Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-07-14, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Är det bara saker som händer för första gången som är kritiska för dig? En synnerligen märklig inställning.

Experterna säger att så kraftiga värmeböljor normalt inträffar vart tusende år. Är det normalt då? Naturligtvis inte, ditt omdöme är helt rubbat. Sillar har mer förnuft.

Med det varmare klimatet kommer det däremot att BLI vanligt, det kan hända varje årtionde .

"Experterna säger att så kraftiga värmeböljor normalt inträffar vart tusende år."

Herregud vilken smörja.

Tony Heller kanske kan ta ner dig på jorden:
https://youtu.be/dGRUsHDIxpw

Del 2:
https://youtu.be/zkU9FzTuqqA
Citera
2021-07-14, 15:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
"Experterna säger att så kraftiga värmeböljor normalt inträffar vart tusende år."

Herregud vilken smörja.

Tony Heller kanske kan ta ner dig på jorden:
https://youtu.be/dGRUsHDIxpw

Del 2:
https://youtu.be/zkU9FzTuqqA
Du borde inte tro att Tony Heller är en allvetande gud. Du blir lurad.
Citera
2021-07-14, 15:03
Medlem
Citat:
Du borde inte tro att Tony Heller är en allvetande gud. Du blir lurad.

Förklara, hur lurar han mig?

Ge mig ett exempel från någon av de videos jag länkade.
Citera
2021-07-14, 15:16
Medlem
humanlifes avatar
[quote=Dendummasillen|76568540]Förklara, hur lurar han mig?

/QUOTE]
Du skulle inte förstå.
Citera
2021-07-14, 15:25
Medlem
Citat:
Du skulle inte förstå.

Du har inget exempel, menar du.

Du är ett ganska sorgligt exempel på någon som påstår sig föredra vetenskap framför tro.

Vilken trygg känsla det ger mig att det just nu är människor som du som formar vår "klimatpolitik".
Citera
2021-07-14, 16:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Inte det minsta. Men gulligt att du tror dina hypotetiska mardrömsscenarion är verklighet.

Det är naturligt att många blir rädda och därmed förnekar det uppenbara, den kommande katastrofen.

Tror inte det skulle hjälpa om du och alla andra förnekare är med oss och förstår. Ignoransen hos miljontals primitiva leder ändå till mänsklighetens utdöende.
Men man kan inte heller säkert säga hur det kommer att bli. Att värmen ökar mycket mer för varje år är uppenbart. Att det påverkar skogsbränder och tundran med bränder djupt ner i torven som ökar koldioxiden ännu mer. Även metan sipprar ut mer och mer.

Vissa forskare har spekulerat i att haven skulle släppa ifrån sin den lagrade kolsyran, som man skakar en flaska kolsyrad dryck. Kanske skulle då döden komma snabbt.

Jag bävar för att forskare ska säga att allt mer syre binds till kol så halterna sjunker på jorden men har inte hört det ännu.

Avsmältningen håller på att fart på Grönland om inlandsisen där smälter av helt ökar vattenytan 8 meter, Då vill 2-3 miljarder människor flytta högre upp och de kommer hit. Det skulle bli krig om land om mat och dricksvatten.

Det ultimata dråpslaget vore om Antarktis smälter av men det dröjer förhoppningsvis några hundra år och alla storstäder är då redan dränkta, folk har dött av krig & svält. Kanske är det då bara 1 miljard kvar som har chansen att börja om?
Citera
2021-07-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det är naturligt att många blir rädda och därmed förnekar det uppenbara, den kommande katastrofen.

Tror inte det skulle hjälpa om du och alla andra förnekare är med oss och förstår. Ignoransen hos miljontals primitiva leder ändå till mänsklighetens utdöende.
Men man kan inte heller säkert säga hur det kommer att bli. Att värmen ökar mycket mer för varje år är uppenbart. Att det påverkar skogsbränder och tundran med bränder djupt ner i torven som ökar koldioxiden ännu mer. Även metan sipprar ut mer och mer.

Vissa forskare har spekulerat i att haven skulle släppa ifrån sin den lagrade kolsyran, som man skakar en flaska kolsyrad dryck. Kanske skulle då döden komma snabbt.

Jag bävar för att forskare ska säga att allt mer syre binds till kol så halterna sjunker på jorden men har inte hört det ännu.

Avsmältningen håller på att fart på Grönland om inlandsisen där smälter av helt ökar vattenytan 8 meter, Då vill 2-3 miljarder människor flytta högre upp och de kommer hit. Det skulle bli krig om land om mat och dricksvatten.

Det ultimata dråpslaget vore om Antarktis smälter av men det dröjer förhoppningsvis några hundra år och alla storstäder är då redan dränkta, folk har dött av krig & svält. Kanske är det då bara 1 miljard kvar som har chansen att börja om?

Många läskiga scenarion du målar upp. Ska jag bli imponerad av din förmåga att försöka skrämma upp mig? Lite magstarkt att du kallar någon som ifrågasätter din fantasi, för en "förnekare." En förnekare av vad, din fantasi?

Tur att vi lever i en värld där vetenskapliga sanningar inte baseras på hypotetiska scenarion utan ett enda bevis för sagda hypotetiska scenarion.

Oh, wait...

Absurda, är ni. Läskigt att vi går mot en framtid där såna som ni har diktetar hur samhället ska utvecklas. Det håller mig uppe om nätterna.
Citera
2021-07-14, 16:42
Medlem
https://images.remss.com/msu/msu_time_series.html

Även RSS rapporterar en relativt kylig juni månad globalt sett. Märkligt vore väl annars då de som jag förstått använder samma sattelidata som UAH.
Citera
2021-07-14, 16:46
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Många läskiga scenarion du målar upp. Ska jag bli imponerad av din förmåga att försöka skrämma upp mig? Lite magstarkt att du kallar någon som ifrågasätter din fantasi, för en "förnekare." En förnekare av vad, din fantasi?

Tur att vi lever i en värld där vetenskapliga sanningar inte baseras på hypotetiska scenarion utan ett enda bevis för sagda hypotetiska scenarion.

Oh, wait...

Absurda, är ni. Läskigt att vi går mot en framtid där såna som ni har diktetar hur samhället ska utvecklas. Det håller mig uppe om nätterna.

Jag diktera ingenting det kommer att bli du mot de andra. Skaffa dig ett förvar mot konkurrenterna om du vill ha din dl av det lilla livsutrymme som blir kvar.
Citera
2021-07-14, 17:36
Medlem
Citat:
Jag diktera ingenting det kommer att bli du mot de andra. Skaffa dig ett förvar mot konkurrenterna om du vill ha din dl av det lilla livsutrymme som blir kvar.

Tack för att du späder på min rädsla för er ideologiska framfart.

Herregud, det är ju som att prata med en religiös person som skriker om domedagen.
Citera
2021-07-14, 17:58
Medlem
Citat:
Visst sjunker syrehalten, det är det oundvikliga resultatet av förbränning av fossila bränslen. Effekten är inte så stor att den är signifikant,men den finns där:
https://gml.noaa.gov/obop/mlo/programs/coop/scripps/o2/img/img_o2_n2_flask_data_plot.gif
Citera
2021-07-14, 18:30
Medlem
Citat:
Är det bara saker som händer för första gången som är kritiska för dig? En synnerligen märklig inställning.

Experterna säger att så kraftiga värmeböljor normalt inträffar vart tusende år. Är det normalt då? Naturligtvis inte, ditt omdöme är helt rubbat. Sillar har mer förnuft.

Med det varmare klimatet kommer det däremot att BLI vanligt, det kan hända varje årtionde .

Vilka experter hävdar detta, du och resten av sekten? En kraftig plötslig uppvärmning av stratosfären (SSW) sker oftare än vart tusende år. Nu råkade den inträffa i Kanada istället för Stilla havet eller Atlanten, vilket gjorde att denna SSW blev mycket uppmärksammad i media.

Kolla på grafen över värmeböljor i USA sedan 1895. Värmeböljorna var värre innan 1970.

https://www.epa.gov/climate-indicators/climate-change-indicators-heat-waves
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in