2024-07-23, 11:59
Medlem
Någon som kan skicka länken till anmälan till Taxi Stockholms förarutbildning, alltså den som man måste gå för att kunna köra för Taxi Stockholm?

Jag har prövat via deras hemsida men jag kommer aldrig fram till någon länk. Snackade med någon i deras telefonväxel om det men de sa bara att det ska gå att anmäla sig via Taxi Stockholms hemsida och att andra kunnat göra det.
Citera
2024-08-07, 20:11
Medlem
Har bestämt mig för att ta taxiförarleg. Någon som kan tipsa om var man köper testprov/teori att öva på? Det finns flertalet såsom teori-taxi, taxi-prov mm.. Tycker de ser lite oseriösa ut, mer eller mindre.
Citera
2024-08-07, 21:36
Medlem
Läs i taxiboken.
Citera
2024-08-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo88
Läs i taxiboken.
Tack för tipset! Ska kolla upp det. Kör du själv taxi? Har du något att säga om yrket? Jag tänker främst ha det som extrajobb.
Citera
2024-08-07, 22:17
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-C
Någon som kan skicka länken till anmälan till Taxi Stockholms förarutbildning, alltså den som man måste gå för att kunna köra för Taxi Stockholm?

Jag har prövat via deras hemsida men jag kommer aldrig fram till någon länk. Snackade med någon i deras telefonväxel om det men de sa bara att det ska gå att anmäla sig via Taxi Stockholms hemsida och att andra kunnat göra det.

https://www.taxistockholm.se/sv/hjal...rarutbildning/

Men anmäla sig till deras utbildningar gör man på deras intranät; Du måste ha inlogg.
Senast redigerad av Vitis 2024-08-07 kl. 22:26.
Citera
2024-08-21, 15:38
Medlem
Hej, är erbjuden att jobba extra som förare, antingen vanlig bil eller handikappbuss. Detta gäller kväller/helg/natt. Åkaren står för utbildning och sånt.

Är det värt att tacka ja? Kan man tjäna nån krona på krogsvängarna fre-sön? Är det värt att ta handikappbussen?

Detta i Norrbotten.
Citera
2024-09-13, 22:38
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Någon mer som kör för Taxi Stockholm här inne ?
Hur tycker ni det går 2024 ?
Citera
2024-09-18, 17:16
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Jag tog nyligen taxikort. Har lång erfarenhet av att åka bil och att jobba inom transport - men är lite orolig för det här med taxameter, hur komplicerat är det att lära sig den och hur den funkar? Det var en massa frågor om den på teoriprovet som jag liksom mestadels rötade mig igenom.
Citera
2024-09-21, 21:19
Medlem
Hur funkar det att ta själva taxiförarlegitimationen, är det typ som en uppkörning eller vad krävs helt enkelt?
Citera
2024-09-24, 13:54
Medlem
Hejsan! Jag tänkte ta Taxi kort och undrar hur uppkörningen går till?
Citera
2024-10-30, 23:06
Medlem
Någon som kan berätta hur man fyller i vilotiderna när man har varit ledig ett par dagar, är färsking och alla exempel man hittar är när man jobbar flera dagar i rad. Om vi säger att man har varit ledig en vecka och ska börja jobba 13:00 på Måndag, hur skriver man?
Citera
2024-10-30, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Hur funkar det att ta själva taxiförarlegitimationen, är det typ som en uppkörning eller vad krävs helt enkelt?

Citat:
Ursprungligen postat av Coldice95
Hejsan! Jag tänkte ta Taxi kort och undrar hur uppkörningen går till?

Undrar också. Jag har sedan över 20 år tillbaka B körkort och sedan några få år tillbaka också tagit A kort. Att ta A-kortet var som att göra allt från början igen. Verkar inte vara någon skillnad på om man tagit körkort tidigare. Så hur mycket jobb är det att ta taxikort? Är det att göra allt igen plus allt som har med taxi att göra eller bara kompletteringen som har med just taxi att göra?

Vet att när jag var ung och inte ens hade körkort än så jobbade morsan för vägverket och hade hand om just taxiförarprov och legitimation. Men det var då det. Då krävdes pluggning av kartor och och lära sig adresser osv, men jag antar att sånt inte behövs idag då alla kör med GPS?

Dessutom, även om man tagit kortet enligt de gamla principerna så kan ju en taxiförare flytta från en ort till en annan och kan inga gator alls, men har kvar sim legitimation ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in