2012-04-20, 09:53
Medlem
Taxidoktorns avatar
Min fråga: Taxi Sthlm-åkare som behöver en till förare?? Den här tråden ser ut att vara hyfsat aktiv så jag testar med er. Finns en massa roliga och intressanta inlägg här. Jag har nyss tagit mitt TFL, och ska börja köra för Taxi Sthlm om nån månad. Är det nån som har tips på åkare i Sundbyberg/Solna/Danderyd som behöver förare?
Citera
2012-04-21, 01:04
Medlem
Hej.

Jag har Taxileg. och bor i en stad med ca 100 000 invånare. Jag funderar på att börja köra till sommaren, jag är välkommen hos åtminstone 2 av bolagen här i stan.

Hur ser det ut ang. att få kontakt med tjejer man kör..? Är inte mkt för ONS men tänkte mer på att man lär ju skjutsa en hel del tjejer om nätterna, snacka lite under färden, kanske byta nummer sen innan avstigning och ses någon ledig dag..?
Vad säger ni som kör, funkar det..?
Citera
2012-04-21, 04:51
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerstuga83
Hej.

Jag har Taxileg. och bor i en stad med ca 100 000 invånare. Jag funderar på att börja köra till sommaren, jag är välkommen hos åtminstone 2 av bolagen här i stan.

Hur ser det ut ang. att få kontakt med tjejer man kör..? Är inte mkt för ONS men tänkte mer på att man lär ju skjutsa en hel del tjejer om nätterna, snacka lite under färden, kanske byta nummer sen innan avstigning och ses någon ledig dag..?
Vad säger ni som kör, funkar det..?

Tror du har en liten förskönad bild av det hela. "tror" är ett väll kanske en underdrift.

Folk är nog i allmänhet inte direkt sugna på just taxichaufförer även att du kommer märka hur lätt det är att prata med alla slags människor i rollen som taxichaufför. Man kan köra dom där superdamerna och prata hela resan som om man känt varandra hela sina liv.

Det kommer nog inte uppskattas av varken dina kunder eller bolaget du kör för. Finns f.ö en anledning till att vissa väljer sina chaufförer. Just detta. Dom vill väll kunna sätta sig i en taxi hem utan att chauffören ska börja visa intresse för dem.

Framförallt med tanke på all skit som kommer fram om taxichaufförer. Kommer nog vara avskräckande för dem.

Tycker du ska lägga ner dom planerna och ragga på krogen/nätsidor som alla andra. Att dom gladeligen pratar med dig under resan för 290kr innebär verkligen inte och åter igen INTE att dom vill vara din vän.

Edit:
Vill du bara ligga finns det bättre yrken såsom bartender eller dj på nån sliskig glamkrog fullt med 18+ fjortisar.

Mer Edit:
Alkoliserade tanter är dom som kommer visa intresse för dig förutsatt att dom är alkoliserade just då. Och dom är inte mycket att hänga i granen i de tillstånden.
Senast redigerad av Bbobi 2012-04-21 kl. 05:08.
Citera
2012-04-21, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
ja jag vet. Men en del tror att det även finns en gräns för antal timmar per vecka såsom det gör för annan yrkestrafik. Många tror att man inte får köra tex 13h 7 dagar i rad pga det.

Som anställd får du inte jobba 13h 7 dagar i rad med tanke på lagen.
Som ägare får du jobbar 13h varje dag om du vill då man inte omfattas av lagen.

Lagen är arbetstidslagen alltså.
5§ Den ordinarie arbetstiden får uppgå till högst 40 timmar i veckan, kan dock det uppgå till max 40 timmar i veckan i snitt under 4 veckor om det behövs med hänsyn till planering/arbetsförhållanden etc.

13§ Elva timmars sammmanhängande ledighet under varje 24-timmarsperiod, avvikelse får göras tillfälligt.

13a§ Finns lite info om nattjobbares arbetstider här.

14§ Minst 36 timmar sammanhängande vila under varje 7 dagars period, ska om möjligt förläggas under helger.

Så nej, man kan inte jobba 7 dagar i veckan. Nej, man kan inte dela sin vilotid i 2 delar varje dag för då bryter man mot arbetstidslagen.

Arbetstidslagen handlar om arbetstagares arbetstider, det är därför den som äger företaget kan köra 7 dagar i veckan 13 timmar per dygn med hänvisning till vilotidsreglerna. Det kan inte den anställde.
Citera
2012-04-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geocacher
Som anställd får du inte jobba 13h 7 dagar i rad med tanke på lagen.
Som ägare får du jobbar 13h varje dag om du vill då man inte omfattas av lagen.....
Det är inte hållbart i längden köra 240-300h/månad. När föraren blir slut är det bara att stämma arbetsgivaren och kräva skadestånd för förstörd hälsan.
Citera
2012-04-21, 18:33
Medlem
Citat:
Text

Är det så illa.. Naturligtvis försöker man ju inte etablera kontakt med "super-damerna" då de varken nöjer sig med en vanlig kille eller är särskilt intressanta som personer, i regel.

Jag tänker mer på tjejer som kanske är lite ensamma precis som jag själv, de kanske tar sig till krogen nån gång i veckan för att få lite socialt, då kan man nog upplevas som vettigare som chaufför än grabbarna på krogen eftersom man är nykter och hygglig.

Själv är jag 28 och ser rätt bra ut, dock inte supercharmig, men en hygglig svensk kille.

Men det kanske är som du säger att taxichaufförer inte är något villebråd bland damerna direkt, vad vet jag.
Citera
2012-04-21, 18:33
Medlem
Citat:
Text

Är det så illa.. Naturligtvis försöker man ju inte etablera kontakt med "super-damerna" då de varken nöjer sig med en vanlig kille eller är särskilt intressanta som personer, i regel.

Jag tänker mer på tjejer som kanske är lite ensamma precis som jag själv, de kanske tar sig till krogen nån gång i veckan för att få lite socialt, då kan man nog upplevas som vettigare som chaufför än grabbarna på krogen eftersom man är nykter och hygglig.

Själv är jag 28 och ser rätt bra ut, dock inte supercharmig, men en hygglig svensk kille.

Men det kanske är som du säger att taxichaufförer inte är något villebråd bland damerna direkt, vad vet jag.
Citera
2012-04-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidoktorn
Min fråga: Taxi Sthlm-åkare som behöver en till förare?? Den här tråden ser ut att vara hyfsat aktiv så jag testar med er. Finns en massa roliga och intressanta inlägg här. Jag har nyss tagit mitt TFL, och ska börja köra för Taxi Sthlm om nån månad. Är det nån som har tips på åkare i Sundbyberg/Solna/Danderyd som behöver förare?

Taxi020 i ulriksdal ( solna) finns om du vill.
Citera
2012-04-21, 19:24
Medlem
Citat:

Som Amerikanerna brukar säga; "Don't shit where you eat". Du måste väl veta hur ostabila folk är när dom är alkoholpåverkade, tänk dig att en dam vaknar upp efter en galen natt bredivid sin chaufför, förvirrad, frustrerad och ångersfull. Vem klagar hon till då? Jo, din arbetsgivare. Håll dina hormoner och ditt jobb separerade och tänk på att du förstör yrkets rykte samt ditt eget.

Dessutom är det, enligt lag, våldtäkt om man som nykter sexuellt utnyttjar en påverkad människa. Hejdå jobb, hej skadestånd och brottsregister.
Citera
2012-04-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIC5
Som Amerikanerna brukar säga; "Don't shit where you eat". Du måste väl veta hur ostabila folk är när dom är alkoholpåverkade, tänk dig att en dam vaknar upp efter en galen natt bredivid sin chaufför, förvirrad, frustrerad och ångersfull. Vem klagar hon till då? Jo, din arbetsgivare. Håll dina hormoner och ditt jobb separerade och tänk på att du förstör yrkets rykte samt ditt eget.

Dessutom är det, enligt lag, våldtäkt om man som nykter sexuellt utnyttjar en påverkad människa. Hejdå jobb, hej skadestånd och brottsregister.

A men nu får du väl ändå hejda dig lite kompis, jag skrev i inlägget på förra sidan att jag inte är mycket för ONS = One-Night-Stands, du menar alltså att om man snackar med en tjej som åker med en och får bra kontakt, om man då ger henne sitt nummer innan hon kliver av och säger att hon kan höra av sig så kan vi träffas nån dag, då gör man sig skyldig till Våldtäkt!

Är du seriös..?
Citera
2012-04-21, 20:45
Medlem
Citat:
A men nu får du väl ändå hejda dig lite kompis, jag skrev i inlägget på förra sidan att jag inte är mycket för ONS = One-Night-Stands, du menar alltså att om man snackar med en tjej som åker med en och får bra kontakt, om man då ger henne sitt nummer innan hon kliver av och säger att hon kan höra av sig så kan vi träffas nån dag, då gör man sig skyldig till Våldtäkt!

Är du seriös..?
Helt fel att ragga tjejer och köra taxi.
Citera
2012-04-21, 20:49
Medlem
Citat:

Är du seriös..?

Jag säger att man aldrig vet vad som kan hända med en kille som kör taxi och söker kärlek samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in