Citat:
Ursprungligen postat av Tussse
Ja då va en annan oxå nästan taxi slusk klar....
Klara sista proven idag så nu skall bara pappersfixandet ordnas så man får legget och kan fixa sig ett kneg.
Kommer att söka i Sundsvall med omnejd så det känns som ett rätt trivsamt jobb ändå, skulle inte vilja köra i större stad även om det kanske genererar mer pengar så måste ju belastningen psykiskt vara högre där än om man glider runt på landsbyggden en hel del

sundsvall räknas väl nästan som en större stad med svenska mått mätt, finns nog många som vill åka taxi där. Stadens taxikuskar har säkert kommit över traumat med Jarmo Pistool vid det här laget.
Citat:
Ursprungligen postat av Napoletano
Äntligen fredag......
Bilen full av söta flickor och börsen är välfylld med drickspengar.........
min egen "helg" börjar på söndag och slutar på tisdag. Var på systemet idag och bunkrade upp med Glögg. Vilken underbar söndags-eftermiddag det blir.
låter bra, min stora taxibörs brukade väga ett halvkilo med alla mynt i. Dricks är en mycket bra förmån som drosksluskarna ska vara glada för. Nu väntar den bästa tiden för taxi, november och december är mörka kalla årstider som lockar många att ringa efter taxi.
Tror de flesta taxiförare brukar vara lediga söndagar, det är antagligen veckans lugnaste dag.
Citat:
Ursprungligen postat av Dweezil78
Kan tyvärr inte hålla med om Touranen. Det bolaget som jag kör för ha 2st (Diesel automat) och det är i min mening riktiga pissbilar. Det är inte annat än konstanta fel på de, sen att den auktoriserade VW-verkstaden är ett gäng söndersupna fylletomtar som är totalt inkompetenta (min personliga åsikt och har inget att göra med min arbetsgivares åsikt) gör ju sitt med. Vi har haft fel som bromsar, ac, skyddet till bälteshållare (den man stoppar ner bältet i) har gått sönder på alla 3 sätena, missljud generellt, vibrationer i framvagnen (ej obalans i däck), växellådan går in i säkerhetsläge (klarar ej belastning eller köra över 65-70km/h), bak/broms-lampor som minst går sönder 1 gång i veckan, och till detta bör det läggas till att oavsett fel så tar det ofta +1vecka för verkstaden att fixa bilen, och i vissa fall har vi även fått tillbaka de utan åtgärd. Så kan ju inte säga att annat att jag undviker att köra de bilarna
Det som den däremot kan få plus är utrymmet
VW-servicen varierar säkert beroende på var man bor. Synd att de Touraner du skriver om ska krångla. Det är väl samma konstruktion som VW Caddy och dom rullar mycket som transportbilar för hantverkare, tror inte att alla Touraner är som du beskriver, kanske är det några dåliga måndagsex som ni hittat. VW Passat är en mycket populär taxibil, har inte hört några missnöjda med den bilen, så VW är ett pålitligt märke. Hade du hackat på Renault, Fiat eller citroen hade jag däremot inte förvånats.