Citat:
Kan du ge mig ett endaste belägg för att dessa klimatforskare försvinner "varje gång det blir lite kallt"? Är det så att din källa kanske är Aftonbladet? Är det så att du drar dina trångsynta slutsatser av det du tycker dig se när du "researchar" på någon nyhetssite? Att klimatforskarna inte får utrymme "varje gång det är lite kallt" har inte med dem att göra märker du om du prövar att använda huvudet att tänka lite grann med som omväxling.
Ursprungligen postat av SingleStar
"Klimatforskarna" som påstår om den globala uppvärmningen försvinner ju varje gång det blir lite kallt. Deras teser krackelerar sönder i kylan och deras forskning visar sig vara lika värdelöst som Annie Lööf är på att vara minister.
Men forskarna är fullt medvetna att deras katastrofscenarier bygger på att de behöver göra mer forskning och för hur man skall undvika den globala uppvärmningen. Då vet de att politikerna måste skjuta till mer medel för att forskarna skall få forska. Utan dessa medel skulle de vara tvungna att hitta på något annat att forska om. Kanske återuppta det rasbiologiska institutet?
På 1970-talet varnades jag som skolparvel att istiden var på ankommande. Var är de som varnade mig då?
Men forskarna är fullt medvetna att deras katastrofscenarier bygger på att de behöver göra mer forskning och för hur man skall undvika den globala uppvärmningen. Då vet de att politikerna måste skjuta till mer medel för att forskarna skall få forska. Utan dessa medel skulle de vara tvungna att hitta på något annat att forska om. Kanske återuppta det rasbiologiska institutet?
På 1970-talet varnades jag som skolparvel att istiden var på ankommande. Var är de som varnade mig då?
För övrig är det ungefär samma förhållande mellan, för ämnet, relevanta forskare som är förnekar global uppvärmning som det är bland (för det ämnet) relevanta forskare som förnekar evolutionsteorin. Alltså ungefär 1%. Du skall inte tro på vad någon säger bara för att den personen är doktor. En doktor i byggnadsfysik är förvisso doktor, men är inte kvalificerad att säga något relevant om klimatförändringar. Den absoluta majoriteten av doktorer som förnekelse-sidan av klimatförändringarna presenterar har sin titel i ett område som inte har med miljö och klimat att göra. Konsensus är alltså en grov underdrift som beskrivning av läget i forskarkollektivet.
Och till sist: Tror du och ni andra i den här tråden på allvar att forskningsanslagen skulle bli mindre för att man ändrade åsikt eller sa att man inte längre trodde att CO2 hade med saken att göra? Varför då?