Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Att vårt klimat blir varmare av att vi eldar ut växthusgaser i atmosfären är inte en obevisad hypotes, det följer som ett direkt resultat av fysiska lagar.
Här påstår
någon att något inte är obevisat.
När något inte är obevisat, så är det bevisat. Sådant kallas
logik.
Citat:
Att tillskott av växthusgaser resulterar i ökande temperaturer är vetenskapliga fakta. Om du får lust att gå i clinch med det som varit känt, testat och bevisat i snart 200 år, varsågod.
Ditt inlägg var ett svar på en AGW-kommentar. DEN hypotesen är inte bevisad. Det är DET jag kommenterade.
Att du som vanligt, försöker blanda bort korten, genom att börja dilla (rent allmänt) om växthuseffekten ... är knappast nån överraskning...
Citat:
Om du är intresserad av vad som anses utgöra vetenskapligt belägg för de problem som stundar så kan du gå till ipcc.ch och läsa tvärsnittet av den relevanta forskningen.
Naturvetenskap handlar inte om åsikter. Vad som ANSES utgöra vetenskapliga belägg - är fullständigt ointressant.
Det som öht är relevant, är
faktiska vetenskapliga belägg!!
Citat:
Låt mig klargöra för dig att dina ordvitsar inte utgör bevis för vare sig det ena eller andra, om du nu fått för dig det.
Vilka ordvitsar??
Citat:
Drar man det till sin spets så kan inget bevisas, och det är i detta flumlandskap du härjar. Du låter värre än batikhäxorna jag dras med dagligen.
Det var DU som initierade talet om "bevis" (se ovan)... Snacka om att skita i eget bo...!
Batikhäxorna har du, pga din karma.