2018-11-30, 20:46
Moderator
Chantres avatar
Citat:
ringde jag Taxi Skåne och beställde en taxi som kunde ta två personer och en hopfällbar rullstol. Taxin kom efter fem minuter. Chauffören gnällde över den hopfällbara rullstolen, men lyfte ändå in den i bagageluckan. Sedan fick jag guida honom till korttidsboendet, eftersom han inte hittade i Lund och heller inte klarade av att skriva in adressen i sin gps. Under en stor del av färden fick vi lyssna på chaufförens gräl på sitt hemspråk med en kvinna via telefonens högtalare.
https://www.sydsvenskan.se/2018-12-0...n-visste-inget

Citat:
När du kliver in i en taxi från TOPCAB åker du med en av Sveriges bästa förare. De som arbetar hos oss har lång erfarenhet, god lokalkännedom och en stark känsla för service. Vi är det personliga och unika alternativet för dig som värdesätter hög kvalitet och tillförlitlighet. Vi är vad taxi borde vara.
https://www.topcab.com/

Är inte detta ytterligare ett bevis på att det inte finns någon yrkesskicklighet kvar i den här branschen?
Citera
2018-12-01, 01:36
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.sydsvenskan.se/2018-12-0...n-visste-inget

https://www.topcab.com/

Är inte detta ytterligare ett bevis på att det inte finns någon yrkesskicklighet kvar i den här branschen?

Topcab e sämst....

https://youtu.be/4XjZMCUr4HA

Denna förare misshandlar ju en cyklist. Dock bordr cyklisten skylla skg själv också.
1. Föraren har mjukksbyxor.
2. Föraren misshandlar person.
3. Denna förare har inte fått sparken förmodar jah. Han är säkert anställd fortfarande.
4. Topcab är värdelösa på allt
Citera
2018-12-07, 19:21
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag såg en Taxikurir som körde en alldeles ny Toyota Mirai vätgasbil. Hur i helvete har en åkare i Taxikurir råd att köpa en sån bil? Är allt från bidrag?

Flashig bil som kanske även är hans privata bil men han fuskar för att slippa förmånsbeskattning.

Vad kostar dom?
Citera
2018-12-07, 21:52
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Flashig bil som kanske även är hans privata bil men han fuskar för att slippa förmånsbeskattning.

Vad kostar dom?

Minst 700 000.
Citera
2018-12-17, 03:56
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Varför kan inte TSAB bara införa Toyota Corolla / Avensis i flottan?

Den bilen går typ aldrig sönder. Ärligt talat
Citera
2018-12-22, 23:38
Medlem
JustZlatans avatar
Hur många har försvarsspray? Jag kommer köpa försvarsspray. Inte för att jag tänker använda den på kunderna. Men det är så jävla många idioter på vägarna nu för tiden så det är bara en tidsfråga tills jag hamnar i bråk med någon jävla idiotbilist. Då kommer hen få smaka på peppar i ansiktet! Skit ska skit ha!
Citera
2018-12-23, 08:47
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Hur många har försvarsspray? Jag kommer köpa försvarsspray. Inte för att jag tänker använda den på kunderna. Men det är så jävla många idioter på vägarna nu för tiden så det är bara en tidsfråga tills jag hamnar i bråk med någon jävla idiotbilist. Då kommer hen få smaka på peppar i ansiktet! Skit ska skit ha!

Se till att bara använda om det blir våld eller hotfull stämning. Du vet att kunden har bilreg och taxibilens nummer samt förarkod på kvittot. Det är smart att ha i bildörren eller under rattstången att ha en burk pepparspray faktiskt.

Tror att ändå det är riskabelt minsta lilla och man blir av med Taxi stockholm kortet.

Du kanske blir nedgraderad guld --> silverförare vad vet jag.

Förresten jävlar nu börjar det hända lite saker nya bilar.
Senaste veckan har jag sett BMW sedan bilar rulla runt i Stockholm med TSAB-Logga på.
Tyvärr var det mörkt och hann tyvärr inte uppfatta om det var 3 serie eller 5 serie.
Det jag såg var en svart sedan ned tsab loggan på (alltså ingen premiumbil)

Min åkare är så less på sin v70 och v90.
Han hoppas på att införa 50% Toyota och resten E klass i sin fordonsflotta.

Tips till dig köp biltemas tjocka buntband som du lägger under förarstolen eller i förardörren. Bara att använda pepparspray o buntband och larmknappen .
Citera
2018-12-23, 19:23
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Se till att bara använda om det blir våld eller hotfull stämning. Du vet att kunden har bilreg och taxibilens nummer samt förarkod på kvittot. Det är smart att ha i bildörren eller under rattstången att ha en burk pepparspray faktiskt.

Tror att ändå det är riskabelt minsta lilla och man blir av med Taxi stockholm kortet.

Du kanske blir nedgraderad guld --> silverförare vad vet jag.

Förresten jävlar nu börjar det hända lite saker nya bilar.
Senaste veckan har jag sett BMW sedan bilar rulla runt i Stockholm med TSAB-Logga på.
Tyvärr var det mörkt och hann tyvärr inte uppfatta om det var 3 serie eller 5 serie.
Det jag såg var en svart sedan ned tsab loggan på (alltså ingen premiumbil)

Min åkare är så less på sin v70 och v90.
Han hoppas på att införa 50% Toyota och resten E klass i sin fordonsflotta.

Tips till dig köp biltemas tjocka buntband som du lägger under förarstolen eller i förardörren. Bara att använda pepparspray o buntband och larmknappen .

Jag har ingen larmknapp. Buntband känns lite för närgående. Jag tänker ju bara spraya aggressiva idiotbilister i ansiktet om de går till attack. Nästa bil jag köper kommer vara en elbil eller vätgasbil. Spelar ingen roll vilket märke bara den är billig.
Citera
2018-12-23, 22:54
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Jag har ingen larmknapp. Buntband känns lite för närgående. Jag tänker ju bara spraya aggressiva idiotbilister i ansiktet om de går till attack. Nästa bil jag köper kommer vara en elbil eller vätgasbil. Spelar ingen roll vilket märke bara den är billig.

Haha du måste ju skämta. Köp en bra bil för i helvete. Det är ju din arbetsplats. Eller har du kört så mycket under dina år att ny bil inte är roligt längre?
Citera
2018-12-24, 01:16
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Haha du måste ju skämta. Köp en bra bil för i helvete. Det är ju din arbetsplats. Eller har du kört så mycket under dina år att ny bil inte är roligt längre?

En ny bil är rolig i en vecka. En billig bil som håller ger mycket bättre ekonomi än en dyr Mercedes till exempel. Om staten skulle sänka skattetrycket med 50% skulle jag kunna tänka mig att köpa en dyr bil igen.
Citera
2018-12-24, 01:18
Medlem
Att du aldrig får åka Toyota Corolla på TSAB har med storleken att göra. Toyota Camry funkar ypperligt, dock finns den inte längre i Sverige. Sedan har vi miljöpoäng på Arlanda som gör att vissa bilar är omöjliga att köra med. BMW 530e är godkänd på TSAB nu.

Bästa bilen jag kört på TSAB var en Camry, bara service och slitdelar byttes INGA andra fel.

För ett par år sedan kunde jag tänka mig att köra TOP CAB när man kunde tjäna pengar på att man faktiskt hittade i Stockholm, sedan köpte fågelviksgruppen upp det som tycker att kollektivavtal inte gäller taxi och färdtjänst kan man köra nästan gratis...
Citera
2018-12-24, 01:58
Medlem
BMW endast premium om jag ej har fel, kör den inte med premium så är det självklart med en taklampa..

Toyota må vara bra bil. Men komfort som förare skulle jag välja alla dagar i veckan Mercan eller Volvo.

Zoe och Nissan leaf kan jag inte uttala mig, men kunder som jag har kört, ville inte åka med sånt, man betalar ju ändå en tjänst..
Tur att det e för skol körning..
Angående tesla, de största batteri räcker Arn till Stockholm upp och ner 3ggr. Sen får man ladda igen.. för de som har mindre kapacitet är det fan inte så jäkla roligt..

Jul afton blir en bra dag för kassa..
Man får offra sig när ungarna har lagt sig och ut jobba några timmar..

Året december är dock inga vidare jämför med året innan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in