2011-12-06, 20:01
Medlem
Boredbynoobss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twopair
Som rubriken lyder så har jag efter lång betänketid bestämt mig för att börja använda heroin. Jag har en ganska lång och brokig historia bakom mig med drogmissbruk och som lite historik så listar jag här vilka droger jag använt mig av:
Sobril
Stesolid
Temesta
Iktorivil
Xanor
Lyrica
Zyprexa
Tiparol
Tramadol
Oxycontin
Extasy
Morfin (IV)
Metadon
Hydromorfon (Palladon IV)
Alkohol ensamt eller i kombination med "all of the above"

Jag har haft förmånen att ha en riktig guldkran som har försett mig med det jag önskat under flera års tid men som för ca 1 år sedan gick och dog (OD såklart - klantskalle )
I och med detta så har jag haft en mer eller mindre ofrivillig paus i drogandet i ett år nu och jag betraktar mig som ren. Det senaste jag använde mig av var palladon som jag sköt IV. Vilken lyx det var att ha tillgång till detta apoteksherion, aldrig nåt strul med kvalitet eller liknande. Alltid rätt styrka och mängd. Påslaget på palladon är svårt att beskriva men kan väl liknas mest vid det som heroin ger efter vad jag har läst mig till. Även om jag idag är fri från abstinens så har kärleken till hydromorfonet aldrig dött. Jag vill tillbaka till detta tillstånd av total fysisk såväl som psykisk eufori.
Nu har jag tröttnat på att ha detta tomrum i mitt liv, för ingenting kan någonsin bli så bra som tiden med palladon. Förutom möjligtvis ett förhållande med med herion då. I och med det tragiska frånfället av min kran så har tillgången på P upphört och jag har aldrig någonsin träffat på det ute på gatan.
Det finns med andra ord inte mycket kvar att välja på eftersom till och med metadon och morfin epidural meda är i princip verkningslöst på mig. Jag anser mig därför ha relativt hög opiattolerans och med det i beaktning har jag för avsikt att börja med 10-15mg. Synpunkter på den startdosen?
Jag har planerat att skjuta heroinet eftersom jag tycker att själva förfarandet med IV förstärker känslan av att ta drogen. Det kan väl liknas vid att de flesta som tatuerar sig tycker att smärtan hör till och vill inte vara utan den.
Jag har gjort min läxa och anser nu att jag besitter tillräckligt med kunskap för att påbörja detta projekt. Det enda som står i vägen för mig är att jag måste ge mig ut på gatan för att jaga horse och jag är helt enkelt lite för feg för att ta kontakt med det klientelet som tillhandahåller jonk. Här har jag en liten mental resa kvar men räknar med att jag skall komma till skott inom snar framtid. Jag hoppas att få återkomma snart med en tripprapport och tar under tiden gärna debatten med er oliktänkande eller redan frälsta om huruvida man skall göra det här med sitt liv?

Att börja med heroin låter som ett bra förslag eftersom det allmänt är känt för att vara en ganska chill drog med grymma upplevelser utan några som helst komplikationer.

Källa: http://www.atomiclemon.co.uk/blog/wp-content/uploads/2011/01/drug-chart.gif
2011-12-06, 20:04
Medlem
danielbs avatar
Ok, mitt första inlägg som moralkärring. Gör det inte. Jag kollade precis på en dokumentär om hur brittiska ungdomar missbrukar heroin och det gjorde ont i hjärtat att se dem...
2011-12-06, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danielb
Ok, mitt första inlägg som moralkärring. Gör det inte. Jag kollade precis på en dokumentär om hur brittiska ungdomar missbrukar heroin och det gjorde ont i hjärtat att se dem...

Det är ändå hans val eller hur? Fan har man aldrig provat kan man inte heller veta hur det är. Jag ahr själv aldrig provat men tänker aldrig snacka skit om dom som har gjort det för jag har ingen aning om euforin för stunden är bättre än euforin av 10 års volvoåkande och vinstinniga middagar.
2011-12-06, 20:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klasses
Det är ändå hans val eller hur? Fan har man aldrig provat kan man inte heller veta hur det är. Jag ahr själv aldrig provat men tänker aldrig snacka skit om dom som har gjort det för jag har ingen aning om euforin för stunden är bättre än euforin av 10 års volvoåkande och vinstinniga middagar.

När vägen neröver rullar på.., så har iallafall de heroinister jag träffat på, bara önskat sig ett vanligt liv. O de är svårt att nå när man har fått "smaken".
2011-12-06, 21:01
Medlem
Attjagorkars avatar
är nog inte så smart att lita på sina "besparingar", antagligen sitter du inte på miljoner utan ett par tusen, möjligtvis 100+ tusen. Ska du helhjärtat ge dig på heroin får du acceptera faktumet att du kommer få jobba för att få din fix, dina pengar kommer inte räcka så länge du inte har en livstid på ett par månader från och med nu...

jag stödjer inte detta förslag, men tänker inte engagera mig i att försöka "rädda" dig då jag anser att det är helt meningslöst med tanke på att tråden består av 11 sidor moralkärringar som antagligen (har ej läst allt) redan fått bra bra resonemang så det räcker.
2011-12-06, 22:00
Medlem
Flusons avatar
Okej vad ska du göra när besparingarna tar slut då?... Väldigt smart att gå ner i ett missbruk med begränsade besparningar. Blir att gå ut och sälja situation sthlm som hemlösa/missbrukare gör.
2011-12-06, 22:08
Medlem
AluminiumHatts avatar
flytta till danmark = gratis jonk :P
2011-12-06, 23:11
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Ja, fast jag måste lägga till att det GÅR att missbruka opioider och ändå ha ett fungerande liv =) Det må vara sällsynt, jag vet inte... men det går. Observera att jag då skriver MISSBRUKA, inte bruka... jag känner ingen som "brukar" opioider.

Jag är en av dem. Har jobb, lägenhet, min familj tror jag är helt ren och aldrig ens testat en drog. Trots att jag nu missbrukat opioider i ett år (brukade dem i två år innan jag föll dit).
2011-12-06, 23:43
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Det är det så fan heller. Det är skattebetalarnas pengar han planerar att
bli beroende utav. Hur stor andel av heroinisterna är lagliga anser du?
Möjligt att det finns statistik men men.

Vem faaaan bryr sig? Herregud mannen.
2011-12-07, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Okej vad ska du göra när besparingarna tar slut då?... Väldigt smart att gå ner i ett missbruk med begränsade besparningar. Blir att gå ut och sälja situation sthlm som hemlösa/missbrukare gör.
jag tror inte han bäddar för ett långt liv, känns som man läsa det mellan raderna. han verkar smart, insatt och bestämd så vi får ge han vår stöd och välsignelse.
pundare luktar skit hela tiden så duscha ofta, och får jag tag i dig när du bryter dig in i min bil el. lägenhet ska jag dekapitera dig..

vi önskar dig all lycka till. (gäller pundaren alltså)
2011-12-07, 08:45
Medlem
Qidushs avatar
Jag tycker inte särskilt bra om heroin och förstår inte varför man skulle föredra det över oxykodon om man har för avsikt att stanna kvar i någonting som kan kallas för leverne.

Nålarna skulle jag också låta stå tillbaka, till förmån för ändtarmsadministration.
2011-12-07, 10:43
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qidush
Jag tycker inte särskilt bra om heroin och förstår inte varför man skulle föredra det över oxykodon om man har för avsikt att stanna kvar i någonting som kan kallas för leverne.

Nålarna skulle jag också låta stå tillbaka, till förmån för ändtarmsadministration.

För att det är skönare än oxykodon? Både rökning och rövpanna är skönare på Heroin tycker jag iallafall.

Tror du inte det blir lite jobbigt att köra rövpannor dagligen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in