Citat:
Ursprungligen postat av Drusken
Hallå! Har ni någon gräns för kundernas berusningsnivå för att ni skall neka dem resa? Jobbar på en mindre ort där jag kör helt själv, körde en som åker titt som tätt ofta väldigt berusad. Men i helgen hämtade jag honom runt 18 sten packad, tror inte dem flesta hade kört honom från sitt hem till en fest. När han väl kommit fram betalade han inte för han hade inga pengar. Han ville att jag skulle hämta honom 8 Tim senare, det gjorde jag inte. Hur hade ni gjort?
Observera att orten jag kör på är cirka 1500 pers så alla känner alla mentalitet
Nej, inte direkt. Är en bedömning från gång till gång men är väll mest ifall personen bokstavligt talat ramlar fram som jag säger nej direkt.
Hur långt åkte han? Är det en struntsumma och man vet att man kommer köra honom igen kan man ju ta det då. Du kan ju även i ett annat pass när du har vägarna förbi knacka på hos personen. Det har jag gjort en gång när personen ställde sig upp för att få ut plånboken, glömde att betala, gick in och lade sig i sängen.
Var rätt kul när frugan öppnade dörren och jag förklarade att hennes man inte betalade för resan natten innan. Han fick det hett om öronen.
Nästa gång tar du iaf förskottsbetalt. Åker man utan möjlighet att betala förtjänar man att mötas med skepsism nästa gång.
När jag körde för ett litet lokalt bolag och detta hände fick personen åka ner till stationen och betala sin skuld helt enkelt. Eller så börjar man nästa gång man kör personen med att ta betalt för den förra resan (om man vet att man kommer köra denne igen).
Är det en person man antagligen aldrig kommer se igen, foto på leg, tar nummer, skicka kontonummer att föra över pengarna till.