Citat:
Jag hade hoppats på att läsaren var intelligent nog att förstå ordet kontext, uppenbarligen övervärderade jag dig och kanske andra läsare.
Ursprungligen postat av Insignificunt
Va? Jag synar dig direkt här - var ser vi detta? Förstår du hur bred definitionen av vetenskap är?
Vetenskapen är sanslöst ohotad, då hela vårt samhälle helt bygger på vetenskapliga framsteg. Att vi lever i det samhälle vi gör är ett direkt bevis på att den vetenskapliga metoden fungerar, och den förfinas hela tiden. Ev. fel upptäcks alltid, så om någons tro på vetenskapen försvinner av en sådan här incident så är man sannolikt vad de gamla romarna skulle ha kallat för en "plebej".
Vetenskapen är sanslöst ohotad, då hela vårt samhälle helt bygger på vetenskapliga framsteg. Att vi lever i det samhälle vi gör är ett direkt bevis på att den vetenskapliga metoden fungerar, och den förfinas hela tiden. Ev. fel upptäcks alltid, så om någons tro på vetenskapen försvinner av en sådan här incident så är man sannolikt vad de gamla romarna skulle ha kallat för en "plebej".
För övrigt verkar du vara mer intresserad av att diskutera halmgubbar än själva ämnet. Jag pratar inte om "vetenskap generellt" utan om CRU och IPCC.
Jag undrar även om du förstår ordet plebej, som du använder det här är det uppenbart att du inte fattar vilka plebejerna var eller deras relation till patricierna i antikens Rom.
Som slutsats kan vi i alla fall dra att du inte är den skarpaste kniven i Flashbacks låda...
Citat:
Ehhh... Återigen, du vacklar ut på märkliga turer, vad har månlandningen med klimatdebatten att göra?
Ursprungligen postat av Insignificunt
Vetenskapen har även alltid varit "kidnappad" av politiska intressen, det är inget nytt. Du får det att låta så mycket värre än vad det egentligen är. Bara för att amerikanarna ville till månen före ryssarna (med följden att enorma summor pengar skänktes till den forskningen) så innebär det inte att den forskning som producerades inte var på riktigt. Jag vet inte vad din agenda är, men det är verkligen någonting lurt med hela den här debatten. Jag tror den förs av fel människor!
I ovan scenario ville USA ha ett specifikt utfall (komma till månen) och lät vetenskapsmännen lösa problemet. Menar du att det är samma sak med klimatdebatten? Menar du att samtlig forskning har liknande överstatliga myndigheter som "politiserar" vetenskapen?
Du kanske ska läsa på om Nutt när du ändå är i farten, sedan kan jag undra vad du menar med "fel människor", alla ska väl kunna debattera?
Du verkar fast i ditt tankesätt, jag har inte sagt att hela klimatdebatten är en konspiration, jag säger däremot att legitimiteten har fått en smäll och det sätt som IPCC och CRU hanterar detta är märkligt och kontraproduktivt i ett längre perspektiv.
Kom in i matchen...
Slänger även med länkar jag dragit upp i en annan tråd, denna verkar bättre.
Bara för att du sa det så har du iaf detta:
) rektor och ledare för en grupp som kallar sig "Klimarealistene". Mer info här: