I förrgår fick jag en körning från Clarion Stockholm. Först kommer det ut en präst och säger:
-snart kommer det ut två Amerikanska generaler som du ska köra till Karlbergs slott. Dom är lite rädda för att åka kommunalt hehe.
Två Amerikanska generaler (med följe) kommer ut från Clarion i militära högtidsdräkter. Jag öppnar naturligtvis dörren för herrarna. Jag tänkte säga:
-dont be afraid, Im not a terrorist!
Jag pallade inte, jag höll käft och körde till slottet. Jag önskade däremot att min dagchaufför hade tvättat bilen innan han lämnade den till mig. Jävla slarver!!!
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Nja, det var nog lite mer timmar, lite mindre kassa.annars helt sant..så brukar det vara.
Ett gäng med bönder från Landsorten har blivit experter på hur det är att köra för TSAB, hur lite vi kör in, vilka kvalitets missar vi har, hur överetablerad branschen i Stockholm är mm. Har ni överhuvudtaget varit i Sthm? Om ni någon gång hade provat köra taxi i Sthm, då skulle ni veta att mina siffror inte är skrytsiffror utan ganska medelmåttiga siffror för en kille i 30-års åldern som kör Storbil för TSAB.
Om man kör en vanlig bil för TSAB, då är 100k/mån en riktigt bra kassa. Normalt för en vanlig bil skulle jag säga ligger runt 90k/mån om man kör natt. En storbil bör ligga runt 100k.
Jag känner några fribils chaufförer och dom kör in 80k/mån på ca 55 timmar i veckan. Dom brukar få 45-50% av inkört rakt i fickan i lön. Ingen skatt och inga växelavgifter. Överetablering? NEJ!!!
Jag känner flera storbils chaufförer inom TSAB som kör in 110-120k per månad. Jag vill komma dit men jag är inte där ännu. Det krävs att man är blixtsnabb med datorn. Ett par års träning så är jag också där!