Citat:
Ursprungligen postat av Eskapist_
Ja då har jag beställt prov för taxi.
Säkerhet & Beteende 30nov 10:00
Lagstiftning 30nov 13:00
Jävla kartläsningen 11dec 13:00
Egentligen beställde jag igår och fick tider i januari, men ringde idag och de hade fått återbud!

Ska fortsätta ringa varje dag och hoppas på fler återbud, men såhär ser det ut preleminärt(stava?).
Edit: stavning och en sär skrivning
hur lång tid tar proven, är det inte bättre att skriva allt på en gång?
när jag tog legget -94 så var det ca 1,5 timme för hela provet. Proven blir bara svårare och svårare, säkerhet och beteende? måste man göra prov på det? vad är det för frågor? kanske typ:
Du får körning i zon Rinkeby vad gör du?
1) Nekar beställningen.
X) Tar beställningen och blir knivskuren.
2) Plockar fram elchock-pistolen ur handskfacket, kör fram till adressen och spanar.
En fylltratt spyr ner din nya V70 vad gör du?
1) Frågar försiktigt efter ersättning.
X) torkar bort spyorna och ringer ny taxi åt kunden.
2) Slår ihjäl fylltratten med fälgkorset
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Coopers och O'learys tycker jag man bör hålla sig ifrån. Snorungar som vill åka >4 pers, bråkar över att taxametern har tickat då dom har varit inne och handlat folkisar på Statoil, tja, listan kan göras lång.
Taxitorget kan vara lite av en mardröm ibland det också. På sen-natten har det oftast utvecklats så att det är tre(!) köer med passagerare. (En på kortsidan och 2 på långsidan) Tar man från kö #1 blir det sura miner o skit från kö #2 & #3 och vice versa. Inräkna även att en del individer bryter sig ut från kön och försöker smita in i bilen.
Espan kan vara lite av en rysk roulette. Senast fick jag en dyngrak gentleman som 3 ggr under färdens gång hotade mig till livet om jag inte slog av taxametern. Efter 3:e gången brast humöret så jag tvärnitade i hopp om att han skulle slå skallen i instrumentpanelen. Men han for ner på golvet istället, där han började att grina. Men blev slutligen av med fanskapet, fick t.o.m. betalt :-)
tycker den ovanstående beskrivning speglar verkligheten väldigt bra, så ser det ut en helgnatt i en mellanstor svensk stad, det är ett påfrestande yrke som kräver sin man, just pga alla idioter hänger smockan i luften ibland. Då krogarna stänger ska alla ha taxi, ofta bråkar kunderna om de få lediga bilarna. Varför är det stökigt helgnätter?
Vanlig Svensson>jobba hela veckan=trött>lördag=ledigt>alkohol=omdöme <0=problem.