2016-05-13, 19:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Nya sprayningar i Stockholmsområdet ger nya bevis för skadliga flygutsläpp, chemtrails och negativ inverkan på ägg, enligt Mona Nilsson:

Varför skriver du inget själv? Vad är syftet med att klippa in text från någon annan?

Vem är Mona Nilsson och varför framstår hon som en klockren foliehatt? Hon kommer med en massa tvivelaktiga påståenden utan någon som helst fakta.

Och vad fan har prickiga ägg med det hela att göra? Betyder det faktum att mina ägg inte är prickiga att det inte finns chemtrails?
Citera
2016-05-13, 19:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Detta :
------------------
Chemtards,,Always good for a Laugh

Don't confuse them with science, their poor little minds can't take it...lol

Your asking to much of the chemcult to understand this.
------------------

är kommentarer som folk som blivit utsatta for propaganda om chemtrails skriver, efter att dom presenterats med lite ologisk fakta och nån som står bakom deras ignorans och säger att även de intelligensbefriade kan ha rätt genom att tro på den som säger att det är rätt att mobba och skriva fula ord om den som har en annan åsikt.

Då tycker jag du ska bortse från dem i kommentarsfälten som du inte gillar och istället koncentrerara dig på den fakta som piloterna delar med sig av - du vet det där som du efterfrågade men sen blev så besviken över att det fanns så du blev tvungen att konstruera en massa tramsargument utifrån vad folk sagt i kommentatorsfältet...
Du får helt enkelt inse att du är en jävla flane, krypa till korset och be om ursäkt för att du hade fel och att du påstår att folk pruttar i byxan hela tiden...
Citera
2016-05-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför skriver du inget själv? Vad är syftet med att klippa in text från någon annan?

Vem är Mona Nilsson och varför framstår hon som en klockren foliehatt? Hon kommer med en massa tvivelaktiga påståenden utan någon som helst fakta.

Och vad fan har prickiga ägg med det hela att göra? Betyder det faktum att mina ägg inte är prickiga att det inte finns chemtrails?

Försöker du skjuta budbäraren? Passade inte budskapet?

Du borde snarare fråga dig VARFÖR DU SKRIVER HÄR ÖVERHUVUDTAGET med tanke på vad som framkommit i tråden.
Citera
2016-05-13, 19:55
Medlem
madtops avatar
Citat:
Försöker du skjuta budbäraren? Passade inte budskapet?

Du borde snarare fråga dig VARFÖR DU SKRIVER HÄR ÖVERHUVUDTAGET med tanke på vad som framkommit i tråden.

Enligt de flestas åsikt har det inte framkommit ett enda jävla dugg i tråden. Tio år av meninglösa inlägg, bilder på contrails och en jävla massa påståenden är vad tråden presenterat. Efter tio år och snart åttatusen inlägg så har ingenting hänt. Samma meningslösa påståenden, samma YT-klipp, samma länkposter, samma myter.
Citera
2016-05-13, 20:13
Medlem
Citat:
Enligt de flestas åsikt har det inte framkommit ett enda jävla dugg i tråden. Tio år av meninglösa inlägg, bilder på contrails och en jävla massa påståenden är vad tråden presenterat. Efter tio år och snart åttatusen inlägg så har ingenting hänt. Samma meningslösa påståenden, samma YT-klipp, samma länkposter, samma myter.

En del ser inte skogen p.g.a. alla träden.

Vad tyckte du förresten om nedanstående bild som nämndes i inlägg 7716?
--->Länk till bilden: http://mobiltelefoni.tv/2016/05/12/fotobevis-for-avsiktliga-skadliga-flygutslapp-chemtrails-och-konsekvenser-pa-agg/

Vad tycker alla andra verklighetsförnekare?

---Bild: 8 maj 2016, 07.30
En kondensstrimma kan inte bildas redan vid flygplanskroppen. Det skulle innebära att vi ständigt då vi reser med flyg skulle se ut på liknande rökavgångar från motorerna. Dessutom är utsläppen olika från de båda sidornas motorer vilket också tyder på att de inte kommer från motorer utan från spraymunstycken som inte riktats identiskt lika. Geoengineeringwatch.org förklarar i denna korta video (https://www.youtube.com/watch?v=mRjmzy9XcaY).
Senast redigerad av Julma-O 2016-05-13 kl. 20:17.
Citera
2016-05-13, 20:39
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:

--->Länk till bilden: http://mobiltelefoni.tv/2016/05/12/fotobevis-for-avsiktliga-skadliga-flygutslapp-chemtrails-och-konsekvenser-pa-agg/

En kondensstrimma kan inte bildas redan vid flygplanskroppen. Det skulle innebära att vi ständigt då vi reser med flyg skulle se ut på liknande rökavgångar från motorerna. Dessutom är utsläppen olika från de båda sidornas motorer vilket också tyder på att de inte kommer från motorer utan från spraymunstycken som inte riktats identiskt lika. Geoengineeringwatch.org förklarar i denna korta video (https://www.youtube.com/watch?v=mRjmzy9XcaY).
k

Du får nog börja med att i detalj redovisa vad prickarna är, inte bara vad de ser ut att vara. Därefter kan du ta och påvisa en koppling till ett hypotetiskt sprejande.

Annars är det lite som att lägga upp en bild på glassbilen och därefter en vissen rosenbuske och hävda att glassbilsmelodin dödar växtligheten och påskyndar den globala uppvärmningen.
Citera
2016-05-13, 20:56
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Jaha så en bild hos svamlarssons newsvoice ska bevisa något?? Som uppvuxen på lantbruk med höns så bevisar den bilden ingenting, kan vara ägg från hönsdjur med fläckiga ägg eller ditlat av lögnhalsmediat newsvoice!

Ok vi ska titta på slumpvisa videos på plan från höghöjd och få det till munnstycken?? Jaha ser man kondesstrimmorna när man sitter i planen. Nä den videon bevisar bara okunskap och påhitt!
Citera
2016-05-13, 21:33
Medlem
Citat:

...och inte bara det: Hela tiden visar de "chemtrails"-troende samma totala okunnighet om grundläggande fysik, samma totala oförmåga att ta till sig information som inte passar den egna övertygelsen, samma blinda tro på youtube-klipp som inte bevisar ett enda dugg. Och gång på gång förklarar andra hur kondensstrimmor uppstår, hur de kan ligga kvar, och även hur moln uppkommer. Jag förstår fullt ut alla som tröttnar på att skriva och förklara allt detta gång på gång på gång på... Jag är själv en bland dem.

Jag VET helt av egen erfarenhet att kondensstrimmorna har sett precis likadana ut i mer än femtio år. Och i alla dessa decennier har det hänt att de har legat kvar på himlen långt efter att planet har försvunnit under horisonten. Jag vet alltså att den som säger något i stil med "det var för xx år sedan som strimmorna började ligga kvar längre än yy sekunder" helt enkelt pratar skit.
Citera
2016-05-13, 22:27
Medlem
madtops avatar
Citat:

Ja du, vad ska vi tycka om bilden?

En fyrmotorig kärra och med stor sannolikhet en Airbus A340 men mer troligt en A380.
Med tanke på att att det skapas contrails så är den sannolikt på marschhöjd, tvingas jag gissa så ligger den på FL360-FL410.

Av kombinationen widebody/4-motorerer och flightlevel drar jag slutsatsen att det handlar om en inter-continational flight som inte har en avgång/destination i Sverige. Vi pratar mao om en flight som endast passerar Sverige.

Bilden är tagen i Stockholmsområdet vilket ger att det kan handla om två typer av flights: Antingen är det att plan från/till Amsterdam/Paris/London från/till Japan eller Sydkorea. Alternativt så handlar det om en flight på rutten arabiska halvön - USA.

Och granskar vi bilden lite noggrannare så kan vi snabbt konstatera att det handlar om en A380 från Emirates.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a5/Emirates_A380_2.JPG/250px-Emirates_A380_2.JPG

Så fotot förställer med stor sannolikhet ett vanligt passagerarplan på väg från Dubai till USA.
Ge mig klockslag så kan jag tala om exakt vilket plan det handlar om, vart den är på väg och om den höll tidtabellen eller inte.

(behöver jag tillägga att du är en idiot?)
Senast redigerad av madtop 2016-05-13 kl. 22:32.
Citera
2016-05-13, 22:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
...och inte bara det: Hela tiden visar de "chemtrails"-troende samma totala okunnighet om grundläggande fysik, samma totala oförmåga att ta till sig information som inte passar den egna övertygelsen, samma blinda tro på youtube-klipp som inte bevisar ett enda dugg. Och gång på gång förklarar andra hur kondensstrimmor uppstår, hur de kan ligga kvar, och även hur moln uppkommer. Jag förstår fullt ut alla som tröttnar på att skriva och förklara allt detta gång på gång på gång på... Jag är själv en bland dem.

Jag VET helt av egen erfarenhet att kondensstrimmorna har sett precis likadana ut i mer än femtio år. Och i alla dessa decennier har det hänt att de har legat kvar på himlen långt efter att planet har försvunnit under horisonten. Jag vet alltså att den som säger något i stil med "det var för xx år sedan som strimmorna började ligga kvar längre än yy sekunder" helt enkelt pratar skit.

Jag måste nöja mig med att 40 år. Jag kommer mycket väl ihåg "persistent trails" från 70, 80 och 90-talet.
Citera
2016-05-13, 23:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja du, vad ska vi tycka om bilden?

Så fotot förställer med stor sannolikhet ett vanligt passagerarplan på väg från Dubai till USA.
Ge mig klockslag så kan jag tala om exakt vilket plan det handlar om, vart den är på väg och om den höll tidtabellen eller inte.

(behöver jag tillägga att du är en idiot?)

Citat:

Hoppsan - har vi redan diskuterat detta?
Och hoppsan - var det jag som först länkade en bild på en A380 med persistent contrails?

(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)
Citera
2016-05-14, 00:11
Medlem
Citat:
En kondensstrimma kan inte bildas redan vid flygplanskroppen.

Visserligen är bilderna på flygplanen urusla, men på dem där det går att se någonting kan jag se att kondensstrimmorna INTE bildas redan vid flygplanskroppen. Självmål Julma-O!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in