Åter igen, för en litet tag sen blev man kallad för foliehatt när man hävdade att det inte skett någon uppvärmning på 17 år, det finns garanterat längre bak i denna tråd. Där man frågade mig om jag trodde jag visste mer än forskarna, och nu senast att jag ska hälsa barnbarnen...
De alarmister som skriker högt, stödjer sig på korrupt forskning från IPCC. Jag skriver korrupt på grund av att den är just korrupt, med mutade forskare, som inte vågar säga emot av rädsla för att bli av med sina forskninganslag. Med det som bakgrund så borde de väl bli lite lugnare nu när Ordföranden på IPCC själv nu gått ut och sagt att det inte blivit varmare de senaste 17 åren?
"THE UN's climate change chief, Rajendra Pachauri, has acknowledged a 17-year pause in global temperature rises, confirmed recently by Britain's Met Office, but said it would need to last "30 to 40 years at least" to break the long-term global warming trend."
http://www.theaustralian.com.au/news/nothing-off-limits-in-climate-debate/story-e6frg6n6-1226583112134
Det som förmodligen bromsar alarmisterna i sitt tankemässiga framskridande är troligen att de inte ser någon anledning till att forskarsamfundet skulle ljuga, och att "våra" politiker skulle haka på en sån lögn. Och jag har förståelse för den tanken, men tyvärr är det nu så att det föreligger en massiv lögn som knyter ihop allt som skett under 1900 talet. Hela den globala uppvärmningslögnen startade med familjen Rotschild och AL Gore, och syftet är att skrämma alla jordens människor med ett globalt hot som kräver en global lösning. Vi ska alla beskattas för våra utsläpp av koldioxid, snart även för rätten att andas och ge väder. På vilket sätt detta skulle förbättre situationen är det ingen som kan förklara. Sen ska vi alla känna skuld och ansvar så vi slutligen accepterar den nya globala världsordningen, där man upplöser alla nationalstater och samlar styret under en global regering. Tror ni det också är en konspirationteori? Se bara hur man har upplöst alla nationastater i EU, även om de flesta fortfarande inte känner till det, utan hellre porrsurfar och ser på fotboll. Är det någonting ni borde larma om, ja då är det just detta. Man säger att det är för att säkerställa fred och frihet, och för att säkra miljön, vilket är svepskäl som ska dölja att vi talar om en världsdiktatur. Det största hopp vi har är internet, som man nu försöker stänga ner och censurera med lagar som FRA, PIPA, SOPA, ACTA, CISPA osv.
Det tråkiga är att det finns information att tillgå, och många av oss är pålästa och vet vad som är på gång, men detta till trots så verkar inte gemene man riktigt förstå ännu. Och istället för att vilja förstå så häcklar man de som försöker förmedla hur det ligger till, och därför är vi i mina ögon rökta på framtiden. Men med kriserna som manipulerats fram i södra Europa så börjar människor långsamt vakna upp till en mycket obehaglig sanning, och det är att vi blivit förda bakom ljuset för länge länge sen. Nu anar jag att den okunniga pöbeln kommer försöka att skriftligen avrätta mig efter detta inlägg, och varsågod, sanningen står för dörren och kommer alldeles snart visa vem som hade rätt, precis som med temperaturen de senaste 17 åren...