Citat:
Ursprungligen postat av
Psilosopher
Jag ignorerar inte men ifrågasätter när jag upplever att nåt inte stämmer.
Du ignorerar allt som inte kommer från sanktionerad ort: Du tittar inte ens. Det du kallar konsensus börjar lukta paradigm.
https://en.wikipedia.org/wiki/Paradigm
Vi kan se anomalier. Om vi tittar.
Men hur svårt ska det vara att fatta? Att jag ignorerar den här filmen beror på att den 1. gör vetenskapliga påståenden, utan att vara vetenskap, 2. är producerad i samarbete med kända lögnare med ekonomiska incitament att vilseleda om just det vetenskapliga ämnet filmen behandlar.
Det är alltså viktigt att komma ihåg att det där är en film. Det är inte peer reviewad forskning. Det är också en film som är producerad i samarbete med oljeindustrins lobbyinstitut, vilka vi vet aktivt ljuger och vilseleder om just klimatforskningen. Det är en icke-vetenskaplig produkt gjord i samarbete med kända lögnare och som gör omfattande påståenden om vetenskapen.
Den där filmen är ungefär som om en tillverkare av kolloidalt silver gör en dokumentärfilm som "avslöjar" att hundra år av cancerforskning bygger på lögner, och att konsumtion av kolloidalt silver är en bättre behandlingsmetod än cellgift- och strålterapi. Skulle det vara meningsfullt att se den filmen innan man eventuellt avfärdar den? Skulle den som på förhand fnyser åt den filmen göra sig skyldig till att "ignorera allt som inte kommer från sanktionerad ort"?