2014-02-24, 21:00
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Lidl kanske inte direkt har de bästa tyska produkterna men vissa grejer som säljs/såldes där i Sverige var värda att köpa. Nürnberger Bratwurst och olika typer av leverkorv t.ex. Men få svenskar verkar gilla sådant...
Lidl hade visserligen inte de bästa produkterna ur kvalitetssynpunkt men de hade de facto de enda (produkter) på reguljär basis.

Som du skriver så är nog svensken lite väl rädd att testa nya saker/smaker. Skall bli kul att se hur lång tid det tar för Svenne från Svenljunga att lära sig äta gräshoppor och trädlarver .

~Paul~
Citera
2014-02-24, 21:08
Medlem
Gosifs avatar
Senaste åren så har jag fått dille på att köpa färdigskivad ost konstigt nog. Jag vet att det är så mkt dyrare med åtta skivor för 23kr. Anledningen ligger i att jag alltid tror att ostfan jag tänkte köpa blir torr och äcklig efter ett tag. Även att jag försluter påsen ordentligt som osten ligger i med klämma te.x.. Tips annars, hur gör ni? Har även testat med ostkupa. Värdelöst.
Citera
2014-02-24, 21:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Senaste åren så har jag fått dille på att köpa färdigskivad ost konstigt nog. Jag vet att det är så mkt dyrare med åtta skivor för 23kr. Anledningen ligger i att jag alltid tror att ostfan jag tänkte köpa blir torr och äcklig efter ett tag. Även att jag försluter påsen ordentligt som osten ligger i med klämma te.x.. Tips annars, hur gör ni? Har även testat med ostkupa. Värdelöst.
Det är faktiskt bekvämt/praktiskt med skivad ost ibland. Det finns dessutom rätt bra ostar även i den kategorin .

~Paul~
Citera
2014-02-25, 07:33
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja det stämmer. Köpt i Tyskland.

Hittade vad jag tror är en längre lagrad variant på samma ost hos Engelmanns på nätet.
Maxx 365 som tydligen är lagrad 1 år.
Citera
2014-02-25, 09:41
Medlem
syke555s avatar
Första testet på hemgjord smältost. Smaken är off men det har helt klart potential!

http://instagram.com/p/k1SJW-rY1b/
Citera
2014-06-21, 11:59
Medlem
MentosFruitcores avatar
*bump*

Allerum släpper två nya ostar:

*Allerums skotsk Cheddar, 12 och 18 månaders lagring

*Allerums whisky med mackmyra, 14 månaders lagring

Någon som har testat någon utav dessa? Cheddar-osten är ju intressant
Citera
2014-06-21, 12:51
Medlem
Quorthons avatar
Inte smakat deras skotska cheddar, men gillar skotsk cheddar överlag så ska definitivt prova. Tror dock såklart att den inte kan tävla med de många fantastiska ostar som tillverkas av små ysterier i högländerna eller hebriderna.
Citera
2014-06-22, 00:17
Medlem
zaaph1s avatar
Någon här som testat Pembrookshire(stavning?) cheddar? Det var nog bland den bästa cheddarn jag någonsin ätit! Måste jag få tag på igen
Citera
2014-06-22, 00:24
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
En helt fantastisk ost är ju brieosten, speciellt med salami och paprika till på en macka.
Citera
2014-06-22, 01:33
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
En helt fantastisk ost är ju brieosten, speciellt med salami och paprika till på en macka.
Synd att det finns så jävla mycket dålig brie bara. Men en brie/salami/ruccola-cianata kan var oslagbart i många fall helt klart!
Citera
2014-06-22, 01:58
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
Synd att det finns så jävla mycket dålig brie bara. Men en brie/salami/ruccola-cianata kan var oslagbart i många fall helt klart!
Definitivt!

Och så halloumin såklart, hur fan kunde jag glömma den? Ett måste när det vankas grillning!
Citera
2014-06-22, 02:17
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Definitivt!

Och så halloumin såklart, hur fan kunde jag glömma den? Ett måste när det vankas grillning!
Yea! Min favoritost är dock berusad recciato alla dar i veckan. Det är så mycket smak i den att gommen blir helt bedövad! Men vad gäller ost att ha på macka är fan Penbrookeshire(stavning?) Cheddar. Har bara sett den en gång i en saluhall och letar fortfarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in