Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-01, 19:35
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag upprepar mitt svar till Xenonen ovan: Urban heat islands kan påverka temperaturdata så att klimatmodeller och analyser får missvisande indata som kan leda till felaktiga underlag och slutsatser. Läser du inte inläggen i diskussionen du deltar i?

Hur menar du att forskarna inte har tagit hänsyn till detta när de har gjort sina studier och analyser? Vad har de missat?
Citera
2023-03-01, 20:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Hur menar du att forskarna inte har tagit hänsyn till detta när de har gjort sina studier och analyser? Vad har de missat?
Jag vet givetvis inte vad som är fel när historiska prognoser och tidigare alarmism inte visat sig stämma. Jag vill gärna höra vad du personligen anser om tillförlitligheten i den temperaturdata som ligger till grund för dagens prognoser.
Citera
2023-03-01, 23:30
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Jag vet givetvis inte vad som är fel när historiska prognoser och tidigare alarmism inte visat sig stämma. Jag vill gärna höra vad du personligen anser om tillförlitligheten i den temperaturdata som ligger till grund för dagens prognoser.

Fast vad menar du är fel egentligen?
Citera
2023-03-01, 23:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Fast vad menar du är fel egentligen?
Att klimatalarmister och aktivister kommer med tvärsäkra påståenden baserade på osäkra grunder som de kanske inte ens själva förstår.
Citera
2023-03-01, 23:36
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Att klimatalarmister och aktivister kommer med tvärsäkra påståenden baserade på osäkra grunder som de kanske inte ens själva förstår.

Har du något konkret exempel?
Citera
2023-03-01, 23:38
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Har du något konkret exempel?
Dina och dina gelikars inlägg i tråden till exempel. Hela Greta-rörelsen som ett annat exempel.
Citera
2023-03-02, 07:45
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Dina och dina gelikars inlägg i tråden till exempel. Hela Greta-rörelsen som ett annat exempel.
För att citera dig själv.
Vad vill du i sak säga om det som inlägget du svarade på handlar om?
Citera
2023-03-02, 08:54
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
För att citera dig själv.
Vad vill du i sak säga om det som inlägget du svarade på handlar om?
I sak handlar inlägget jag svarade på om en motfråga som anomalign ställde till mig istället för att svara på frågan som denne fått. Den ursprungliga frågan handlar om urbana värmeöar (urban heat islands) som du kan se i inläggen ovan.
Citera
2023-03-02, 08:58
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
I sak handlar inlägget jag svarade på om en motfråga som anomalign ställde till mig istället för att svara på frågan som denne fått. Den ursprungliga frågan handlar om urbana värmeöar (urban heat islands) som du kan se i inläggen ovan.
Jag kan ju inte tvinga dig att acceptera frågan som ställdes till dig. Vill du ignorera den så finns det absolut inget jag kan göra åt det.
Citera
2023-03-02, 09:08
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag kan ju inte tvinga dig att acceptera frågan som ställdes till dig. Vill du ignorera den så finns det absolut inget jag kan göra åt det.
Jag förstår inte vad du menar. Du kan ju inte rimligen mena att jag ska ge ”något konkret exempel” på att ni tvärsäkert menar att vi har en akut klimatkris som enbart orsakas av CO2-utsläpp? Det är ju hela er tes, eller hur?
Citera
2023-03-02, 09:19
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du menar. Du kan ju inte rimligen mena att jag ska ge ”något konkret exempel” på att ni tvärsäkert menar att vi har en akut klimatkris som enbart orsakas av CO2-utsläpp? Det är ju hela er tes, eller hur?
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Citera
2023-03-02, 09:25
Medlem
Citat:
Urban heat islands kan påverka temperaturdata så att klimatmodeller och analyser får missvisande indata som kan leda till felaktiga underlag och slutsatser.
Du älskar verkligen sådana här inlägg. Ett lite försåtligt "kan" och så har du egentligen inte sagt något som går att motbevisa eller som du själv kan tvingas kommer med argument för. Allt du vill är att sprida osäkerhet och förstöra alla debatter.

Meteorologerna har varit medvetna om detta problem i alla fall sedan 70-talet, men likafullt lyckas ni förnekare få det till att det är något nytt som bara ni känner till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in