommer han göra det... så enkelt är det, och han kommer få lära sig den hårda vägen att det faktiskt är skit... eller så kanske han finner jätte mycket lycka i det hela, vad vet jag, alla är olika!! Det enda man kan hoppas på är ju att han faktiskt inte skadar någon i processen.
Jag är bara glad att jag har mitt sunda förnuft att läsa på innan jag tar en drog, läsa om konsekvenserna och genom min uppfostran, miljö och omgivning samt ett starkt psyke att ge fan i drogen om jag nu vill det... Har provat kokain och E, har det väldigt lätttillgängligt men har varken lust eller vilja att fortsätta med det, heroin har jag fått intrycket av att det inte ens är värt att prova.
Är sjukt nöjd med mitt då och då rökande av gräs och intag av svamp.
Till TS: Lycka till.