Det finns alltid de som blundar med hela huvudet. På TCS rullar t.ex just nu en radda rosiga kåserier med siktet inställt på deras senaste Nemesis: Vindkraften. Annars har jag väntat på den senaste 97-procentaren
http://www.skepticalscience.com/97-percent-consensus-cook-et-al-2013.html utan att se en kommentar därifrån. Eller har jag missat denna?
Man har granskat mer än 12.000 vetenskapliga uppsatser --alla granskade och godkända av andra vetenskapsmän-- och i inte mindre än 97% av dessa papper anser författaren/na att människan har förorsakat den temperaturhöjning som pågår. Jag upprepar min tidigare fråga:
Hur många uppsatser med godkända peer rewievs har folket på respektive TCS meterorlogen på Wats Up With That fått ut? Vad jag vet, ingen. Men oljelobbyn gläder sig säkert storligen åt deras sekteristiska framfarter. (Watt's ihärdiga framföranden att han inte är sponsrad tror jag på så mycket jag vill).
TCS och WUWT skulle få lite bättre trovärdighet om de så fick igenom ett enda litet papper i deras sak.