Citat:
Ursprungligen postat av Smartguy
Ok, då fattar jag hur du menar. Vad tror ni generellt om Taxi Göteborg då? Har dom interna utbildningar och tester som man får betala själv, och vad är det som krävs? Är det bara att knalla upp på deras kontor med en färsk taxilegitimation och säga att man vill köra eller ska man ta kontakt med en åkare i första hand?
Taxi-Dragan, kör du i GBG eller? Får man isåfall fråga för vilket bolag?
TaxiGBG har interna utbildningar, ca 6-7 dagar har jag för mig att det var. Mer eller mindre hela dagarna från 10 till 18 tiden ungefär.
Jag betalde själv för utbildningen o valde sedan att ta kontakt med lämplig åkare som jag ville arbeta för. Med tanke på att jag ej äger personlig bil bör bilen jag kör på vara placerad nära mitt hem så det är enkelt o smidigt att ta sig till o från bilen.
Andra väljer att fixa åkare, sen betalar åkaren ibland utbildningen o sen går personen den, för att sedan vara uppbunden till den åkaren en viss period.
Det beror lite på vad man föredrar.
Kurserna är lite då o då. Så du bör ringa o kolla upp det så du inte blir besviken för att det är lång tid kvar innan den startar igen.
Själv kör jag nu för TaxiGBG o har gjort det i drygt 1 år. Trivs. Har kört helger lite då o då innan, men slutade efter viss insikt om att jag inte trivdes med det.