2008-07-02, 18:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbulletdodger
Som du kanske känner till tillsätter de fluor i vårt vatten,
lägg sedan till varningarna om att man inte bör svälja tandkräm.
Hur går det ihop?
De förgiftar oss långsamt, och ingen gör något. Jag är måttligt trött på
att ständigt bli ifrågasatt.

Nej de tillsätter inte fluor i vårt vatten. I vissa delstater i USA gör man det, men inte i Sverige. Däremot är fluorhalten i vårt vatten väldigt hög, beroende på sammansättningen av berggrunden. Så du har hälften rätt.
Citera
2008-07-02, 18:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Fantasi är det för alla som kan tänka själv. Foliehattarna saknar förmågan att inse problematiken kring denna konspirationsteori. Hur döljer man för alla tekniker och piloter att det är chemtrails tankar monterade på planen tex? Eller, gud bevare oss, är alla flygplanstekniker och piloter onda ödlor från planeten X?

Jag är själv att betrakta som foliehatt, då jag är övertygad om att vi styrs av en mindre grupp herrar med en agenda att införa NWO. Dock har jag inga problem att problematisera Niburo, chemtrails eller David Ickes vanföreställningar om ödlor.

Men nog får du hålla med om att alla dessa konspirationsteorier gör världen lite mer spännande. Erkänn att även du är lite nervöst förväntansfull inför 2012!
Citera
2008-07-02, 20:44
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag är själv att betrakta som foliehatt, då jag är övertygad om att vi styrs av en mindre grupp herrar med en agenda att införa NWO.

Det stämmer inte riktigt. Man blir foliehatt först när man aktivt undviker att lyssna på argument och bevis som vederlägger det man tror på.
Citera
2008-07-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
I morse såg jag ett chem-plan på relativt låg höjd, så jag sprang och hämtade kikaren, och avd fick jag se? Jo, planet hade inga dekaler eller nånting, det var bara plåt. Jag tror att det är militären som pysslar med detta.
Vad sa www.flygradar.nu om planets identitet då?
Citera
2008-07-03, 02:29
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Vad sa www.flygradar.nu om planets identitet då?

Hann aldrig kolla då jag helt glömt av vad sidan du nu länkade till hette. Det går väl heller inte att se gamla kartor?
Men jag såg ett omärkt flygplan till idag (sprayade dock inte) så det kanske kommer fler chanser.
Jag ska hålla koll på flygplanen och kolla sidan iaf.

Dock, så spelar det ingen roll för mig om det står på radarsidan att det är ett sas-plan eller annat vanligt, för det kanske är bluff och egentligen är det militärplan!

Edit: Någon som orkar leta fram lite vanliga plan typ såna där boeing 737 och allt vad de heter? Som är vanliga i Sverige alltså. Tänkte att det kan vara bra att veta hur dekaler ser ut!
Senast redigerad av Krafse 2008-07-03 kl. 02:33.
Citera
2008-07-03, 08:44
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Jag är själv att betrakta som foliehatt, då jag är övertygad om att vi styrs av en mindre grupp herrar med en agenda att införa NWO. Dock har jag inga problem att problematisera Niburo, chemtrails eller David Ickes vanföreställningar om ödlor.

Men nog får du hålla med om att alla dessa konspirationsteorier gör världen lite mer spännande. Erkänn att även du är lite nervöst förväntansfull inför 2012!

Inför 2012 så måste jag göra dig besviken. Detta årtal är bara ännu ett i raden av domedagsdatum. Således inget att bry sig om.

Konspirationsteorier gör världen lite mer spännande för mig men inte på det sätt som du tror. Det som gör det så fascinerande är att människor i dag uppvisar denna blinda tro på något som bara är trams.

I fallet med chemtrails har INGEN kommit med en bra teori om hur det hela skulle kunna gå till rent praktiskt. Kan du? Hur många är inblandade? Hur får man folk att hålla tyst? Varför kan vissa som sitter inne med den sanna sanningen skriva fritt på internet utan att CIA knackar på dörren för att kidnappa dessa och mata ödlemännen från gud vet vad med dem?

Varför har ingen klarat av detta? Jo för att allt är trams från början till slut.
Citera
2008-07-03, 10:35
Medlem
Fireballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Edit: Någon som orkar leta fram lite vanliga plan typ såna där boeing 737 och allt vad de heter? Som är vanliga i Sverige alltså. Tänkte att det kan vara bra att veta hur dekaler ser ut!

Jag föreslår www.airliners.net

Återigen verkar staten/militären ha tänkt till ordentligt. Flyger man med omärkta plan så är det ju ingen som ser en...eller?
Hade det inte varit mer diskret om de satt SAS-dekaler på sina plan?
Citera
2008-07-03, 12:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Inför 2012 så måste jag göra dig besviken. Detta årtal är bara ännu ett i raden av domedagsdatum. Således inget att bry sig om.

Konspirationsteorier gör världen lite mer spännande för mig men inte på det sätt som du tror. Det som gör det så fascinerande är att människor i dag uppvisar denna blinda tro på något som bara är trams.

I fallet med chemtrails har INGEN kommit med en bra teori om hur det hela skulle kunna gå till rent praktiskt. Kan du? Hur många är inblandade? Hur får man folk att hålla tyst? Varför kan vissa som sitter inne med den sanna sanningen skriva fritt på internet utan att CIA knackar på dörren för att kidnappa dessa och mata ödlemännen från gud vet vad med dem?

Varför har ingen klarat av detta? Jo för att allt är trams från början till slut.

Jag har redan bidragit med min teori. Det handlar om att sälja "chemtrail-busters" (se tidigare inlägg). Nej det är svårt att ha någon förståelse för detta fenomen, att folk intresserar sig för chemtrails. Själv tror jag att det är en rökridå för att hindra foliehattarna från att se de verkliga farorna med NWO. Om man kan få någon att tro på chemtrails, är steget inte långt till att de tror på ödlor. Då kan man lätt avfärda dem som tokstollar.

Men lika svårt har jag att förstå motståndarsidans ansträngningar att försöka motbevisa detta. Det går ju inte heller (att bevisa att någonting ej ägt rum). Varför denna irritation?
Citera
2008-07-03, 13:12
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Jag har redan bidragit med min teori. Det handlar om att sälja "chemtrail-busters" (se tidigare inlägg). Nej det är svårt att ha någon förståelse för detta fenomen, att folk intresserar sig för chemtrails. Själv tror jag att det är en rökridå för att hindra foliehattarna från att se de verkliga farorna med NWO. Om man kan få någon att tro på chemtrails, är steget inte långt till att de tror på ödlor. Då kan man lätt avfärda dem som tokstollar.

Men lika svårt har jag att förstå motståndarsidans ansträngningar att försöka motbevisa detta. Det går ju inte heller (att bevisa att någonting ej ägt rum). Varför denna irritation?

Att vi, motståndarsidan, är irriterade är just det som du påpekare. Er sidas brist på bevis. Ni säger precis som du skriver att det visst kan vara sant eftersom det inte går att bevisa icke existens av något, som t.ex. chemtrails. Vi har inte undersökt alla chemtrails därför kan dessa existera säger ni. Det spelar ingen roll hur mycket det bevisas att det inte förekommer chemtrails för en foliehatt. Denne kan alltid ta till, det spelar ingen roll för alla chemtrails har inte blivit undesökta därför kan det fortfarande vara sant.

Du yrar t.ex. om NWO. Har du några konkreta bevis att de existerar? Förutom foliehattsbevisen.

1. Jag och många med mig tror att de finns därför finns de.
2. Ni kan inte bevisa att de inte finns för ni har inte undersökt allt.

Nå! Fram med dom nu. Bevisen alltså.
Citera
2008-07-03, 19:54
Medlem
Citat:
Att vi, motståndarsidan, är irriterade är just det som du påpekare. Er sidas brist på bevis. Ni säger precis som du skriver att det visst kan vara sant eftersom det inte går att bevisa icke existens av något, som t.ex. chemtrails. Vi har inte undersökt alla chemtrails därför kan dessa existera säger ni. Det spelar ingen roll hur mycket det bevisas att det inte förekommer chemtrails för en foliehatt. Denne kan alltid ta till, det spelar ingen roll för alla chemtrails har inte blivit undesökta därför kan det fortfarande vara sant.

Du yrar t.ex. om NWO. Har du några konkreta bevis att de existerar? Förutom foliehattsbevisen.

1. Jag och många med mig tror att de finns därför finns de.
2. Ni kan inte bevisa att de inte finns för ni har inte undersökt allt.

Nå! Fram med dom nu. Bevisen alltså.

http://www.naturalnews.com/022838.html
Videon som det länkas till i artikeln fungerar inte, men här är en fungerande: http://www.youtube.com/watch?v=pZeA3PMgeAQ

Sen om det är trams eller inte kan man ju undra.
Citera
2008-07-04, 00:28
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fireball
Jag föreslår www.airliners.net

Återigen verkar staten/militären ha tänkt till ordentligt. Flyger man med omärkta plan så är det ju ingen som ser en...eller?
Hade det inte varit mer diskret om de satt SAS-dekaler på sina plan?

Hehe, ja exakt! Inga dekaler = inget flygplan!
Men ärligt talat, de kanske inte bryr sig (då de uppenbarligen får lov att spraya) och dessutom inte landar på de vanliga flygplatserna?

Aja shit samma, jag ska fortsätta hålla koll. Försöker lära mig den där radarkartan och var planen på kartan finns IRL. Det är lite svårt men jag vet ju ungefär vart jag är placerad.
Citera
2008-07-04, 08:13
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drh
http://www.naturalnews.com/022838.html
Videon som det länkas till i artikeln fungerar inte, men här är en fungerande: http://www.youtube.com/watch?v=pZeA3PMgeAQ

Sen om det är trams eller inte kan man ju undra.

Jag har sett denna innan

Har du tittat på vilken typ av artiklar denne journalist skriver? Han är en fullfjädrad foliehatt. Men Ok han är journalist (?) och har skirivt artiklar det är mer än de flesta har gjort. Nu skulle det vara intresant och veteskapligt att se andra verifiera hans resultat. Det är då det börjar bli intressant. Fortfarande kvarstår naturligtvis problemen runt hur denna konspiration är organiserad. Men vi kan bortse från denna lilla detalj så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in