Citat:
Ursprungligen postat av
casefold
Flashbackare har "bevisbördan" att posta samma länkar om och om igen, men SLU har ingen bevisbörda när de kommer med sensationella rön som saknar empiriskt stöd. "Vi får lita på experterna".
Ja, vi får lita på experterna. I detta fall att det finns ett underlag att presentera som stödjer påståendet. Vilket är den rimligaste nullhypotesen i detta fallet eftersom det handlar om en expert just på det området, både geografiskt och ämnesområdemässigt. Att han skulle stå och blåljuga som representant för ett universitet. Det är en slutsats som endast ligger närmare för konspirationsteoretiker.
Frågar du mig vilken referens jag syftar på, när jag syftar på en referens, får du den helt självklart, om jag skulle ha missat att klistra in den (även för en andra eller tredje gång). Det är helt enkelt så man beter sig och det har inte minst med transparens att göra. Gör man det inte, har jag lärt mig att man ofta istället har något att dölja. Självklarheter för de flesta. Men klimatförnekare är inte som de flesta.