Nu har jag äntligen flyttat till Stockholm!!
Är en tjej på 26 år som kört taxi i 2 år i en lite mindre stad. Kört för det störta bolaget (ett lokalt) i min stad och för TaxiKurir i ett år och då åt en transportör med 2 bilar varpå jag haft den ena helt för mig själv.. Nice
Jaha lokalkännedom borttaget.. Delade meningar om det men ändå lite skönt.
Nu vet jag ju dock att här kör man på provision så ska sätta mig och plugga järnet innan jag ger mig ut i trafiken för att inte förlora tid/kunder/pengar!
Frågor:
*Finns det över huvudtaget några krav för att få köra i Stockholm? (ja självklart TFL)
*Köper jag kläder själv? Och måste man ha hela kittet? Så jävla dyrt! Har vinterjacka och skjortor med Kurirlogga. Svarta byxor & skor har man ju själv.
*Hört att det är bättre att köra för Taxi Stockholm, stämmer? Mer inkört osv?
*Jag vill inte köra taxi på landet (tex här, Haninge) Sett på arbetsförmedlingen att dom söker för olika orter. Innebär det att jag måste hänga på Ct i tex Haninge då? Tänker jag inte göra!
Jag ska inte jobba heltid, ska ha detta som extra. Kanske 20-30 h i veckan. Helgpass och kvällspass är väl ändå 12 timmar eller? Hemma jobbade vi 16-04 för krogen stänger 03, här är den öppen längre så tänker att man måste väl jobba lite andra typer av pass här? 18-06?