Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-16, 19:22
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur går det där ute?! Jag körde igår men var väldigt lite. Inkört brutto 100 kr/timme.

Det går inte bra, ont om folk och beställningar...
Citera
2020-04-16, 19:58
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Du kör alltså inte och din åkare går snart i konkurs? Varför jobbar du inte när det är så få bilar ute? Är du inte anställd? Går du på A-kassa?

Vad menar du med:

” Tror ni inte de e mkt mygel med kör o vilotidetna nu? Trots inloggningen på taxameter o vector?”

För att han sade till mig att jobba om du vill på egen risk men vill inte ha in coronan i bilen vilket är rätt stor chans
Citera
2020-04-18, 07:18
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Hur går det där ute?! Jag körde igår men var väldigt lite. Inkört brutto 100 kr/timme.

Bolag?

Hade du 100 kr i timlön eller drog du in 100 kr per timme?
Citera
2020-04-20, 20:14
Medlem
Citat:
Taximaffian (taxiförbundet/transportförbundet) har ju klagat på att alla inte kör på lika villkor. De försöker skydda alla stora taxibolag och är rädd för konkurrenter som är billigare. Då klagar de på att de mindre app-bolagen inte arbetar på lika villkor. Men nu är det tydligen ok att arbeta på olika villkor när de vill att staten ska rädda de stora taxibolagen.

Hej Zlatan. Är du åkare ?
Citera
2020-04-24, 20:26
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Bolag?

Hade du 100 kr i timlön eller drog du in 100 kr per timme?

Körde in 100 kr i timmen på taxametern.

Citat:
Ursprungligen postat av santosricke
Hej Zlatan. Är du åkare ?

Ja.
Citera
2020-04-24, 20:28
Medlem
JustZlatans avatar
Jag hörde från en förare i Taxi Stockholm att bolaget Taxi Stockholm går snart i konkurs. Stämmer det?
Citera
2020-04-25, 10:18
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Jag hörde från en förare i Taxi Stockholm att bolaget Taxi Stockholm går snart i konkurs. Stämmer det?

Hahaha hoppas. För då när de konkat kommer alla bolag o åkare oavsett varifrån eller när o hur var att köra ockerpriser efter covid19.

Garanterat ett pris hem efter krogen när corona e borta kommer säkert vara skyhög bara för att tjäna in de man missat.

Lika så bostäder o bilförsälningen kommer bli extremr dyr . Bara mina tankar
Citera
2020-04-25, 18:48
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Hahaha hoppas. För då när de konkat kommer alla bolag o åkare oavsett varifrån eller när o hur var att köra ockerpriser efter covid19.

Garanterat ett pris hem efter krogen när corona e borta kommer säkert vara skyhög bara för att tjäna in de man missat.

Lika så bostäder o bilförsälningen kommer bli extremr dyr . Bara mina tankar

Ja hoppas, för då blir det mer att göra för oss andra.

Det var en dålig lönehelg detta, sämsta lönehelgen på mycket länge. Återstår att se hur söndagen blir.
Citera
2020-04-26, 19:43
Citat:

Nej då, det stämmer inte.

Uber-åkarna går i konkurs.
Citera
2020-04-26, 20:52
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Nej då, det stämmer inte.

Uber-åkarna går i konkurs.

Det hoppas jag. Mer körningar till mig.
Citera
2020-05-02, 14:48
Medlem
JustZlatans avatar
Det blir sämre för varje vecka. Mindre att göra hela tiden. Fy fan, hur ska det här gå? Regeringen gör ingenting för att hjälpa taxiföretagen.

100 000 kr per åkare tycker jag är en bra lösning. Pengarna ska vara räntefria, eller max 1-2% årsränta och ska betalas tillbaka inom 5-6 år, givetvis kan man amortera snabbare om man vill.
Citera
2020-05-02, 15:53
Medlem
JustZlatans avatar
Taxiförbundet kommenterar:

Citat:
Regeringens och samarbetspartiernas åtgärd för småföretagen är inte tillräckligt för att rädda taxiföretagen. Det föreslagna omställningsstödet omfattar mars och april men kommer inte att betalas ut förrän efter den 1 juli. Då är det för sent.

https://www.taxiforbundet.se/regerin...-och-for-sent/

Säg god dag då! Hur många taxiföretag kommer gå i konkurs tror ni? Bra för dem som klarar sig igenom krisen och kan ta del av frukterna när kunderna kommer tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in