2016-05-14, 14:28
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag, och alla andra, kan mycket enkelt skilja på:
- contrails som har bildats i så torr/varm luft att de dunstar på 30 sekunder, och
- contrails som har bildats i så fuktig/kall luft att de (precis som vanliga moln) ligger kvar i 30 minuter.

Det är bara att titta på klockan!

Resten av ditt snack är fantasier och helt onödiga påhopp och oförskämdheter.

Så du menar att fram till 1998 så fanns det inte nå contrails som har bildats i så fuktig/kall luft att de (precis som vanliga moln) ligger kvar i 30 minuter?

det är här som propaganda och intelligens kommer in i avgörandet i trovärdighet som uppenbarligen har gått väldigt snett för dig..

propaganda är skapat för att vara svårt att avgöra om det är sannt eller inte.. och när intelligensbefriade människor får tag på lite propaganda, och tror på media och dom som vill att man bara ska tro på dom och sluta tänka själv..
då resulterar det i förlöjligande av folk med andra åsikter, för det är så de med mindre intelligens och slavmentalitet ska vinna över dom med mer intelligens.. genom att skrika, förnedra och tro istället för att kolla upp sanningvärdet i det man tror på.. skilja på det man vet och det man tror lol, vilket inte många verkar kunna göra.

Du behöver inte veta nånting om contrails, eller höra en enda flygplanspilot innan du repeterar propaganda om att det finns kvarliggande contrails som inte ens kan existera.

Propaganda är utformat för att fånga de minst intelligenta människorna i samhället. Det var Hitler som sa det.
Citera
2016-05-14, 15:09
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du har nog läst propaganda för idioter om du inte kan greppa att ett flygplans contrails inte kan bli ett moln..

Självklart fattar jag att contails inte kan bli moln - contrails är moln. Det säger sig själv att moln inte kan bli moln - de är redan moln.

Du begriper uppenbarligen inte ens att contrails är moln. Vad tror du contrails är?
Senast redigerad av madtop 2016-05-14 kl. 15:37.
Citera
2016-05-14, 15:59
Medlem
Citat:
Så du menar att fram till 1998 så fanns det inte nå contrails som har bildats i så fuktig/kall luft att de (precis som vanliga moln) ligger kvar i 30 minuter?

det är här som propaganda och intelligens kommer in i avgörandet i trovärdighet som uppenbarligen har gått väldigt snett för dig..

propaganda är skapat för att vara svårt att avgöra om det är sannt eller inte.. och när intelligensbefriade människor får tag på lite propaganda, och tror på media och dom som vill att man bara ska tro på dom och sluta tänka själv..
då resulterar det i förlöjligande av folk med andra åsikter, för det är så de med mindre intelligens och slavmentalitet ska vinna över dom med mer intelligens.. genom att skrika, förnedra och tro istället för att kolla upp sanningvärdet i det man tror på.. skilja på det man vet och det man tror lol, vilket inte många verkar kunna göra.

Du behöver inte veta nånting om contrails, eller höra en enda flygplanspilot innan du repeterar propaganda om att det finns kvarliggande contrails som inte ens kan existera.

Propaganda är utformat för att fånga de minst intelligenta människorna i samhället. Det var Hitler som sa det.

Nu är det svårt att veta om du ställer frågor eller predikar, men jag ska försöka leva som jag lär.

1. Du skriver; Propaganda är skapat för att vara svårt att avgöra om det är sannt eller inte

-Fel Propaganda enbart till för att tala om vad de styrande tycker är rätt individen ska ta till sig det och agera där efter.
Det skall alltså inte vara svårt och absolut inget att välja mellan.

2. Du skriver; Propaganda är utformat för att fånga de minst intelligenta människorna i samhället. Det var Hitler som sa det.

- Fel Tyskland var ett av världens mest utvecklade länderna och i början av 1900-talet de bästa universiteten. Tyskland bestod av välutbildad befolkning. Så att Hitler riktade sin propaganda till de svagbegåvade är hittepå.

Nu har ja svarat/justerat två av dina fel för du hade ingen fråga då frågorna föll när det du bygger dina sanningar på (Propaganda) är fel så blir givetvis resten fel (Dominoeffekten)

Pungen gör nu ett försök att svara på madtop nya frågor ovan som omfattar 4 rader.
Citera
2016-05-14, 16:09
Medlem
Citat:

(...och sedan kommer KPP i vanlig dålig ordning med en massa dravel och förolämpningar...)

Om du kan läsa innantill skulle du veta att jag redan igår kl 21.33, inlägg 7724, skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av pewana

Jag VET helt av egen erfarenhet att kondensstrimmorna har sett precis likadana ut i mer än femtio år. Och i alla dessa decennier har det hänt att de har legat kvar på himlen långt efter att planet har försvunnit under horisonten. Jag vet alltså att den som säger något i stil med "det var för xx år sedan som strimmorna började ligga kvar längre än yy sekunder" helt enkelt pratar skit.

Läs innantill i fortsättningen!
Citera
2016-05-14, 20:24
Medlem
KungPungPats avatar
OM agent orange hände idag så skulle det såklart finnas propaganda som förklarade för de mindre begåvade att agent orange är normala contrails som alltid funnits där på den orangefärgade himmlen.

Chemtrails skulle inte vara utförbart om inte de mindre begåvade kunde förväxla chemtrails med contrails med hjälp av lite propaganda. Men himmlen har fortfarande inte varit vitlinjerad och disig som nu för tiden när chemtrailsen regnar tätt.

Man måste förstå att om man blir mördad i ett krig som media är inblandad i som propagandamaskin.. så kommer dom skapa propaganda som en del av vapnet som måste vara nånting otroligt som sträck som ligger kvar på himmlen till skillnad från vad contrails gör..
media kommer därför inte nämna chemtrails eftersom det är ett utrotningsprojekt.. och det är aldrig logiskt att berätta för offren att dom blir mördade genom luften dom andas , när dom enkelt kan skydda sig från det om dom förstod att det hände.

Är man så pass omedveten att man sväljer vilken propaganda som helst (kvariggande contrails haha) för att utrota sig själv.. då är man en av de mindre begåvade i samhället.. en av dom som Hitler predikade om hur propaganda enkelt skulle fungera på.
Citera
2016-05-14, 20:30
Medlem
madtops avatar
Citat:

Är man så pass omedveten att ma sväljer vilke propaganda som helst för att utrota sig själv.. då är man en av de mindre begåvade i samhället.. en av dom som Hitler predikade om hur propaganda enkelt skulle fungera på.

Jag är inte omedveten och jag sväljer inte propaganda. Det är snarast tvärtom, jag är väldigt påläst och kritisk.

Det verkar däremot vara betydligt värre ställt med dig. Det känns som att du svalt all propaganda med så stor entusiasm så att du glömt bort att tänka.

Du verkar till exempel inte förstå att contrails är moln. Vad tror du att contrails är?
Citera
2016-05-14, 20:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
OM agent orange hände idag så skulle det såklart finnas propaganda som förklarade för de mindre begåvade att agent orange är normala contrails som alltid funnits där på den orangefärgade himmlen.
Tror du att agent orange färgar himlen orange så har du ju så jävla fel redan där så man inte behöver läsa resten av ditt pålästa trams..
Citera
2016-05-14, 22:23
Medlem
Citat:
Men himmlen har fortfarande inte varit vitlinjerad och disig som nu för tiden när chemtrailsen regnar tätt.
Men vad är skillnaden mot det du såg på 60-talet? För mig ser de vita linjerna absolut lika ut när man tittar bakåt efter flygplanet....
Citera
2016-05-14, 23:38
Medlem
madtops avatar
Dumt av mig, jag glömde att du tror att contrails är vatten som frusit fast på motorerna.

Citat:
Contrails är förfan vatten som fryst fast på motorerna

Men du, så är det inte. Contrails bildas när flygfotogenet förbränns. Vatten är en restprodukt när man förbränner kolväten och är det tillräckligt kallt kommer vattnet att frysa till is som i sin tur bildar moln.

För att vara en som påstår sig vara insatt är du märkligt dåligt insatt. Det verkar nästan som att du inte vill ta till dig fakta.

Citat:
Jag hade ingen aning om att kondenserad vattenånga inte är vattenånga..

Vi har förstått att du inte har en aning om det mesta.

Citat:
se contrails brevid chemtrailsen..
Citat:
så är det chemtrails man ser eftersom flygplan aldrig stiger på den höjjden om det inte är nära en flygplats.

Men nu pratar ju du mot dig själv. Du verkar vara lite förvirrad.
Citera
2016-05-15, 01:37
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
media kommer därför inte nämna chemtrails eftersom det är ett utrotningsprojekt.. och det är aldrig logiskt att berätta för offren att dom blir mördade genom luften dom andas , när dom enkelt kan skydda sig från det om dom förstod att det hände.

Hur lång tid skulle det ta innan vi blir mördade nu igen? Minns att du skrivit ca 3-5 år.

När får vi se några effekter av chemtrails öht förresten?
Citera
2016-05-15, 13:40
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Dumt av mig, jag glömde att du tror att contrails är vatten som frusit fast på motorerna.

Men du, så är det inte. Contrails bildas när flygfotogenet förbränns. Vatten är en restprodukt när man förbränner kolväten och är det tillräckligt kallt kommer vattnet att frysa till is som i sin tur bildar moln.

För att vara en som påstår sig vara insatt är du märkligt dåligt insatt. Det verkar nästan som att du inte vill ta till dig fakta.

Vi har förstått att du inte har en aning om det mesta.

Men nu pratar ju du mot dig själv. Du verkar vara lite förvirrad.

Men nu har du fel. Contrails är inte vattnet som bildas i motorerna. Det är så små mängder att de inte skulle synas på de avstånden. Contrails bildas på samma sätt som moln. Ett skifte i temperatur där luften är mättad gör att vattnet övergår från gas till is utan vätskefas. Finns det något att fästa på går det snabbt med molnbildningen. Motorerna spyr ut små partiklar och lite vattendroppar som kristallerna kan haka fast på.
Citera
2016-05-15, 14:08
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Men nu har du fel. Contrails är inte vattnet som bildas i motorerna. Det är så små mängder att de inte skulle synas på de avstånden.

Faktiskt så producerar jetmotorer tillräckligt mycket vatten för att skapa ett cylinderformat cirrusmoln med en diameter på 92 meter, vilket stämmer överens med så gott som alla "chemtrails" som observerats. Min matematiska demonstration av detta finns någonstans långt bak i denna tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Contrails bildas på samma sätt som moln. Ett skifte i temperatur där luften är mättad gör att vattnet övergår från gas till is utan vätskefas. Finns det något att fästa på går det snabbt med molnbildningen. Motorerna spyr ut små partiklar och lite vattendroppar som kristallerna kan haka fast på.

Denna molnbildning ovanpå det vatten som motorerna producerar dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in