2011-12-07, 11:20
Medlem
Twopairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Jag tycker inte särskilt bra om heroin och förstår inte varför man skulle föredra det över oxykodon om man har för avsikt att stanna kvar i någonting som kan kallas för leverne.

Nålarna skulle jag också låta stå tillbaka, till förmån för ändtarmsadministration.

Ursäkta min okunskap på området men när vi snackar rövpanna med horse, innebär det att man trycker av samma mängd och styrka i baken som man hade skjutit IV? Har för mig att biotillgängligheten skall vara densamma som med IV administration!?
2011-12-07, 12:12
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twopair
Ursäkta min okunskap på området men när vi snackar rövpanna med horse, innebär det att man trycker av samma mängd och styrka i baken som man hade skjutit IV? Har för mig att biotillgängligheten skall vara densamma som med IV administration!?

Jo, teoretiskt är det rätt näraliggande. I praktiken finns det säkert ytterligare lite skjuts i intravenös injektion men med tanke på att knaprad buprenorfin kan substituera för injicerat heroin för de som vill, borde ändalykten kunna duga för de som prioriterar kärlhälsan. Nålarna tenderar att vara vanebildande på egen hand, så det tillkommer dessutom. För mig är enligt förslaget fullkomligt knäckande som drogupplevelse, jag blir utslagen direkt. Ljuvligt välmående, givetvis, men gravt funktionshindrad. Sådana vanor väntar jag gärna med tills jag iallafall hör hemma på något slags åldringsanstalt eller annat vårdinstitut.

Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
För att det är skönare än oxykodon? Både rökning och rövpanna är skönare på Heroin tycker jag iallafall.

Tror du inte det blir lite jobbigt att köra rövpannor dagligen?

Jag tycker att det är jobbigt att bli så helsikes handikappad som av heroin och morfin. Oxykodonet är inte lika sövande (utöver kicken eller påslaget, vill säga) men klart i samma njutningsliga som de föregående.

Jobbigare än att behöva gno med injektionsutrustning för blodkärlen? Nä. Venerna innebär mer förbrukningsmaterial, större hälsorisker och kan utlösa social stigmatisering till följd av sticks(p)åren.
2011-12-07, 12:12
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Vem faaaan bryr sig? Herregud mannen.

Jag hoppas att varenda jävel som betalar skatt bryr sig.
Därför drar jag en slutsats att du inte är en utav dem.
2011-12-07, 12:18
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Jag hoppas att varenda jävel som betalar skatt bryr sig.
Därför drar jag en slutsats att du inte är en utav dem.

Samma svar på den:

Vem faaaan bryr sig?

Hur är det med alla andra (miss)brukarna? Skadan är la redan gjord så det är väl inget att gnälla över.
2011-12-07, 12:20
Medlem
MichaelBickles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norfinswe
Och hur många heroinister vet du som INTE har slutat upp med att skada människor?
Jag är ganska öppen och folk får gör precis som dem vill, jag själv röker gräs,dricker alkohol och kommer att använda steroider.
Jag är väluppfostrad och har alltid varit omtyckt i mitt liv och har en handfull människor jag kanske inte går ihop med.

Om det just kunde vara på detta viset med heroinister så har jag inga problem i huvudtaget. Men faktumet är att det aldrig händer.
Känner två f.d. heroinister som tagit sig ur det och en har barn idag och lever ett vanligt liv.
Men dom flesta gräver sin grav efter första sprutan, om dom sen kunde lägga sig i den utan att stjäla och vara allmänt farliga för samhället hade det vart okej.

Ja som sagt, så länge de inte skadar någon annan är det helt okej för mig, likväl är det inte alls okej om de nu skadar någon annan genom heroin.... så jag personligen avråder ju självklart starkt från att börja med skiten. Sa varken att det var bra eller att just heroinister inte skadar människor.

Sen så spelar det tyvärr ingen roll hur mycket folk på detta forumet säger åt TS att inte börja med skiten, har han bestämt sig så kommer han göra det... så enkelt är det, och han kommer få lära sig den hårda vägen att det faktiskt är skit... eller så kanske han finner jätte mycket lycka i det hela, vad vet jag, alla är olika!! Det enda man kan hoppas på är ju att han faktiskt inte skadar någon i processen.

Jag är bara glad att jag har mitt sunda förnuft att läsa på innan jag tar en drog, läsa om konsekvenserna och genom min uppfostran, miljö och omgivning samt ett starkt psyke att ge fan i drogen om jag nu vill det... Har provat kokain och E, har det väldigt lätttillgängligt men har varken lust eller vilja att fortsätta med det, heroin har jag fått intrycket av att det inte ens är värt att prova.

Är sjukt nöjd med mitt då och då rökande av gräs och intag av svamp.

Till TS: Lycka till.
2011-12-07, 12:28
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush

Jag tycker att det är jobbigt att bli så helsikes handikappad som av heroin och morfin. Oxykodonet är inte lika sövande (utöver kicken eller påslaget, vill säga) men klart i samma njutningsliga som de föregående.

Jobbigare än att behöva gno med injektionsutrustning för blodkärlen? Nä. Venerna innebär mer förbrukningsmaterial, större hälsorisker och kan utlösa social stigmatisering till följd av sticks(p)åren.

Fast om du menar med handikappad då man ligger och noddar i soffan så försvinner ju det ganska snabbt. Snubben ska ju gå på det dagligen och då funkar man snabbt som vanligt på det förutom några minuter efter injektionen. Tycker inte de ligger i samma njutningsliga men smaken är väl som baken antar jag. På tal om baken, jag skulle aldrig palla gå på rövpannor 3-4 gånger dagligen iallafall
2011-12-07, 13:09
Medlem
Qidushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Fast om du menar med handikappad då man ligger och noddar i soffan så försvinner ju det ganska snabbt. Snubben ska ju gå på det dagligen och då funkar man snabbt som vanligt på det förutom några minuter efter injektionen. Tycker inte de ligger i samma njutningsliga men smaken är väl som baken antar jag. På tal om baken, jag skulle aldrig palla gå på rövpannor 3-4 gånger dagligen iallafall

De två mer opiumnära börjar med en lång nodepisod för min del, efter vilken jag på sin höjd klarar av att slå på televisionsapparaten och kanske byta kanal någon gång. Vill jag vara ett drömmande kolli föredrar jag faktiskt att äta råopium, men det går inte direkt att hålla på med utanför semestertider på grund av lång rustid och en viss eftermoffighet i någon dag.

Inte jag heller. Mest därför att det är en onödig ansträngning med ganska små förtjänster, jag brukar känna mig fullödigt berusad när jag äter, dricker eller insufflerar mitt knark. Men ibland är det ju fest. Och om hela livet vore en fest så skulle det kanske vara intressantare som vardaglig metod. Jag tycker att det verkar som TS vill göra hela livet till en fest.
2011-12-07, 13:42
Medlem
Yohomies avatar
Oxykodon är ju bättre till en början om man ska fungera socialt men efter en tid på heroinet så blir det ju lika lätt där. Den största nackdelen med oxykodon för mig är att toleransen går upp så extremt fort. Inte alls lika snabbt på heroinet.

Nu tycker jag fortfarande att det är jävligt synd om TS väljer att verkligen göra detta... Lycka till med att få tillbaka ditt normala liv sen..
2011-12-07, 14:28
Medlem
Twopairs avatar
Tack alla ni som varit med att diskutera fördelarna och fram för allt nackdelarna med att börja använda horse.
Som allt ser ur nu så kommer jag att köra en första testomgång på fredag och har för avsikt att avlägga rapport här. Hör ni inget från mig efter fredagen så har jag OD:at
Och nej jag är inte suicidal, jag bara längtar bort bort bort...
2011-12-07, 15:12
Medlem
Om jag ska vara brutalt uppriktig är du totalt jävla deppig. Samtidigt är du ute efter "morsor" som vill ta hand om dig, för att du ska få en glädjekick så att du sedan kan gå vidare med ditt missbruk utan "regrets" (för stunden). Antagligen har du slutat läsa nu för du vet att om du fortsätter läsa kommer du må skit hela dagen (eller två månader till). Eller så läser du utan att läsa.

Jag har själv varit, om inte där du är, så jävligt nära. Alla människor som missbrukat fungerar i princip likadant. Hade jag inte haft en kompis som slog mig (hit me, hit me as hard as you can) hade jag aldrig vaknat upp och kört heroin nu. Om du inte fick ett verbalt slag av detta så kommer jag inte hjälpa dig för jag orkar inte wasta min tid. Annars kan jag ge dig seriösa tips på hur du ska komma ur skiten.

Jag är inte den där douchen. Jag är han som fortfarande trots min rockbottom hade mina känslor kvar. Jag har polare som har knarkat bort sina känslor. Du kanske tror att du har men du har antagligen inte. Och sluta förfan med att lura dig själv (eller om du kanske bara "spelar" på flashback att du lurar dig själv är du rejält fucked).
Senast redigerad av liveislife 2011-12-07 kl. 15:38.
2011-12-07, 15:51
Medlem
vasaduellers avatar
Jag hoppas du blir en glad pundare. En sån där som står utanför stationen med ett brett, i pricip tandlöst, leende från öra till öra. Som skämtar och spexar lite med förbipasserande. Brukar få mig på gott humör att se dem.

Det vore i och för sig grymt om du även duschade ibland. Tar bort lite av glädjen när man får en veritabel käftsmäll av urin- och korppsodör när man passerar ovan nämnda.

Lycka till!
2011-12-07, 17:00
Medlem
Twopairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liveislife
Om jag ska vara brutalt uppriktig är du totalt jävla deppig. Samtidigt är du ute efter "morsor" som vill ta hand om dig, för att du ska få en glädjekick så att du sedan kan gå vidare med ditt missbruk utan "regrets" (för stunden). Antagligen har du slutat läsa nu för du vet att om du fortsätter läsa kommer du må skit hela dagen (eller två månader till). Eller så läser du utan att läsa.

Jag har själv varit, om inte där du är, så jävligt nära. Alla människor som missbrukat fungerar i princip likadant. Hade jag inte haft en kompis som slog mig (hit me, hit me as hard as you can) hade jag aldrig vaknat upp och kört heroin nu. Om du inte fick ett verbalt slag av detta så kommer jag inte hjälpa dig för jag orkar inte wasta min tid. Annars kan jag ge dig seriösa tips på hur du ska komma ur skiten.

Jag är inte den där douchen. Jag är han som fortfarande trots min rockbottom hade mina känslor kvar. Jag har polare som har knarkat bort sina känslor. Du kanske tror att du har men du har antagligen inte. Och sluta förfan med att lura dig själv (eller om du kanske bara "spelar" på flashback att du lurar dig själv är du rejält fucked).

Jag fortsätter läsa och jag lyssnar på vad alla har att säga. Jag spelar verkligen inte, varför hålla på med det på ett anonymt forum? Så jävla gott om tid har jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in