Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-14, 13:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Tony Heller har mig veterligen aldrig förnekat någon medeltemperatursökning. Alltså förnekar han inte den sanningen. Han ifrågasätter dock din teori om att det innebär att vi befinner oss i en kris/katastrof. Det gör han genom att visa oss data och statistik, samt en nypa sunt förnuft. Men det får man inte ifrågasätta enligt dig. Då är man en förnekare.

Stabilt.
Det var ju det jag sa, han struntar i konsekvenserna. Han struntar i att människor dör, får sina hem förstörda, inte kan bo kvar i sin hemtrakt. Det drabbar allt fler i allt större omfattning och det måste man ta på allvar.
Du valde att inte svara på det jag skrev, så jag förstår att du är lika arrogant.
Citera
2021-07-14, 13:07
Medlem
Citat:
Finns mängder med konkreta exempel. Men det är ju enligt dig fel forum, och inte tillräckligt illavarslande, så du väljer att ignorera dem.
Och likafullt kan du inte ge något...
Citera
2021-07-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det var ju det jag sa, han struntar i konsekvenserna. Han struntar i att människor dör, får sina hem förstörda, inte kan bo kvar i sin hemtrakt. Det drabbar allt fler i allt större omfattning och det måste man ta på allvar.
Du valde att inte svara på det jag skrev, så jag förstår att du är lika arrogant.

Konsekvenser av att vi har ett klimat har alltid funnits. Vi ser inga konsekvenser idag som märkvärt skiljer sig från konsekvenser vi alltid upplevt. Det visar Tony tydligt. Men det vill du väl inte ta till dig, antar jag.
Citera
2021-07-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och likafullt kan du inte ge något...

https://realclimatescience.com/

Varsågod.
Citera
2021-07-14, 13:27
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Konsekvenser av att vi har ett klimat har alltid funnits. Vi ser inga konsekvenser idag som märkvärt skiljer sig från konsekvenser vi alltid upplevt. Det visar Tony tydligt. Men det vill du väl inte ta till dig, antar jag.
Då blundar du ordentligt för verkligheten.
Citera
2021-07-14, 13:32
Medlem
Citat:
Då blundar du ordentligt för verkligheten.

Inte det minsta. Men gulligt att du tror dina hypotetiska mardrömsscenarion är verklighet.
Citera
2021-07-14, 14:13
Medlem
Citat:
https://realclimatescience.com/

Varsågod.
Det är en länk till en blogg! Kom, med ett konkret, vetenskapligt exempel!
Citera
2021-07-14, 14:16
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Inte det minsta. Men gulligt att du tror dina hypotetiska mardrömsscenarion är verklighet.
Hettan i Nordamerika som dödade flera hundra personer, orsakade nästan 200 bränder och dödade miljarder strandlevande djur. Var det en hypotes?
Citera
2021-07-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det är en länk till en blogg! Kom, med ett konkret, vetenskapligt exempel!

Det är en länk till mängder av material som på alla tänkbara sätt använder vetenskap för att presentera dig en ärlig bild av vår verklighet. Att du tror det finns selektiva kanaler som måste användas är fullständigt ointressant.
Citera
2021-07-14, 14:22
Medlem
Citat:
Hettan i Nordamerika som dödade flera hundra personer, orsakade nästan 200 bränder och dödade miljarder strandlevande djur. Var det en hypotes?

Är hetta i Nordamerika någonting vi inte stött på tidigare? Tror du att det var första gången i historien som musslor och människor dör på grund av värme? Första gången det brinner på grund av torka?

Du tycks ju helt ignorera historia i din bild av verkligheten.

Stabilt. Dig ska jag nog lyssna på när det kommer till vetenskapliga sanningar.
Citera
2021-07-14, 14:28
Medlem
Citat:
Det är en länk till mängder av material som på alla tänkbara sätt använder vetenskap för att presentera dig en ärlig bild av vår verklighet. Att du tror det finns selektiva kanaler som måste användas är fullständigt ointressant.
Ge *ett* konkret exempel som du anser vara relevant. Det är som jag skulle länka till
https://agupubs.onlinelibrary.wiley.com/journal/19448007
(Bortsett då från att GRL har strikta krav på vad som tas in).
Citera
2021-07-14, 14:35
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Är hetta i Nordamerika någonting vi inte stött på tidigare? Tror du att det var första gången i historien som musslor och människor dör på grund av värme? Första gången det brinner på grund av torka?

Du tycks ju helt ignorera historia i din bild av verkligheten.

Stabilt. Dig ska jag nog lyssna på när det kommer till vetenskapliga sanningar.
Är det bara saker som händer för första gången som är kritiska för dig? En synnerligen märklig inställning.

Experterna säger att så kraftiga värmeböljor normalt inträffar vart tusende år. Är det normalt då? Naturligtvis inte, ditt omdöme är helt rubbat. Sillar har mer förnuft.

Med det varmare klimatet kommer det däremot att BLI vanligt, det kan hända varje årtionde .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in