Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Som du säkert vet finns det olika sett man kan presentera och tolka dessa mätningar, mer om det här. http://www.skepticalscience.com/global-cooling-january-2007-to-january-2008.htm
Tyvärr länkade du till en antiintellektuell sida med ett föråldrat diagram. De hakar felaktig upp sig på samma sätt som du. Och de har ingen aning om de verkliga problemen med temperaturkurvor. Har tidigare i tråden beskrivit problemen.
Citat:
Nej visst, eftersom du antagligen inte lever när vi på allvar riskerar att se effekterna av vårt handlade idag är det väl inget att bry sig om,kör på.
Extremt dåligt försök till slag under bältet! Det finns ingen som helst risk att temperaturen är ett problem om 40 år, lika lite som nu! Om 100 år förutspår jag att jordens medeltemperatur (som bara är en slags fiktion) är med 98 % säkerhet inom ±0,5 K jämfört med idag! Det är dock inte vetenskap, utan en kvalificerad gissning! Bra mycket bättre än IPCC:s GCM, kan jag garantera!
Jag önskar det blir varmare, för varmare är bättre, men tror inte det blir bättre. Även högre koldioxidhalt i atmosfären är bättre!
Citat:
Hur kan du tro det 
Vi har nog väldigt olika syn på det där med bevis, men det är knappast något nytt.

Vi har nog väldigt olika syn på det där med bevis, men det är knappast något nytt.
Fram med det du anser vara bevis för AGW då! Ta de tre bästa och ids du inte det, ta ett! Påståenden och GCM räknas inte som bevis!
Citat:
Det var en kommentar på det lite lustiga uttalandet att det minsann inte var något snack om klimatkriser på 70-talet. Det har hänt saker inom dom flesta vetenskapliga område, inklusive klimatforskning sedan dess.
Vad finner du lustigt? Bara ett konstaterande från min sida.
Citat:
Gott nytt iaf. Jag kan inte se att vi kommer att komma överrens i detta ämne, och jag är rädd att folk som ger sig in i tråden för att försöka få lite information bara kommer att bli förvirrade av all motsägelsefull information. Men debatten fortsätter.
Det är bara AGW-troende som är förvirrade! Allt är emot AGW! Tyvärr...
Senast redigerad av Taalmannen 2012-01-01 kl. 01:54. Anledning: förtydligande
Senast redigerad av Taalmannen 2012-01-01 kl. 01:54. Anledning: förtydligande