Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-12, 01:02
Medlem
Axel61s avatar
Vi stödköps just nu av vår region.
Citera
2020-04-13, 10:04
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel61
Vi stödköps just nu av vår region.

Vilken region är det? Arbete på lika villkor?
Citera
2020-04-13, 20:26
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vilken region är det? Arbete på lika villkor?
Det vill jag nog inte säga, men det måste pågå i flera regioner där det bara finns en aktör i området.
Vad tänker du på med arbetet?
Citera
2020-04-14, 00:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Det vill jag nog inte säga, men det måste pågå i flera regioner där det bara finns en aktör i området.
Vad tänker du på med arbetet?

Taximaffian (taxiförbundet/transportförbundet) har ju klagat på att alla inte kör på lika villkor. De försöker skydda alla stora taxibolag och är rädd för konkurrenter som är billigare. Då klagar de på att de mindre app-bolagen inte arbetar på lika villkor. Men nu är det tydligen ok att arbeta på olika villkor när de vill att staten ska rädda de stora taxibolagen.
Citera
2020-04-14, 09:45
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Taximaffian (taxiförbundet/transportförbundet) har ju klagat på att alla inte kör på lika villkor. De försöker skydda alla stora taxibolag och är rädd för konkurrenter som är billigare. Då klagar de på att de mindre app-bolagen inte arbetar på lika villkor. Men nu är det tydligen ok att arbeta på olika villkor när de vill att staten ska rädda de stora taxibolagen.
Vi är ett traditionellt taxibolag som verkar på orten med samhällsresor till 95%. Sen de nya kraven med kollektivavtalslika villkor så har man fått timpeng numera.
Citera
2020-04-14, 10:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Vi är ett traditionellt taxibolag som verkar på orten med samhällsresor till 95%. Sen de nya kraven med kollektivavtalslika villkor så har man fått timpeng numera.

Du har alltså timlön? Vad ligger den på?
Citera
2020-04-14, 11:03
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Du har alltså timlön? Vad ligger den på?
140:- 10,5tim bet/dag. Inte särskilt hög egentligen, men jag utgår från mitt hem och 3-4 tim ledigt normala dgr. Nu blir det 1,5 tim på förmiddagen och samma på eftermiddagen. Dagtid vardagar inga helger skoltid, så bra har jag aldrig haft det i livet. Nu när jag närmar mig pensionen så unnar jag mig den ledigheten, pengar är inte allt jag klarar mig.
Citera
2020-04-14, 23:10
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Normal innan corona så kollade jag hur många bilat taxi stockholm hade i tjändt just nu på deras hemsida runt 800-900 har ja sett.

Nu senaste 2-3 veckorna på deras hemsida

Störtdök de o de e typ max 225 bilar.

De som kör o inte är "sjuka" lediga rller konkat måste ju bara tjäna storkovan eller slita ihjäl sjg.

Tror ni inte de e mkt mygel med kör o vilotidetna nu? Trots inloggningen på taxameter o vector?
Citera
2020-04-15, 12:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Normal innan corona så kollade jag hur många bilat taxi stockholm hade i tjändt just nu på deras hemsida runt 800-900 har ja sett.

Nu senaste 2-3 veckorna på deras hemsida

Störtdök de o de e typ max 225 bilar.

De som kör o inte är "sjuka" lediga rller konkat måste ju bara tjäna storkovan eller slita ihjäl sjg.

Tror ni inte de e mkt mygel med kör o vilotidetna nu? Trots inloggningen på taxameter o vector?

Hur gör du själv? Hemma eller jobbar?
Citera
2020-04-15, 23:35
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Hur gör du själv? Hemma eller jobbar?

Vill jobba för att de är så lite bilar ute o nu kan man tjäna pengar. Men samtidigt smått hypokondriker , gummi handskar o mask kanske man borde köra runt i. Även om TSAB har stationer med ångtvätt.

Min åkare går snart i konkurs 3 Bilar.
Citera
2020-04-16, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Vill jobba för att de är så lite bilar ute o nu kan man tjäna pengar. Men samtidigt smått hypokondriker , gummi handskar o mask kanske man borde köra runt i. Även om TSAB har stationer med ångtvätt.

Min åkare går snart i konkurs 3 Bilar.

Du kör alltså inte och din åkare går snart i konkurs? Varför jobbar du inte när det är så få bilar ute? Är du inte anställd? Går du på A-kassa?

Vad menar du med:

” Tror ni inte de e mkt mygel med kör o vilotidetna nu? Trots inloggningen på taxameter o vector?”
Citera
2020-04-16, 16:52
Medlem
JustZlatans avatar
Hur går det där ute?! Jag körde igår men var väldigt lite. Inkört brutto 100 kr/timme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in