Lidl kanske inte direkt har de bästa tyska produkterna men vissa grejer som säljs/såldes där i Sverige var värda att köpa. Nürnberger Bratwurst och olika typer av leverkorv t.ex. Men få svenskar verkar gilla sådant...
Lidl hade visserligen inte de bästa produkterna ur kvalitetssynpunkt men de hade de facto de enda (produkter) på reguljär basis.
Som du skriver så är nog svensken lite väl rädd att testa nya saker/smaker. Skall bli kul att se hur lång tid det tar för Svenne från Svenljunga att lära sig äta gräshoppor och trädlarver .
Senaste åren så har jag fått dille på att köpa färdigskivad ost konstigt nog. Jag vet att det är så mkt dyrare med åtta skivor för 23kr. Anledningen ligger i att jag alltid tror att ostfan jag tänkte köpa blir torr och äcklig efter ett tag. Även att jag försluter påsen ordentligt som osten ligger i med klämma te.x.. Tips annars, hur gör ni? Har även testat med ostkupa. Värdelöst.
Senaste åren så har jag fått dille på att köpa färdigskivad ost konstigt nog. Jag vet att det är så mkt dyrare med åtta skivor för 23kr. Anledningen ligger i att jag alltid tror att ostfan jag tänkte köpa blir torr och äcklig efter ett tag. Även att jag försluter påsen ordentligt som osten ligger i med klämma te.x.. Tips annars, hur gör ni? Har även testat med ostkupa. Värdelöst.
Det är faktiskt bekvämt/praktiskt med skivad ost ibland. Det finns dessutom rätt bra ostar även i den kategorin .
Inte smakat deras skotska cheddar, men gillar skotsk cheddar överlag så ska definitivt prova. Tror dock såklart att den inte kan tävla med de många fantastiska ostar som tillverkas av små ysterier i högländerna eller hebriderna.
Och så halloumin såklart, hur fan kunde jag glömma den? Ett måste när det vankas grillning!
Yea! Min favoritost är dock berusad recciato alla dar i veckan. Det är så mycket smak i den att gommen blir helt bedövad! Men vad gäller ost att ha på macka är fan Penbrookeshire(stavning?) Cheddar. Har bara sett den en gång i en saluhall och letar fortfarande
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!