Citat:
Goddag yxskaft på dig också!Tomma tunnor skramlar mest, brukar man säga och det är så sant!
Du och dina kompisar har inget att komma med, därav den höga svansföringen. Er översittarattityd säger mig att ni inte är värda att lyssna på.
Jag tror vi är ganska många som vill diskutera vad vi skall göra åt den globala uppvärmningen, men här stoppas ju all sådan diskussion, för här tror man sig vara experter själva.
En påstår att CO2 inte påverkar temperaturen. Man förkastar alltså tusentals forskares arbete under flera decennier. Det är häpnadsväckande och oförskämt och tyder på stor dumhet.
Du förnekar alltså rentav att det blir varmare! Trots att glaciärer smälter i allt snabbare takt och vi upplever en massa förändringar i vädret. Och trots att man samlar in kopiösa mängder mätdata.
Vidare misstror du påståendet att haven tar upp en del av värmeökningen. Varför skulle det vara konstigt? Om lufttemperaturen ökar så ökar självklart temperaturen i haven. Dessutom har ju haven tagit upp mängder av CO2 som gjort haven surare. Haven har alltså skyddat oss från ännu kraftigare uppvärmning, men koraller dör p g a försurningen.
Så nej, dina skäl att förneka uppvärmningen och att det är människans fel i huvudsak, de är inga godtagbara skäl för mig.
Du och dina kompisar har inget att komma med, därav den höga svansföringen. Er översittarattityd säger mig att ni inte är värda att lyssna på.
Jag tror vi är ganska många som vill diskutera vad vi skall göra åt den globala uppvärmningen, men här stoppas ju all sådan diskussion, för här tror man sig vara experter själva.
En påstår att CO2 inte påverkar temperaturen. Man förkastar alltså tusentals forskares arbete under flera decennier. Det är häpnadsväckande och oförskämt och tyder på stor dumhet.
Du förnekar alltså rentav att det blir varmare! Trots att glaciärer smälter i allt snabbare takt och vi upplever en massa förändringar i vädret. Och trots att man samlar in kopiösa mängder mätdata.
Vidare misstror du påståendet att haven tar upp en del av värmeökningen. Varför skulle det vara konstigt? Om lufttemperaturen ökar så ökar självklart temperaturen i haven. Dessutom har ju haven tagit upp mängder av CO2 som gjort haven surare. Haven har alltså skyddat oss från ännu kraftigare uppvärmning, men koraller dör p g a försurningen.
Så nej, dina skäl att förneka uppvärmningen och att det är människans fel i huvudsak, de är inga godtagbara skäl för mig.
Jag vet inte någon som idag påstår att det blir varmare (trots att glaciärer smälter), bortsett från nyttiga idioter som du (d.v.s. oinsatta gaphalsar på Internet) http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2217286/Global-warming-stopped-16-years-ago-reveals-Met-Office-report-quietly-released--chart-prove-it.html
Alarmisterna påstår inte att haven blir varmare, man påstår att djuphaven blir varmare. Där finns dock ingen utrustning som kan bevisa värmeökningen (eller motbevisa den
) så man förlitar sig på datorsimuleringar vilka man dock åsatt en så hög osäkerhetsfaktor att man inte riskerar tappar hela ansiktet när sanningen kommer fram. Det är kanske tråkigt för turistnäringen i vissa bergstrakter att glaciärer smälter men så har glaciärer alltid betett sig. De kommer och går.
Här kanske en liten brasklapp är på sin plats. För dem som tror på bibelns skapelseberättelse och att jorden är mindre än 10.000 år gammal, har allt sett likadant ut sedan skapelsen och glaciärerna placerades antagligen ut av guds hand på de ställen de tills alldeles nyligen kunnat iakttagas. Men för de personer som stoppar näsan i myllan och inser att jorden är väsentligt äldre än vad de religiösa villfarelserna gör gällande är det helt uppenbart att glaciärer kommer och går. Likheterna mellan de religiösa och alarmisterna blir för övrigt allt tydligare ju mer man betraktar inlägg som dina.
Senast redigerad av Jumalauta 2013-09-29 kl. 12:38.
Senast redigerad av Jumalauta 2013-09-29 kl. 12:38.