Citat:
Ursprungligen postat av
Julma-O
Ja du, vad ska vi tycka om bilden?
En fyrmotorig kärra och med stor sannolikhet en Airbus A340 men mer troligt en A380.
Med tanke på att att det skapas contrails så är den sannolikt på marschhöjd, tvingas jag gissa så ligger den på FL360-FL410.
Av kombinationen widebody/4-motorerer och flightlevel drar jag slutsatsen att det handlar om en inter-continational flight som inte har en avgång/destination i Sverige. Vi pratar mao om en flight som endast passerar Sverige.
Bilden är tagen i Stockholmsområdet vilket ger att det kan handla om två typer av flights: Antingen är det att plan från/till Amsterdam/Paris/London från/till Japan eller Sydkorea. Alternativt så handlar det om en flight på rutten arabiska halvön - USA.
Och granskar vi bilden lite noggrannare så kan vi snabbt konstatera att det handlar om en A380 från Emirates.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a5/Emirates_A380_2.JPG/250px-Emirates_A380_2.JPG
Så fotot förställer med stor sannolikhet ett vanligt passagerarplan på väg från Dubai till USA.
Ge mig klockslag så kan jag tala om exakt vilket plan det handlar om, vart den är på väg och om den höll tidtabellen eller inte.
(behöver jag tillägga att du är en idiot?)