2023-07-21, 10:18
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Varför är ni så otroligt tjafsiga? Källan är t.ex. GISTEMP. Vad är svårt att förstå?
F-f-f-förstå?
https://climate.nasa.gov/vital-signs/global-temperature/

Är det här nånting du vill dö över eller vad är det frågan om?
Citera
2023-07-21, 10:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
F-f-f-förstå?
https://climate.nasa.gov/vital-signs/global-temperature/

Är det här nånting du vill dö över eller vad är det frågan om?
Sidan visar precis vad jag skriver. Vad är ditt problem?
Citera
2023-07-21, 10:24
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Sidan visar precis vad jag skriver. Vad är ditt problem?
Du skrev ”sjunkande temperatur sedan 2016”.
Det stämmer inte.

Men om det stämmer så är det bra nyheter.
Citera
2023-07-21, 10:31
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Varför är ni så otroligt tjafsiga? Källan är t.ex. GISTEMP. Vad är svårt att förstå?
Helt riktigt. GISTEMP är NASAs serie.
Och de som äger serien ser själva på sina data på precis motsatt vis.

2022 var det femte varmaste året. Och trenden fortsätter uppåt.

NASA Says 2022 Fifth Warmest Year on Record, Warming Trend Continues

"Warming trend Continues" betyder att trenden fortsätter uppåt. Inte att den gått ned sedan 2016.

Du får ursäkta Totius. De argument och den källa som visas här får du acceptera väger tyngre än dina argumentationslösa påståenden som bygger på okunskap och missförstånd. Som det lnte går att komma tillrätta med, tyvärr.
Senast redigerad av MrArtur 2023-07-21 kl. 10:33.
Citera
2023-07-21, 10:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du skrev ”sjunkande temperatur sedan 2016”.
Det stämmer inte.

Men om det stämmer så är det bra nyheter.
Det står i klartext och syns på kurvan att temperaturen sjunker sedan toppen 2016. Temperaturen sjunker alltså trots att CO2-halten ökar.
Citera
2023-07-21, 10:34
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Det står i klartext och syns på kurvan att temperaturen sjunker sedan toppen 2016. Temperaturen sjunker alltså trots att CO2-halten ökar.
Den globala temperaturen ökar…
https://climate.nasa.gov/
Om den inte gjorde det så skulle du ha rätt, men du har fel.
Citera
2023-07-21, 10:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur

"Warming trend Continues" betyder att trenden fortsätter uppåt. Inte att den gått ned sedan 2016.

Du får ursäkta Totius. De argument och den källa som visas här får du acceptera väger tyngre än dina argumentationslösa påståenden som bygger på okunskap och missförstånd. Som det lnte går att komma tillrätta med, tyvärr.
Antingen vill du bara störa tråden eller så är du gravt autistisk. För hundrafemtilfte gången: INGEN har ifrågasatt att temperaturen ökat sedan lilla istiden. INGEN. I-N-G-E-N.

Citat:
Den globala temperaturen ökar…
https://climate.nasa.gov/
Om den inte gjorde det så skulle du ha rätt, men du har fel.
Se ovan.
Citera
2023-07-21, 10:44
Medlem
Conjurings avatar
Citat:
Antingen vill du bara störa tråden eller så är du gravt autistisk. För hundrafemtilfte gången: INGEN har ifrågasatt att temperaturen ökat sedan lilla istiden. INGEN. I-N-G-E-N.

Se ovan.
Men du skrev att temperaturen sjunker och ni klimatförnekare tror att ni besitter mer kompetens än NASA. Kan det bli roligare?

Det här är förmodligen det enda ämnet ni tänker väldigt högt om 8 miljarder fittor. Man kan undra varför.
Citera
2023-07-21, 10:49
Medlem
MrArturs avatar
Citat:

Se ovan.
Läste du "It is still warmer than the little ice age" eller liknande? Det missade jag.

Jag läste bara att trenden fortsätter

Precis tvärtemot vad du påstår som menar att den vänt efter 2016.
Senast redigerad av MrArtur 2023-07-21 kl. 10:55.
Citera
2023-07-21, 10:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Läste du "It is still warmer since the little ice age" eller liknande? Det missade jag.

Jag läste bara att trenden fortsätter

Precis tvärtemot vad du påstår som menar att den vänt efter 2016.
Citat:
Men du skrev att temperaturen sjunker och ni klimatförnekare tror att ni besitter mer kompetens än NASA. Kan det bli roligare?
Det här är förmodligen det enda ämnet ni tänker väldigt högt om 8 miljarder fittor. Man kan undra varför.
Data från NASA visar att tempeturen har sjunkit från toppen 2016. Varför tjafsar ni om det hela tiden?
Citera
2023-07-21, 10:57
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Data från NASA visar att tempeturen har sjunkit från toppen 2016. Varför tjafsar ni om det hela tiden?
Du kan säkert hitta, om du söker, en förståelse för att NASAs annorlunda tolkning väger tyngre än din. Enligt vad jag skrev tidigare.
Citat:

Eftersom du inte kan erkänna såhär simpla saker får vi lämna det så. Och tolkningen av data från denna tråd visar att du inte har kunskaper för att förstå vad en trend är, ens en gång. Och här är du och "diskuterar" global uppvärmning.
Senast redigerad av MrArtur 2023-07-21 kl. 11:00.
Citera
2023-07-21, 11:03
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du kan säkert hitta, om du söker, en förståelse för att NASAs annorlunda tolkning väger tyngre än din. Enligt vad jag skrev tidigare.

Eftersom du inte kan erkänna såhär simpla saker får vi lämna det så. Och tolkningen av data från denna tråd visar att du inte har kunskaper för att förstå vad en trend är, ens en gång. Och här är du och "diskuterar" global uppvärmning.
För övriga läsare i tråden vill jag påpeka att det inte finns någon ”NASAs annorlunda tolkning”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in