Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-07, 14:28
Medlem
Godowskys avatar
http://www.realclimate.org/index.php...ss-of-science/

Diskussion om problematiken kring Spencers senaste artikel som fullständigt blåstes ur alla proportioner och som sedermera ledde till att utgivaren av den journalen steg åt sidan.
Senast redigerad av Godowsky 2011-09-07 kl. 14:45.
Citera
2011-09-07, 14:42
Medlem
Godowskys avatar
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=C2ngavUkmis

Dessler diskuterar kort vetenskapen i stort och mer specifikt problematiken med Lindzens och Spencers artiklar kring en lägre klimatkänslighet.

Och här benar Dessler ut Spencers problematik:
http://geotest.tamu.edu/userfiles/216/Dessler2011.pdf

Och här bloggar Spencer till sitt försvar:
http://www.drroyspencer.com/2011/09/more-thoughts-on-the-war-being-waged-against-us/
Senast redigerad av Godowsky 2011-09-07 kl. 14:54.
Citera
2011-09-07, 19:24
Medlem
Myggan.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Detta är venus-teorin, vilket har att göra med att tundran blottas. Den har påvisats fel, utsläppen av CH4 ifrån tundran är enormt mycket mindre än vad man trodde.

Så idag, precis som då, kan det enbart ses som en konspirationsteori. Finns ingen empirisk data som stödjer detta. Den officiella förklaringen är att haven suger upp värmen och "gömmer den" där vi inte kan se. (Japp, på allvar, detta är förklaringen) Vi kan dock inte mäta att detta skulle kunna kompensera för den förväntade uppvärmningen.

Någonstans är någonting fel.

Konspirationsteori skulle jag inte kalla studier som senare visar sig vara fel.
Har du några tips på publikationer som talar emot feedback-effekters betydelse i klimatet?
I Nature har jag nästan bara läst motsatsen, och brukar inte frekvent läsa i klimatrelaterade tidsskrifter då det är ganska långt ifrån mitt område.
Citera
2011-09-07, 22:24
Medlem
Klimatskeptikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Jävligt klantigt och plumpt var det såklart, men inte desto mindre var det klart som fan att de gjorde det. Det var uppenbarligen undermåliga artiklar som inte har att göra i seriös forskningslitteratur. Deal with it.

Du skall vara glad över att seriösa vetenskapsmän faktiskt gör sitt yttersta för att stänga ute kvasivetenskap. Sen om det är Lindzen eller Trenberth som gör sitt yttersta för att höja ribban är egalt. I annat fall kommer forskning och lärosäten i än högre utsträckning invaderas av überrelativistiskt genustokande vänsterpack och religiöst fundamentalistiska foliehattar. För inte ens du kan väl mena att allt har samma värde?
Vilket totalt djävla dravel. Att man försvarar något som är en styggelse för vetenskapen visar att man inte bryr sig om fakta utan är mer fanatisk i sin tro. Att skylla på att artiklarna var undermåliga är bara bortförklaringar. Om de var det skulle de inte behöva oroa sig då peer review processen fungerat väl ända till dessa herrar försökte infiltrera den.
Citera
2011-09-07, 22:27
Medlem
Klimatskeptikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
http://www.realclimate.org/index.php...ss-of-science/

Diskussion om problematiken kring Spencers senaste artikel som fullständigt blåstes ur alla proportioner och som sedermera ledde till att utgivaren av den journalen steg åt sidan.
Wow, En av forskningsvärldens giganter inom cherrypicking och förvanskning sågar Spencer. Stoppa pressarna!!!
Försök förstå att Mikael Mann et al. helt saknar trovärdighet.

RealClimate är den absolut största propaganda siten för den pseudovetenskapliga delen av klimatforskningen som finns.
Citera
2011-09-08, 21:44
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatskeptiker
Wow, En av forskningsvärldens giganter inom cherrypicking och förvanskning sågar Spencer. Stoppa pressarna!!!
Försök förstå att Mikael Mann et al. helt saknar trovärdighet.

RealClimate är den absolut största propaganda siten för den pseudovetenskapliga delen av klimatforskningen som finns.
När ska du ge dig? Troligen aldrig. Det är troligen totalt omöjligt att få dig att förstå att det är du som företräder pseudovetenskap. Jag drar inga argument den här gången för de rinner ändå av dig som vatten på en goretexgås.
Citera
2011-09-08, 22:03
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
När ska du ge dig? Troligen aldrig. Det är troligen totalt omöjligt att få dig att förstå att det är du som företräder pseudovetenskap. Jag drar inga argument den här gången för de rinner ändå av dig som vatten på en goretexgås.
Hej där alarmist! Kan du säga när Maldiverna står under vatten? Säg bara ett årtal, jag ger dig plus, minus 5 år på det år du säger. Egentligen borde de väl enligt er redan nu vada till fotknölarna i vatten, men så är det ju inte naturligtvis.

Ge mig som sagt ett år så ska jag komma hit till denna tråd och gnugga det i ansiktet på er då...

Se där, ett lika relevant inlägg som ditt.
Citera
2011-09-09, 16:01
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Hej där alarmist! Kan du säga när Maldiverna står under vatten? Säg bara ett årtal, jag ger dig plus, minus 5 år på det år du säger. Egentligen borde de väl enligt er redan nu vada till fotknölarna i vatten, men så är det ju inte naturligtvis.

Ge mig som sagt ett år så ska jag komma hit till denna tråd och gnugga det i ansiktet på er då...

Har du samma krav på att läkarna som hävdar att cigarettrökning orsakar cancer, skall berätta för dig vilken dag du får cancer (förutsatt att du röker)?

Din argumentation saknar den ack så viktiga logiken.
Citera
2011-09-09, 19:45
Medlem
Klimatskeptikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
På vilket sätt företräder jag pseudovetenskapen?
Jag förstår att du inte vill dra några argument för det skulle bli uppenbart att du inte vet vad du pratar om.

Jag föreslår att du tar en kurs i vetenskapsteori så kanske du börjar förstå vilka krav som ställs på en teori.
T.ex så är det förkastligt att välja data/metod utifrån det resultat man vill ha något som Mann har bevisats göra. Det var förmodligen därför han vägrade lämna ut både data och metod så att oberoende forskare kunde verifiera resultatet. Att göra data och metod tillgängliga för verifiering är även det en grundläggande del inom vetenskapen.

De som är intresserade av en seriös debatt borde hänvisa till seriösa forskare då det finns gott om dom. Mann et al. hör dock inte dit.
Senast redigerad av Klimatskeptiker 2011-09-09 kl. 19:49.
Citera
2011-09-09, 21:02
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage

Det är lugnt. Nu påstår alarmisterna att havsnivån SJUNKER pga AGW!

http://notrickszone.com/2011/08/31/der-spiegel-global-warming-now-causes-sea-level-drop-through-weather-shifts/

"It wasn’t long ago a PNAS study led by Stefan Rahmstorf had come out claiming sea level rise is “accelerating”. This of course was followed by the mainstream media jumping on the global warming bandwagon and trumpeting doom and gloom would strike sooner than we ever thought, maybe even before we die.

Unfortunately, the acceleration has been in the opposite direction, thus making the authors of the PNAS study look just a bit foolish.

The latest NASA satellite data show that sea levels have dropped 6 mm over the last year – the biggest drop ever recorded since satellite data has been taken. This is hardly the kind of acceleration Rahmstorf had in mind."

JÄVLA SKIT ASSÅ!

Eller är detta bra?

Jag vet ingenting längre!!!11elva
Citera
2011-09-09, 21:25
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatskeptiker
Jag föreslår att du tar en kurs i vetenskapsteori så kanske du börjar förstå vilka krav som ställs på en teori.
T.ex så är det förkastligt att välja data/metod utifrån det resultat man vill ha något som Mann har bevisats göra. Det var förmodligen därför han vägrade lämna ut både data och metod så att oberoende forskare kunde verifiera resultatet. Att göra data och metod tillgängliga för verifiering är även det en grundläggande del inom vetenskapen.

När läste du vetenskapsfilosofi, praktik och teori? Har du forskat? Det är praktiskt taget helt egalt hur du driver din tes om den faktiskt håller. Visst är det enklare att få den verifierad och vetenskapligt accepterad. Om den är korrekt så är petitesser oväsentliga för alla utom för hårklyvande skeptiker och förnekare. Mann hade "rätt".

Citat:
De som är intresserade av en seriös debatt borde hänvisa till seriösa forskare då det finns gott om dom. Mann et al. hör dock inte dit.
Du tycks ha missat de otaliga artiklar som stödjer och verifierar Mann et al. Är de inte heller något värda?
Citera
2011-09-09, 21:28
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
The latest NASA satellite data show that sea levels have dropped 6 mm over the last year – the biggest drop ever recorded since satellite data has been taken.
När jag läser din inlägg så är jag övertygad om att du blir lika förvånad varje morgon när solen går upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in