2011-11-06, 21:50
  #673
Medlem
Var det här droppen som fick bägaren att rinna över för Eriks föräldrar: Fredrik och filippa Reinfeldt? För det verkar uppenbarligen som att det här inte var fråga om en oprovocerad misshandel. Vilka åtgärder tror ni kommer att tas? För hans framtid kanske det hade varit bättre om han istället blivit riktigt brutalt misshandlad, då det definitivt inneburit en rejäl läxa för honom?
__________________
Senast redigerad av guliver 2011-11-06 kl. 21:54.
Citera
2011-11-06, 21:57
  #674
Medlem
På expressen så skriver dem "- Vi har två personer anhållna, det är det enda jag kan säga i nuläget, säger, utredningsledaren Jan-Åke Nilsson på Norrmalmspolisen till Expressen.se." - tyder inte det på att både Erik och killen som blev kallad "råtta" sitter inne på en massa förhör? Eller vilka skulle dessa två kunna vara?
Citera
2011-11-06, 21:57
  #675
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grodanbollekalle
Ja, bara polisen är rättvis och även griper Erik..

Självklart! Man måste utreda vad det är som har hänt!

Vi vanliga dödliga vet ju inte riktigt hur det här bråket har gått till och vad den exakta bakgrundshistorian är. Det kan ju mycket väl vara så att statsministern blivit hotad, och i sin tur har hans son råkat illa ut. Då är det självklart att man ska sätta in en större insats än i en vanlig misshandel. Då det kan hota vårt lands säkerhet.

Så ni som säger lika inför lagen, gå och lägg er innan ni vet den EXAKTA sanningen... det är många olika teorier i dagsläget.

Det där tjafset med att "alla är lika inför lagen" stämmer ju inte. Det finns specialstiftade lagar för tex, viktiga personer och polis för att ta två exempel. Du blir ju inte behandlat på samma sätt som när du misshandlar en polis som när du misshandlar en svensson.
Citera
2011-11-06, 21:57
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pillow
Vad sa han då? Nu kommer ju alla flashbackare ringa och fråga, kul!
Jag hade ingen större lust att tala med honom. När jag väl fick reda på att den som svarade hette Erik förklarade jag att jag hade ringt fel och lade på.
Citera
2011-11-06, 21:59
  #677
Medlem
Erik har gjort sig skyldig till betydligt fler brott...
Vid ett tillfälle har han besökt Jensen Norra tillsammans med en grupp vänner och då knivhotat uppemot två killar vilket det även finns en film på som ligger uppe på facebook någonstans. (skall försöka leta fram den till senare).

En ytterliggare händelse från festen i fredags var att han tryckte ett knogjärn i ansiktet på en kille och frågade något i stil med "Är du med dem!?".

En till grej som media glömt att uppmärksamma, utöver att han tillsammans med en grupp polare stampade på två stycken liggande vid festen i Äppelviken: Strax efter att han fått flaskan i huvudet så ringde han upp ett stort antal kompisar som stod en bit bortom svampen och beskyddade honom i väntan på polis, som betedde sig hotfullt mot folk som inte ens hade tagit del av något form av bråk eller tjafs under kvällen, utdelat knuffar och svurit åt dem samt hotat.
Citera
2011-11-06, 22:01
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anakronistisk
Jag hade ingen större lust att tala med honom. När jag väl fick reda på att den som svarade hette Erik förklarade jag att jag hade ringt fel och lade på.

Tråkigt att ingen på FB vågar göra en intervju.
Citera
2011-11-06, 22:02
  #679
Medlem
syltburkars avatar
Han skriver nu på facebook i en konversion med en vän, att han har en hjärnskakning men ska till skolan imorgon med diverse beskydd.
Citera
2011-11-06, 22:02
  #680
Medlem
Har det kommit in någon anmälan mot Erik än?
Citera
2011-11-06, 22:03
  #681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lararen
Tråkigt att ingen på FB vågar göra en intervju.
Jag känner mig inte helt komfortabel med att "intervjua" statsministerns son...
Citera
2011-11-06, 22:03
  #682
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Självklart! Man måste utreda vad det är som har hänt!

Vi vanliga dödliga vet ju inte riktigt hur det här bråket har gått till och vad den exakta bakgrundshistorian är. Det kan ju mycket väl vara så att statsministern blivit hotad, och i sin tur har hans son råkat illa ut. Då är det självklart att man ska sätta in en större insats än i en vanlig misshandel. Då det kan hota vårt lands säkerhet.

Så ni som säger lika inför lagen, gå och lägg er innan ni vet den EXAKTA sanningen... det är många olika teorier i dagsläget.

Det där tjafset med att "alla är lika inför lagen" stämmer ju inte. Det finns specialstiftade lagar för tex, viktiga personer och polis för att ta två exempel. Du blir ju inte behandlat på samma sätt som när du misshandlar en polis som när du misshandlar en svensson.
Hursomhelst har flera olika källor här på facebook berättat ungefär samma historia om vad som hänt..
Citera
2011-11-06, 22:04
  #683
Medlem
D0ZZYs avatar
Jag kan meddela att GM heter sebastian ********** och är 16 eller 17 år.
Citera
2011-11-06, 22:04
  #684
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love/Hate
Har det kommit in någon anmälan mot Erik än?

Det ska nog mycket till för att få honom fälld ändå. Lönlöst i princip.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in