Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Tunga källor där...
Vad svarar du på och vad menar du? Du är bevisligen en som inte ens kan hantera enkla grundläggande hänvisningar i en diskussion, och om det beror på att du är korkad eller inte önskar en diskussion utan bara att slugga lite på avstånd (odefinierat mot vem eller mot vad) vet jag inte.
Givet att du avser ett eller båda av mina inlägg:
-
Givet att du avser mitt inlägget om DN-artikeln:
Om du avser issmältningen, vad är det för fel på Cryosphere satellitdata? Det är de data som , och Bojs anger felaktigt att 4 miljoner km2 var minimum september 2007. Har du problem med den källan och uppgiften, eller?
http://arctic.atmos.uiuc.edu/cryosphere/
Notera att lästipsen inte var vetenskapliga källor, utan bara tips på läsning.
-
Givet att du avser mitt inlägg som var ett svar på undran om albedo med vita skynken:
Om du är ironisk och vill med det säga att de 16 forskargrupper som gör projektet som Sydsvenskan skriver om, eller att professorn i geovetenskap Lee Kump och David Pollard, "Senior research associate, Earth and Environmental Systems Institute" inte är goda forskare nog att producera en trovärdig rapport?
Menar du något annat?
Vad är dåliga källor som du önskar var bättre? Jag hade kunnat skriva ett mer vetenskapligt hållet inlägg med tyngre källor för varje påstående, men jag varade på någon som jag inte bedömde efterfrågar eller är intresserad av en uppsättning vetenskapliga källor för varje påstående, utan jag svarade dels vad jag anser om det han föreslog om vita lakanlite av vad jag bedömde vara hanterbart för denne, och källorna är som sagt inte dåliga! Förklara vad du menar.
Och det jag skrev om miljöalarmisterna är fakta. Här har du Bracken Hendricks på Center for American Progress om järnoxid och an massa andra lika stolliga idéer (jag har inte läst hans alarmistiska böcker där han beskriver detsamma, så litteraturreferensen kan jag inte ge, men uttalandena i videoklippet talar för sig självt):
http://www.youtube.com/watch?v=-LXplpUHd9U
Något annat? Jag kan posta alla vetenskapligt relevanta rapporter om sambandet [solaktivitet] -> [kosmisk strålning], [kosmisk strålning] -> [moln] respektive [moln] -> [temperatur]. Jag forskar själv inte om detta eller inom området, men jag har sparat ner det jag sett och kan sammaställa det.
Det kommer jag nog att posta här vare sig du vill eller inte.
Jag antar att du då kommer att dissa källorna, såsom Proceedings of the Royal Society A. Skräp i jämförelse med reviewade dokument i IPCC:s process förstås. Inte sant?
-
Sökte på dina inlägg och såg att din eget bidrag i vetenskapliga debatten är "En burk fylld med koldioxid kommer bli varmare om man ställer den i solen än en burk fylld med luft" när diskussionen rörde mättnad för våglängdsområden.
Noterar även att du i ditt odefinierat sluggande lilla inlägg inte ifrågasatte någon sakuppgift (vilket CO2-advokater alltmer sällan verkar våga).